• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-11-24 21:02:14 följande:
    Hon HAR svamp i munnen, men korkad som jag är så har jag ju inte tänkt att det smittar... Ska ringa bvc imorgon för att få hjälp med att få veta om det är svamp eller ej... För nu har jag kämpat länge nog, tre veckor räcker anser jag med plågade bröstvårtor som INTE blir bättre! Tycker ju att det borde bli någon form av förändring.

Tack för idag! Det var jättetrevligt och mysigt! Det gör vi om snart igen! (hoppas jag)
    Oj, missade jag...får skylla på gravidhjärna
    Ja, inte ska du gå så länge utan förändring...KRAM!

Och du, TACK själv Jag håller med helt och hållet, vi måste ta en fika snart igen!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

God morgon alla medsystrar!

ÅH vilken HÄRLIG dag det är idag, känner mig jätteglad!

Började bli deprimerad för jag har ju konstant ont. Av det onda blev jag trött och när jag är trött är jag inte lika bra på att balansera mitt bagage, så det blev liksom som en nedåtgående spiral för mig. Allt blev för mycket och jag haltade mest bara trött och grinig omkring. Ingen rolig fru och långt ifrån den mamma jag vill vara....vilket bara gjorde att jag mådde ännu sämre... Men inte nu, nu har jag satt stopp för det!

Min första dag som sjukskriven och jag vaknade med ett leende. Det enda som jag nu har att göra varje dag är att ta lilleman till förskolan och sedan hämta honom igen. Däremellan kan jag vila och pyssla lite här hemma, klappa magen och vila lite till   Dessutom kan jag nu gå på min sjukgymnastik eller BM besök utan att behöva pussla med schemat och allt känns bara så himlans mycket stressfriare  Nu längtar jag efter att hämta lilleman i eftermiddag istället för att längta efter att det är läggdags för honom för nu kommer jag orka med utan att gå sönder av smärta! Jag är SÅ glad!!!

Så, GOD morgon allihopa! Hoppas ni har en lika bra dag som jag

*bamsekramisar*

• Odetta

Miraclee,

Ja, vintern är underbar! Jag är så glad över all snö också...haha...jag är nog genomgåedne bara glad idag.

Ett tips till er alla:

Nu när det är så halt ute så rekomenderar jag VARMT alla att gå in på apoteket och köpa dubbar till era skor. Kostar bara typ 65kr!!! Jag köpte sådanna igår och ja, det är lite tantvarning...men hellre det än att halka till och trilla. (halkade till igår och fy faaaaaaan vad ont det gjorde!)

Så snälla ni, köp dubb ni ochså!

*bamsekramisar*

• Odetta
    Tejj skrev 2010-11-25 12:13:19 följande:

Godmiddag alla....

Undrar... hur mkt kan en mage i 6e veckan vara svullen eg? Ser ut som jag redan gått upp typ 5kg... värst är det på kvällen... igår kväll när jag kom hem visade jag det för sambon, han blev jätte förvånad... "Men oj!!! Ska du se ut så där redan?" sa han... hård är den oxå.... försöker "dra in" magen när jag tittar mig i spegeln, men händer knappt ingenting...
    Är lite orolig då jag fick svullen mage förra grav. oxå... men det slutade ju i MF....  o kände att den svullnaden kanske berodde på en reaktion av kroppen att grav. inte gick som den skulle... orolig att det ska vara samma nu..... =/
    Hur var det för er i början, svullnade ni upp någe runt "tjejmagen"????

Jag hade jätte svullen mage tidigt...tror jag tog fram mammakläderna kring v9 eller nått Tarmarna svullnar ju en massa och är du dessutom kanske lite förstoppad så är magen svullen av det med.

*kramisar*
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-11-25 13:02:32 följande:
    en fråga... alla säger ju att man ska ha spjälsängen i sovrummet första tiden, varför har man det egentligen om man har barnrummet ca 5 meter bort? Funkar det inte att ha bebisen där då eller hör man inte om de skriker då?? Man är ju helt nybörjare på detta

ska börja inreda barnrummet snart... har helt vita väggar och eftersom vi inte vet hur länge vi bor kvar där vi gör så vet jag inte om man ska tapetsera om vilket är lite jobb eller om man ska måla, eller göra ngt annat roligt med väggarna. någon som har förslag?

Ytterligare dum fråga: vad för saker har man normalt i ett barnrum första halvåret?
    Vi hade spjälsängen i vårat sovrum för att jag är lat Ställde den intill våran säng och tog bort ena sidan så lilleman sov i sin säng, men när han vaknade och ville bli ammad behövde jag bara lyfta över honom till mig utan att behöva resa på mig. Och visst kan man samsova med bebisen också och skita i att ha sängen där, men jag sover bättre när jag har lite plats själv att vända på mig och bebis precis bredvid i sitt egna lilla hörn

Angående väggarna s¨kan man ju hänga upp lite tavlor eller så...eller väggklistermärken Vi köpte en massa prickar i olika storlekar ch färger som vi klistrat upp på väggen...dem går att flytta på vilket ju är bra med tanke på att jag älskar att möblera om

Och vad man har i barnrummet första tiden....ja, vi hade en fotölj i där och garderoben med alla kläderna. Sedan flyttade lilleman in i sitt rum när han var 5 månader gammal...så då flyttade ju spjälsängen in där också Men det fanns inte så mycket i rummet...mer är det nu när han snart blir 2...

*kram*
  • Odetta

Havsklippan:

Men gumman då *kramar om*

Jag förstår att det nog känns oändligt oroligt just nu, men allt är säkert bra med er lilla bebis. Tycker att det låter som en bra ide att låta en annan läkare ge er en second opinion och sedan ta det därifrån. Vilken tid ska ni dit i morgon? Då ska jag tänka massor på er och hålla mina tummar och tår!

*kramar om massor*

• Odetta

Havsklippan:

Men skit också....KRAMKRAMKRAMKRAMKRAM!!!!

Jag hoppas och håller mina tummar för att fvp kan ge er lite hopp, att om det nu finns fel, att det "bara" är nått litet fel som går att åtgärda.

Skit också...vad ledsen jag är för att ni behöver gå igenom all denna oro.

*bamsemegakramar*

• Odetta
    Muffe80 skrev 2010-11-28 07:51:05 följande:
    I morse vaknade jag av att magen verkligen var stenhård och att den var hård låångnt ner, kul att ngt börjar hända!

En fråga: när jag var på ul sist fick jag nästan som lätt brännskada på magen ett dygn efteråt. Förstod inte varför det kliade så mycket men sedan såg jag att jag var helt röd som efter en hel dag i solen och så kliade det otroligt.

Hm, nu undrar man ju hur bra detta är för barnet? Har ju läst att det inte är bra att göra för många ul och efter detta förstår jag nog varför. Är det fler som varit med om samma sak, med brännskadan? eller kunde vår bm inte hantera apparaten??
    God morgon på dig!

Det är ingen fara alls med att göra många UL, finns inga studier som säger att det är farligt, enbart en studie som säger att det KAN öka risken för att barnet blir vänsterhänt...så släpp den oron!

Jag tror att du kanske inte tålde gélen för man blir ju så mycket känsligare nu när man är gravid, eller att det blev lite varmt för din känsliga hud. Men bebis mår bra och som sagt, oroa dig inte över många UL, det är inte farligt.

*kram*
  • Odetta
    airamanna skrev 2010-11-30 15:48:24 följande:
    Hej hej!

Jag hänger gärna med här, även om jag har lång tid kvar att oroa mig och längta, BF den 24 juli. (har ett MF i v 5-6 i feb-10 och ett MA i v 11 i maj-10 i bagaget)

Har fått tid för VUL på sjukhuset nästa vecka, känns väldigt skönt att få bekräftat att det faktiskt är någon där och att allt är bra, för tillfället så tror jag knappt på att jag är gravid.... 

Träffade min nya BM förra veckan, hon var jättebra och bokade in oss för inskrivning och UL så tidigt hon bara fick enligt deras rutiner, dessutom kvällstider så att sambon kan följa med

Kramar

beklagar era mf, men GRATTIS till den nya inneboende! Och självklart: VÄLKOMMEN hit också

Har du sett att det finns en bf lista? Skriv in dig där vetja (den ligger i en egen tråd som lngekn finns i ts)

*kramkram*
  • Odetta
    airamanna skrev 2010-11-30 16:58:02 följande:
    Tackar tackar!

jag har hittat listan och lagt till mig där  

kramar
    kanon
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma