• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-05 16:35:07 följande:
    Jag pratade med en kompis idag om mitt RUL och vad de mätte och sånnt, på min bebis mätte hon bara lårbenet och huvudet, vilket hon mena är helt fel och att det ska mäta ALLT! Hur har de mätt på er? Jag såg ju hur hon kollade igenom hela kroppen och så att systemet fungerade med att dricka och kissa men har hon nu mätt för lite och missat IFALL det är något fel!?
    Hon som utförde mitt mätte lårben, huvudet och bukomfånget. För att få ut vikten. Fick du inte lapp med dig från RUL? Jag går ju privat och får ju papper på allt som jag genomför eftersom de inte kommer ha tillgång till informationen annars när jag ska föda.

Hon kanske mätte det utan att tala om det? Var du inte på KUB innan också? För då mätte de ju där också samma saker.

Du är tillagd i min adressbok nu :)
  • MCT79

Röntgensyrran lägg till mig meeed... jag har ju inget att visa tillbaka...men en dag så...

• Smålands jänta i storstaden

Jo jag fick papper med mig men där står inget om vikten, det var samma som gjorde KUBen på mig men på KUB mätte hon bara längden! Nu blev jag orolig för att hon inte gjort sitt jobb...

• rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-05 16:43:33 följande:
    Jo jag fick papper med mig men där står inget om vikten, det var samma som gjorde KUBen på mig men på KUB mätte hon bara längden! Nu blev jag orolig för att hon inte gjort sitt jobb...
    hmmm...verkar ju skumt. jag har fått två gula lappar med mig hem. En från KUB och en från RUL. På dem står det Fetometri: där står det BPD (mellan fostrets tinningar) 40 mm, AD (buken) 38 mm, Femur (lårben) 26 mm Vikt:153 g och detta var i v 17+2 samt så står det placenta: bakvägg.
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-10-05 16:42:21 följande:
    Röntgensyrran lägg till mig meeed... jag har ju inget att visa tillbaka...men en dag så...
    Då finns du med i adressboken :)
  • Smålands jänta i storstaden

Kanske ska klaga till min BM? Vill ju oxå veta vikten på min bebis! På mitt papper står det: bf 5 mars, 17+3, normal hjärtaktivitet, normala fosterrörelser, normal mängd fostervatten, moderkakan högt i framvägg, organbedömning utan anmärkning, BPD:40.5, och FL:24. Står iof det mesta förutom vikten, men den verkar det ju som om de ska kolla oxå!

• Mabaja
    Pancakes skrev 2010-10-05 16:16:35 följande:
    Tack för din story, Mabaja! Skönt att höra att det finns fler lite "knäppa" där ute Glad

Jag blöder ju inget och har inga direkta symtom heller. Lite molvärk då och då bara. Hade du tränat på som vanligt så länge det går om du var jag? Jag har redan dragit ner på övrig träning men har ju kvar mina pass som jag leder.
    Hade jag inte blödit så hade jag kört på som vanligt. Men v 5-9 nu tog jag det lugnt och återgick till lite lugnare än normalt efter det. Var tom och körde ett pumppass på långfredagen och var jätteillamående.. "bara gravidillamående ingen fara".. När jag kom hem låg jag sen i dundermaginfluensa till annandag påsk. haha. Men jag fick ju min träning! ;)

Småland och MCT, självklart lägger jag till er!

Längtan efter liten skrev 2010-10-05 16:19:14 följande:
    jag fick riktigt breda och djuta precis ovanför venusberget... INTE ROLIGT. Sen är jag kläst över hela magen.., MEN de bleknar... nu är de inte alls lika stora eller färgade...
    Visst nu kommer de säkert tillbaka och blir fler. men det är det faktiskt värt :)
    Där har jag också fått bristningar! :( Men de är vita och "fina"... Nu vill jag mest se hur det blir efteråt. Såg en kompis mage häromdagen och jag blev verkligen jättepaff hur "förstörd" hennes mage blivit i kampen tillbaka till sin egen kropp. Okej att magen kommer bli slapp, lär ju bli det iom bristningarna, men men.. Det är ju faktiskt en stor klump som ligger där som jag ska få äran att bli mamma till! Min man säger bara "du är gravid, då får man bristningar"... Så han har ju accepterat det före mig. Kanske för att han själv har bristningar på magen!
    rontgensyrran skrev 2010-10-05 16:27:40 följande:
    Tack så mycket :) Den har växt betydligt sen sista bilden. Min navel börjar jämna ut sig. Ser inte så smickrande ut med gamla piercingen :/

Mabaja: Du fick en sån där rund och fin mage tidigt. Min är mer ut i navelhöjd. Det är först nu det börjat jämna ut sig och runda till sig lite. Men samtidigt har jag ju mina 180 cm att breda ut magen på ;P
    Jag har inte heller sån fin navel längre. Bristningsfylld. jätterolig att känna på "flärpen", det mellan hålen för det är alldeles dallrigt och mjukt jämfört med innan. Ja jag fick en bullmage tidigt! :) Vi skämtar lite om det här hemma att allt jag haft nån annanstans flyttade sig till magen! :) Eftersom jag först i v 35-36 började få ont på byxor när mina vanliga inte fungerade längre. :) och jag har inte så jättemånga cm att breda ut min mage på utan allt satte sig direkt på magen! :)
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-05 16:56:51 följande:
    Kanske ska klaga till min BM? Vill ju oxå veta vikten på min bebis! På mitt papper står det: bf 5 mars, 17+3, normal hjärtaktivitet, normala fosterrörelser, normal mängd fostervatten, moderkakan högt i framvägg, organbedömning utan anmärkning, BPD:40.5, och FL:24. Står iof det mesta förutom vikten, men den verkar det ju som om de ska kolla oxå!
    Kanske ska googla lite om vad de "måste" titta på RUL osv så du får lite kött på benen. Innan du klagar, kanske är det så att de inte måste mäta det andra.
  • sofy

Bara en grej jag funderat på.. Ni härinne som fått sena MA, efter v 10-12 typ, hade ni sett hjärtaktivitet o foster innan då på tidigt VUL? Eller gick ni ovetandes om hur de fortskred därinne? Bara lite nyfiken. Hur va fostret i förhållande till er vecka då, OM ni gjorde tidigt VUL? Innan den dog, alltså.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma