• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Bjornis skrev 2010-12-01 22:30:57 följande:
    Odd: Haha. Jag tror det räcker med att säga som du skrev. Jag tyckte det var jättesött att du åt upp allt! Skylll på bebis i värsta fall.
    Och nu fick du mig sugen på juice också och jag ska ju sova nu så för VERKLIGEN inte dricka juice får då kommer den åka hiss hela natten! Men jag viiiiiiiiiiiiill ha juice. Kanske ska prova sova sittande i soffan istället?!

Jag har nog inte några nojor så. Lite trist. Juice och sura saker då men eftersom halsbrännan är så illa så måste jag behärska mig. Sushi har varit en craving men det har lagt sig lite. Nu är det ingenting. Känner inte lukter så mkt starkare heller, bensin har jag alltid gillat att lukta på. Dina lukter var ju jätteroliga! haha.

I övrigt så har min man flertalet ggr tackat mig för att jag inte blivit en arg bitch under graviditeten. Jag vet inte var han hört om dessa arga gravida men nån måste ha skrämt upp honom. Haha.
    gillar du också lukten av bensin??? Det har jag också alltid gjort, så länge jag kan minnas...men än mer som gravid. Vad roligt, jag trodde jag var själv med det

Och visst är halsbränna djävulens påfund? Och visst att ungen har mycket hår om man har mycket halsbränna...jag har alltid enorm halsbränna och mina barn är typ flintskalliga när de föds!

Sushi låter gott. vet du, jag har aldrig tyckt om sushi....men konstigt nog har jag varit sugen på det nu....men inte vågat köpa det för jag brukar ju inte gilla det! Vad för sushi rekomenderar du? Tycker allt ser så konstigt ut

Och det där med att mannen är glad att man inte är ett hormon-monster, det känner jag också igen! Men vi känner faktiskt en som blev ett monster och mellan varven...när jag är lite hormonell typ...så brukar vi skojja om att "ja, jag / du är i alla fall inte som NN" Hennes man har ett tålamod av GULD...hon var läskig som gravid

*kramkram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Usch, idag har jag gjort mig illa

Hämtade lilleman från förskolan och det stod en liten byrå där. Tjocka jag tyckte den hade en bra höjd så jag satte mig på den...bara den att när lilleman kom ut till hallen så plockade jag upp honom och vi blev visst för tunga för den lilla byrån för den brakade ihop!!!

Lilleman flög upp i luften och landade på golvet bredvis och blev jätte jätte rädd och jag brakade rakt mer och rev upp 20 cm på en skruv på mitt ena lår så blodet bara rann!

Fy vad rädd jag blev! Tror att jag blev mest rädd för jag tappade lilleman sådär, men han landade på rumpan verkade det som och var nog mest bara ledsen för han böev rädd. Tröstade honom och då sa den ena läraren att nu ska vi tita på ditt ben för du blöder lite...ställde mig upp och kände hur det var helt blött av blod In på toan och en annan pedagog tvättade mig och försökte plåstra om så gått det gick...själv såg jag inte ordentligt för det är liksom på baksidan av låret /skinkan. Och yr och illamående blev jag också.

Väl hemma plåstrade Älsklingen om mig ordentligt och sedan tog jag en tupplur...var helt slut! Nu gör det inte så ont längre, men som sagt...fy vad rädd jag blev!

Jaja, så har min dag varit. Och nu ska vi iväg tillbaks till förskolan för det är julspel ikväll och lilleman ska vara tomte. Senare kommer svärföräldrarna och svärfar kommer få händerna fulla för våran el har gått....men bara delvis i huset och vi kan inte färstå hur och vad vi ska göra...allaproppar är bytta men vi har el bara i delar av huset i ändå.

KRAM PÅ ER DÄRUTE! NU SKA VI IVÄG!

• Odetta

Tack vänner! Ja, det var inte roligt...tror dock att det läker fint för det gör inte så ont längre, bara om man kommer åt liksom och så är jag varm, svullen och hård runt om...jaja..det blir bra. Och en nyttig läxa lärde jag mig ju på köpet: Jag är tyngre än jag trodde och då ska man inte sätta sig på små möbler

Havsklippan:
    Det låter trevligt med kalas....och det där godiset som du planerar att göra....åååhhhhh, det lät ju hur gott som hellst! Jag bara älskar vit choklad...och marängtårta! *mums*

Såg att bilbarnstol och ledighet har kommit upp som ämne:
    Vi har en GRACO till nyfödd, men efter typ 4 månader är den inget bra längre....då bytte vi till en stor stol till lilleman och kommer göra så med lillebror också. Skulle vi ha tillgång skulle vi nog köpa den stora med det samma, men vi köper stolarna i USA för det är så himlans mycket billigare där så det blir till sommaren när vi ska dit igen

Ledigt kommer jag att at 1½ år från skolan och fram till hösten kommer vi båda vara hemma. Älsklingen jobbar ju enbart natt och när han tar 35% pappaledighet så blir det ca 8 arbetspass i månaden....och det är ju ingenting egentligen. Han kommer ta dem förälderdagarna för bebisen och jag tar 65% för bebisen och 35% för lilleman (så det blir 100% ersättning för mig eftersom jag bara får lägsta). Sedan kommer mannen ta semester 5 veckor i Juni / Juli för att vara hemma längre utan att behöva ta dagar Hösten vet vi inte riktigt ännu hur vi ska göra, kanske som våren...det skulle vara mysigt

Angående det där med att man får bonus om man delar lika. Det fins massor med regler kring detta och det är inte ofta man får den där bonusen! Om mamman tex har varit arbetslös innan eller bara får lägsta nivå på föräldrapenningen så får man inte bonusen....tycker jag är illa! Det är ju då man verkligen behöver lite extra pengar liksom. (det fick ett par bekanta till oss erfara....dem delade lika men fick ingenting just pga att hon bara hade rätt till lägsta nivån av föräldrapenning)

Men men...nu ska jag fixa lite här. Svärföräldrarna, älskade mannen min och lilleman är på promenad så jag ska passa på att damsuga lite, blir tokig på att ha smulor som fastnar under fötterna! Hoppas ni alla får en jätte bra fredag!!!

***kramar till er alla underbara*** 

• Odetta
    Lallan skrev 2010-12-03 13:04:54 följande:
    inne en snabbis så jag hinner inte läsa ikapp nu. har en liten snuttande pojke vid bröstet och sambon sitter med en sovande tös
    Åh GRATTIS vännen!!!! Nu är dem här och jisses amalia vad jag är avis GRATTIS GRATTIS GRATTIS x2!!!!!

***bamsekramisar***
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-03 22:11:47 följande:
    Nu har jag beställt julklapp till mannen. Vet inte om det är lite "tjejigt" det jag gjort men beställde en silverkedja med en etta på som det ska stå WILDA 101010 på och sen är det ett hjärta som mitt namn ska graveras in på. Sen kan man beställa fler siffror om det kommer fler barn!
    Låter jättefint ju!

Min man fick ett halsband när han fylde år senast...em läderrem som det hänger ett långt smalt silversmycke på som lillemans namn är ingraverat på. Han ÄLSKAR det och har inte tagit av sig det en endaste gång

Men det där med siifran låter kul! Kan man ha nästa siffra på samma smycke med namnet ochså eller måste man ha ett till smycke då?

*kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-12-03 22:02:46 följande:
    Hoppas du ¨år sova länge och tungt inatt Hur mår du annars? Har HG börjat ge vika? Ska hoppa in i mag tråden och se om du lagt in någon bild på magen. Spänd på om det hänt något.....

Själv hade jag hoppades jag på att magen skulle vara mindre denna gången, men jag har tagit 2 st SF mått och då ligger vi på övre kurvan.....menmen får hålla tummarna att den dalar. Hur går det med ditt TSH? Fick i fredags reda på att mitt börjar skena iväg nu från 0,6 till 1,5....inte bra alls i mina ögon. Så jag har ökat dosen från 75 till 100 (får väl se vad doktorn säger om det ) Haha!

Har du varit iväg på skidor än? Vi var i Oslo igår till inatt...blev så himla sugen på att åka lite, men vi var "bara" där och lyssnade på Aha. Vi ställer in Funäsdalen i år. Det var ett litet helvete för magen att sitta 60 mil i bil nu. Sammandragningar som tusan, så vi får ta daxresor till Ulricehamns skidanläggning. Jaja bättre än inget...men åka det SKALL jag. Kraaam!
    Hej gumman!!!!

Det var verkligen inte igår hörre du! Tur att du svarade på mitt mess dock, annars hade jag vart tvungen att åka ner till dig och kolla så allt är OK HEJ och VÄLKOMMEN TILLBAKS!!!

*har saknat dig min vän*
  • Odetta

Happiness:

Förresten, hur mår lilla Sofia? Ska hon fortfarande få heta det? Är hon en snäll inneboende? Hur mår DU?

*kram*

• Odetta
    toksnippa skrev 2010-12-05 14:50:02 följande:
    Hej tjejer, jag är så förvirrad så jag vet inte ens om jag har uppdaterat här om läget eller inte. Så jag klipper o klistrar in så hoppas jag inte att jag spammar

Efter tidig vattenavgång i v. 35 och efter tre dagar så kom vår son till världen den 3 december kl. 16.06. Han vägde 2396g och 48,5 cm lång. Förlöstes normalt.
    Vår lille Mileon ligger på barnkliniken och kommer få göra det ett tag framöver. Han sondas och har bråkig gulsot - men annars mår han så bra han kan.
    Finns mer info o bilder på bloggen.
    ÅÅHHHH GRATTIS!!!!!! Och vilket fint namn han har fått Woohooooo, beeeeeebiiiiiiis!!!!!!

*bamsekramar*
  • Odetta
    toksnippa skrev 2010-12-05 15:09:19 följande:
    Tack! Nej vi har inte fått någon förklaring alls - allt har varit "normalt" så det var bara meningen tydligen. Lite oväntat dock bara.
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHHHH vilken liten sötnos!!!! Tittade i bloggen och åååååhhhhhhh! grattis igen...jag är SÅ avis!!!!
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-12-05 14:45:30 följande:
    Hej vännen! Ja nu är det jätte längsen vi hördes av och det är ju inte utan att saknaden sätter in . Hur mår du och din lille i magen? Eller lille och lille han var väl ganska stor ? Har du fått fler TUL? Fick du tid för igångsättning?

Här går tiden sakta framåt. Har fått två SF mått, som också ligger på översta kurvan. Har fått några samtal med Aurora BM. Hon var så himla gullig. Hon pratade om olika saker man kan göra utan att för den saken göra kejsarsnitt. Kan få det "lovat" i journalen. Så att om man vill så får man det under förlossningen. Kanon! Sen kan man få ha en BM hos sig hela tiden under förlossningen. Under nästa besök ville hon gå igenom i detalj händelse förloppet från förra förlossningen. Ska ha med journalen.  Har varit i kontakt med en doula...men jag känner mig tveksam inför det. Mannen och jag ska gå Annas profylax och det tror jag faktiskt kan vara till en större hjälp.

Sofia mår jätte bra (namnet finns kvar ). Har du bestämt dig för namn? Men för några veckor sen misstänktes det att jag läckte foster vatten och jag fick åka till Östra för en koll. Fick bl a hosta ordentligt när de gjorde en gyn undrsökning för att se om det sipprade vatten från livmodermunnen, men som tur var sa läkaren att de inte såg nått. Tyvärr sätter väl sånna här händelser lite spår och jag har blivit lite extra nojjig och uppmärksam. Har inte läst i tråden så mycket. Hur ser dina värden ut. Allt OK? Nu väger jag 87 kg, Hb 137, blodtryck 115/70. Det har också funnits misstankar om UVI ena provet visade på bakterier så jag fick göra om provet och då visades det sig negativt. Fråga mig det var möjligt men skönt att slippa ta antibiotika.

Hoppas alla ni andra har det bra och jag skickar kramar till er. Näste kvinna ut är väl 2barnsmamma skickar extra tankar till dig. Ska bli super spännande och se vad din lille landar på i vikt. Lyckospark där bak
    *******************************************KRAMAR TILL ER ALLA********************************************** *
    Hej vännen!

Låter som du mår bra även om du har haft fullt upp på gott och ont. Såg din magbild i andra tråden och vi ser rätt lika ut (fast jag väger lite mer...vägde 90 kg nu i v28) Åh vad jag längtar tills vi också får våra små...

Namnet som nu leder här hemma förresten är Ivar

*kram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma