• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Längtan efter liten skrev 2010-11-21 10:25:42 följande:
    Odd. Du är ju så söt. Du, gammal? 30 är ingen ålder på en ko. Sen kan jag förstå att din kropp är lite trött , men hur konstigt är det med allt den gått igenom både psykiskt och fysiskt? Orken går upp och ner, men jag är säker på att när allt lagt sig med bebis o allt kommer din ork tillbaka. Kram
    Gulle dig! *kraaaaam*

Ja, jag tycker ju inte heller att 30 är någon ålder...skulle aldrig i livet vilja vara 25 igen utan trivs hur bra som hellst med att vara 30. Men jag känner mig som en GAMMAL 30-åring....inte alls som alla jämnåriga man ser typ. Dem känns liksom så mycket yngre än mig....så då känner jag mig som en 30-årig TANT. (skulle det finnas tant-poäng skulle jag ha högsta möjliga...jag lovar)

Men jo, jag har vart med om mycket och min livserfarenhet är nog mer än många av "dem där andras"...men måste man känna sig gammal för det? Orättvist ju

Nu ska jag ge lilleman lite lunch och lägga snorungen för sin middagstupplur. Första veckan tillbaks i förskolan efter 2 veckors sjukdom och se där, snorig och hostig IGEN. Hur ser din söndag ut?

*bamsekramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    kajsalisa skrev 2010-11-21 11:31:03 följande:
    Haha, söta Odd. Jag hade samma funderingar igår när vi hade vår lilla baby shower. Blev alldeles full i skratt när vi stod i köket framåt nio och bryggde kaffe. Vad hände??? När gick vi från att dricka vin och röja en lördagskväll till att dricka kaffe och äta muffins? Tantvarning? ;)
    Åh vad mysigt med en baby-shower!!! Hade du roligt? Vad lekte ni för lekar? Oh vad fick du för frösenter?

Jag har haft en liiiiten baby shower och det var när jag var gravid med minsting tösen i USA. det var såååå kul! Vi mätte magen och gissade och så fick jag söta presenter av mina 3 vänner. Tycker alla borde ha baby-shower här i sverige med...det är ju så mysigt att fira graviditeten och den kommande bebisen

Förresten: välkommen in i tant-klubben
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-11-21 11:58:11 följande:
    du kan annars komma till Eskilstuna och joina oss!

Är det inte lite häftigt då att vi hänger i samma tråd på internet och så visar det sig att vi går på samma skola! haha
    Ja, det tycker jag med! Världen är en stor plats, men iböand är den väldigt liten
  • Odetta
    mallanis skrev 2010-11-21 16:33:30 följande:
    Braiga tråden!
    Odd jag säger det igen du är klok som en bok! Du sätter så bra ord på dina känslor... att du vill ha din kropp för dig själv...

Jag har just nu lite nojja antar att det är hormonerna som diver med mig. Har ju inte alls gått så långt som ni andra men känner just nu en annan sorts oro... om nu allt går bra med bebis så har jag insett att livet kommer förändras....  Hur känner ni andra? Ni som redan har barn kanske är mer förberedda men jag är ju över 30 och först nu ska bli mamma .... gosh livet kommer ju verkligen att bli annorlunda!

Jag fick lite sådanna panikkänslor som du innan vi fick lilleman. Jag menar, jag har ju 3 barn sedan innan, men de är ju inte här med oss....så innan lilleman så var det bara mannen och jag. Och mannen och jag har haft det helt fantastiskt underbart ihop!

Jag grubblade mycket på det där hur livet skulle bli annorlunda, mindes tillbaks hur livet blev annorlunda när jag fick första barnet och försökte att föreställa mig hur det skulle bli nu när man får första barnet igen. Och detta kom jag fram till:

-Mitt allra första barn (och dem 2 som följde) dem önskade jag mig för att det FATTADES något i mitt liv. Altså, relationen till exet var inte komplett och barnen behövdes för att jag skulle känna mig lycklig och hel. Jag gick helt upp i min mammaroll och JAG försvann liksom.

-Nu när jag skulle få första barnet igen så såg livet helt annorlunda ut. Jag hade ett enormt hål som skrek efter barn eftersom jag ju mot min vilja helt plötsligt vart en osynlig mamma, men däremot hade jag hittat MIG igen och relationen med min man var såpass komplett att ett barn inte saknades för att det skulle bli bättre utan ett gemensamt barn skulle bli vår guldkant, pricken över i:et liksom.

Så skillnaderna var ju enorma och när jag väl kom fram till det så kunde jag släppa min panik. JA, livet kommer att bli annorlunda, konstigt våre det annars. Men det behöver inte bli annorlunda till något helt annat. Hänger du med? Är bebisen guldkanten så kommer erat liv se ganska lika ut...bara med det där lilla (enorma) extra

*kram*
  • Odetta
    Lallan skrev 2010-11-21 16:36:49 följande:
    Försöker verkligen hänga med här inne men lyckas inte alltid så bra. Är just nu inne i en trött deppig period där jag tycker att hela världen ska tycka synd om mig (åtminstonet sambon). Har tidigare aldrig hunnit tröttna på att vara gravidmen just nu känner jag att dom är välkomna vilken dag som helst trots att det bara är 11 dagar kvar till snittet. Har sovit precis hela dan idag, var upp och åt lunch med resten av familjen, thats it.

Till råga på allt så hade sambon pratat med sina föräldrar idag och dom kom gärna och var barnvakt när det är dags för bebisarna. Barnvakt är redan ordnad med min morsa då svärföräldrarna inte hade tid till en början men nu skulle det passa sååå bra då dom kan lämna julklappar samtidigt. Problemet är att jag kommer att ha svårt att slappna av med dom här hemma även om jag inte är hemma. Vårt hus som kommer att vara välstäda innan jag åker in kommer att vara nergrisat med skor och hundhår. Har haft hund själv och ändå så känns det jobbigt när det inte är vår egen som grisar ner. Ja aningen hormoinstinn troligtvis men vi skulle ha det lugnt här hemma tills vi själva sa till och det faller lite med att dom kommer hit. Min mor bor några mil härifrån på vägen in till stan så det är inte samma sak.

Sorry för långt egoinlägg!

Odd: 30 är ju ingen ålder men kan förstå ur du känner nu i v 29 men det blir bättre sen igen som tur är!
    Det är heeeeeeelt OK gumman! Du FÅR vara trött på att vara gravid...jisses, du bär ju liksom dubbel last!

Och angående dina svärföräldrar....skulle ni inte kunna säga att deras hund inte får följa med den här gången? Att ni inte har något emot hunden, men att ni gärna har det helt hundfritt när ni kommer hem med TVÅ nyfödda bebisar? Tycker annars att det låter som din mor ska vara barnvakt istället...ni kommer att ha så mycket att tänka på i alla fall med bebisarna att stress av en hund känns ytterst onödig.

Och nu hoppas jag att min glädje smittar lite för vännen...IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!
    Om senast 11 dagar har ni era bebisar!!!!! WOOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

*bamsekramisar*
  • Odetta
    kajsalisa skrev 2010-11-21 20:41:50 följande:
    Nu tror jag minsann att rackarungen därinne har flyttat på sig. Det har sparkat på samma ställe i flera veckor och hos bm för två veckor sen låg den med huvudet nedåt. Nu sparkas det plötsligt på annat håll. Hoppas bara att den inte har fått för sig att vända på sig såhär i vecka 35. Får se vad bm säger på torsdag...

Vilken buse! Jag håller tummarna att rackarn ligger rätt!!!

Har du suttit mycket med en dator i knät senaste dagarna? Med lilleman så hade jag datorn mycket i knät och han låg i säte till v35-36....då kom jag på att det kanske var datorn som störde honom så jag slutade med att ha den i knät och vet du, då vände han sig rätt!

ingen aning om det var en slunp, men jag vådage inte ha datorn i knät efter det och har inte haft det nu heller

*kramisar*

• Odetta
    miraclee skrev 2010-11-21 16:07:52 följande:
    Förresten, var hos dietisten i torsdags ju :) När jag väl äter och får i mig något så är de jättebra mat, äter ju aldrig onyttigt liksom.. jag har aldrig gillat godis o söta saker.. men eftersom jag äter som en fågelunge så får jag nu näringsdrycker i alla dess former tills mitten av januari utskrivet :) Dom kommer hem me Schenker leverans på tis! Sen återbesök i mitten av januari o så ska vi följa upp hur de gått. Men ja, nu kan ja iafl få i mig NÅGOT o de är ju fullvärdiga drycker me alla mineraler o grejer man behöver, tror de blir bra! :)
    woohooo för näringsdrycker på recept! Och coolt att dem kommer hem till din dörr också!

Jag tycker faktiskt att sådabba drycker är jätte goda! Tur för mig att dem är så dyra för annars skulle jag väl gå upp ännu mer i vikt, är ju som milkshakes

*kram*
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-21 22:47:00 följande:

Lallan:
    ååååååååååååååååååååååh yess om 10 dagaralltså nu åååh vad spännande jösses vad spännade snart har ni era små sötnosar hos er.

Hoppas ni har det bra flickor !
    Om 8 dagar har jag Tul Yess längtar v 37+6 då åååååh längtar hoppas han är stor nog att få ut då
    Men jag vet inte men jag har bara en STARK kännsla om just detta

Imorgon är jag en gammal kärring haha blir 26år och + 1 årsförlovning i morgon med hihi

Då grattar jag dig i morgon (om 45 minuter altså)

Och du...gammal kärring? Kom igen när du är 30, har varit gift, skild och är omgift igen och väntar ditt femte barn ...DÅ snackar vi gammal

*bamsemegakramisar*
  • Odetta

Shit vad det kommer regna bebisar här i tråden snart! Lallan som ska snittas om 11 dagar och 2 barnsmamma 84 som får ändra nick till 3-barnsmorsan84 om typ 8 dagar. iihhhhhhh så spännande!!!!

• Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-21 23:28:47 följande:
    Gumman hahahaha jag kommer givet viss byta nick till 3 barns mamma84 men jag tror inte dom tar ut honom då men jag HOPPAS då han borde nu vara en bebis på 4,500g om han väljer att gå samma forstår som sin storebror Haha då hoppas jag att han tittar ut innan BF så han inte är större.

Men du vore det inte liiiite coolt att få en nu på 7 kg istället för 6 kg kanske värds rekord hahaha

Och ja 30 jösses jag skulle på panik hahahaha (förslåt) haha men skönt att min dröm gick i uppfullelse 3 barn INNAN 30 haha men jag vill ju ha 5 barn men,men man kan inte ändra sin Nick hela tiden
    Klart man kan Jag fick min 3:a när jag var 25 och så fyran när jag var 28 och femman nu när jag är 30..så 5 barn hinner du med

Jag håller mina tummar att dem vill plocka ut er lillkille då, tycker inte du ska satsa på en 7 kilos michelingubbe...även om det är himlans sött
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma