• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-08 11:59:01 följande:
    Ja, så sov jag mellan 7 och 11 nu på förmiddagen efter att ha lämnat barnen också
    fusk jag gick upp kl 7.30 lämnade barnen medsambon åkte hem han till jobbet o dr kl 9.20 o hemma igen o sååååå trött ..
    men måste städa snart o hämta barnen kl 3 tiden
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Lallan

Sov riktigt risigt inatt. Går inte att ligga bekvämt, har halsbränna och så tror jag att jag börjar få karpateltunnel... vad det nu heter. Har inte släppt än men är bättte än vad det var inatt.

• rontgensyrran
    Lallan skrev 2010-10-08 12:01:15 följande:
    Sov riktigt risigt inatt. Går inte att ligga bekvämt, har halsbränna och så tror jag att jag börjar få karpateltunnel... vad det nu heter. Har inte släppt än men är bättte än vad det var inatt.
    Finns ju såna handledsskydd för karpaltunnelsyndrom. Snacka med din bm om det. Lika bra att börja med det i tid. Kan jag tänka mig, jag har bara 1 kilo bebis och tycker det är svårt att sova ibland, halsbränna får jag varje kväll jag lägger huvudet på kudden, tacka vet jag rennie!
  • 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-08 12:01:15 följande:
    ååh vad är det :-slåter hmm låter ej skönt iaf ..
    hmm halsbrännan(viskar) har inte fått i dag hehe men ska inte skriva så häller troligtviss kommer den jäkeln då

Gillar inte halsbränna

Det jag har svårt med är att sova då allt är''inte skönt'' och svårt att ta sig till sängen och upp när man ska vandra mellan sovrum o dörr till toan .. nu har vi oxå toan i samma rum som sovrummet men dörr i mellan hahahaha om du förstår Sen om jag öppnar dörren som är inne i toan så kommer jag till hallen o om jag öppnar dörren där då kommer jag in till dotterns sovrum
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-10-08 12:06:03 följande:
    Finns ju såna handledsskydd för karpaltunnelsyndrom. Snacka med din bm om det. Lika bra att börja med det i tid. Kan jag tänka mig, jag har bara 1 kilo bebis och tycker det är svårt att sova ibland, halsbränna får jag varje kväll jag lägger huvudet på kudden, tacka vet jag rennie!
    Ja RENNIE den älskar jag hahahah
  • 3 barns mamma84

Lallan:
    ååh du har alltså en svullnad i armleden ?

• Mabaja

Jag har också känt av karpaltunneln. När jag berättade det för bm fick jag "jaså, du har också fått de problemen" och sen bytte hon ämne.

Nu får ungen komma. jag är less, ledsen och nedstämd. min dator är trasig så nu sitter jag på min mans dator, tiden står still, tråkigt väder ute... har inte lust med någonting, vaknar på morgonen och ligger kvar så länge jag kan men helst skulle jag bara vilja dra täcket över huvudet och invänta nästa dag!.

• rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-10-08 12:14:13 följande:
    Jag har också känt av karpaltunneln. När jag berättade det för bm fick jag "jaså, du har också fått de problemen" och sen bytte hon ämne.

Nu får ungen komma. jag är less, ledsen och nedstämd. min dator är trasig så nu sitter jag på min mans dator, tiden står still, tråkigt väder ute... har inte lust med någonting, vaknar på morgonen och ligger kvar så länge jag kan men helst skulle jag bara vilja dra täcket över huvudet och invänta nästa dag!.
    Förstår att du vill invänta nästa dag enligt min beräkning så kommer hon juh imorgon ;P
  • Bjornis
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-08 12:07:08 följande:
    ååh vad är det :-slåter hmm låter ej skönt iaf ..
    hmm halsbrännan(viskar) har inte fått i dag hehe men ska inte skriva så häller troligtviss kommer den jäkeln då

Gillar inte halsbränna

Det jag har svårt med är att sova då allt är''inte skönt'' och svårt att ta sig till sängen och upp när man ska vandra mellan sovrum o dörr till toan .. nu har vi oxå toan i samma rum som sovrummet men dörr i mellan hahahaha om du förstår Sen om jag öppnar dörren som är inne i toan så kommer jag till hallen o om jag öppnar dörren där då kommer jag in till dotterns sovrum
    Jag gillar också Rennie men även Losec mups (och vissa andra Losec) är OK att äta och funkar riktigt bra för mig. Verkar lite längre.
  • sofy

Hello tjejer!

Hemma från UL + läkarbesök nu. UNDERBARA läkare! Jag älskar henne. Hon finns på Ultragyn vid odenplan och är absolut bäst. Hon tog upp att de finns stödgrupper för mammor som själva har ADHD, JATACK sa ja direkt. De är min oro, hur hanterar jag min ADHD och bebis? Men de va inga problem sa hon. Pratade massa annat runt också o min man va me, sen kollade vi in lilla pyret som låg o sparkade som fasen, en liten zlatan sa hon! Sen gnuggade den sig i ögonen, va väl trött stackarn ;) Och så mätte hon, jäkla high-tech apparat kan ja lova. 5,1 cm vilket innebär 11+6 idag. Haha! En liten genväg sådär ;) Hon tyckte ja skulle gå mer på de här datumet jag fick nu, alltså BF 22 april istället. Så ja, hm.. jaja isåfall är ja ju i v 13 imorn ;) Va skönt! Den lille har ju alltid legat nån dag eller två före de ja trodde i storlek så får väl gå på de då.

Pancakes; Jag hade åkt, ska upp över nyår me familjen + min man och då är jag i v 23 typ, någe sånt - och jag ska åka :) Kanske inte svarta pister men absolut blå iallafall, kanske inte lika hårt som ja brukar köra heller men åka ska jag. Happiness åkte i 7e månaden en gång, så de går de :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma