• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-05 14:05:55 följande:
    Enligt den kinesiska väntar vi en tjej och det tackar ja inte nej till, det vore mysigt med en flicka faktiskt.
    Var hittar du den? Här på FL?
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-05 14:06:41 följande:
    Jag menar förstås "du", inte "utrikesdepartementet, haha.
    Hahahahahaha ;)

Japp de har ja, fick flicka. Som ALLTID. Grr! Jag hoppas på kille ;) Gjorde ett annat test också me massa frågor, då fick ja 67% kille.
    Muffe80 skrev 2010-10-05 14:03:47 följande:
    sofy- var du tvungen att skiva riskaka.... nu MÅSTE jag ju ha det och jag sitter fast på jobbet
    Haha, mm riskaka me gräddfil o lök eller vare är. Sourcream kanske. GOTT!
    Muffe80 skrev 2010-10-05 14:04:10 följande:
    Är det möjligt att det kan synas i v 11 att man är gravid. Jag har världens mage som putar ut!
    På mig syns typ INGENTING!

• sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-05 14:27:52 följande:
    sofy: snart dags att hoppa in i magbildstråden! :)
    Hahahaha NEJ, de syns ju ingenting! Dumma mage! Alla andra har ju putande magar, och MAGAR - jag har som vanligt typ. Jääättekul. V 12.. Men men, kanske kan börja lägga ut där efter v 20! ;p
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-05 14:13:56 följande:
    Hahahahahaha ;)

Japp de har ja, fick flicka. Som ALLTID. Grr! Jag hoppas på kille ;) Gjorde ett annat test också me massa frågor, då fick ja 67% kille.
    Jag fick flicka i den kinesiska! Förra gången som slutade i missfall fick jag pojke i uträkningen. Hmm, verkar inte särskilt pålitligt men lite småkul ändå.
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-10-05 14:29:06 följande:
    Hahahaha NEJ, de syns ju ingenting! Dumma mage! Alla andra har ju putande magar, och MAGAR - jag har som vanligt typ. Jääättekul. V 12.. Men men, kanske kan börja lägga ut där efter v 20! ;p
    Haha, på mig syntes ingenting i vecka 12, massor i v 13 och sen typ inget i v 14... Men spara bilderna, börja ta tidigt så kan du jämföra sen.. :) nu kan jag inte prata bort min "ölmage"... haha. Har fått förfrågan sen halvtid om det inte är dags att ploppa... Det var ju mindre roligt kanske! där fick jag verkligen känna på att man ska följa ett visst ideal när det gäller gravida kvinnokroppar....
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-05 14:46:18 följande:
    Haha, på mig syntes ingenting i vecka 12, massor i v 13 och sen typ inget i v 14... Men spara bilderna, börja ta tidigt så kan du jämföra sen.. :) nu kan jag inte prata bort min "ölmage"... haha. Har fått förfrågan sen halvtid om det inte är dags att ploppa... Det var ju mindre roligt kanske! där fick jag verkligen känna på att man ska följa ett visst ideal när det gäller gravida kvinnokroppar....
    Har du inga bilder från första tiden? :D Jaa, jag ska väl börja ta bilder om nån vecka eller så, då ser man ju iallafall skillnaden sen :)

Hahaha, ölmage vare ja.. Stor sån, mycke öl för dig? ;)
  • rontgensyrran

Jag säger som Mabaja fota er nu redan. Det är så kul att jämföra och känna hur slank man var egentligen då man tyckte att man såg så pluffsig ut :) På tal om det måste jag ta mig i kragen själv och fota mig idag. Men måste först slänga ihop en potatisgratäng som måste in ugnen innan mannen kommer hem från jobb.

Var med min tjejkompis idag på ett nytt cellprov, det hade visat förändringar på det första som hon tog i v 8 idag var hon v 12+4 så söt liten bebis som låg och viftade hejvillt med armarna. Tänk att de är så välskapta redan så små :) Nästa vecka är det KUB för henne, då kommer hon se mer ordentligt än VUL som hon fick nu :) Jag blir så glad för hennes skull. Hon fick ju också MA inte långt efter mig. Så nu är vi återigen gravida tillsammans. Det skiljer dock 15 veckor på oss. Men det är som vi ville, göra detta tillsammans :D

• Mabaja
    sofy skrev 2010-10-05 15:12:45 följande:
    Har du inga bilder från första tiden? :D Jaa, jag ska väl börja ta bilder om nån vecka eller så, då ser man ju iallafall skillnaden sen :)

Hahaha, ölmage vare ja.. Stor sån, mycke öl för dig? ;)
    Jo jag har bilder. Kan lägga in dig i min "adressbok" här på familjeliv så kan du gå in och kolla alla bilderna. :)

Mycket öl var det ja, speciellt för en som inte dricker alkohol, vare sig med eller utan denna jättemage! :)

är det nån annan som vill se så hojta till så lägger jag till er! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma