• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy

Hemma från middagen i stan! De va sååå trevligt! Och god mat. Jag åt. och åt. Och kom hem o kräktes. Hahaha, men de vare värt! Mmmm!!! Vi fick lite presenter till oss o den lille, "Barnaboken" av Anna wahlgren, redan läst lite o jäklar - jag fastnade direkt. Hon skriver roligt, och BRA! Sen fick vi en mjukisdress i velour som ja älskar! I grått.. till bebisen alltså. :) Mamma gick upp 6 kg me mig, och NER 16 (!!). Jag vägde 4120 och va 53 lång, kom på BF -5.. STOR!

Odd; GRATTIS till körkortet! Skål

Längtan; Usch o fy :( Men de blir lättare.. och abort.. no noo! Tänk va du längtat efter denna bebis, och oroat dig när du haft flytningar i konstiga färger, att den inte skulle leva. Nu gör den de o den kommer till er om nåra månader, och då kommer de kännas kanon! Tänker på dig!

Smålands; Ja nu va ja ju inte inne så såg lite sent men Röntgen svarade bra åt dig där ;)

• Odetta
    toksnippa skrev 2010-10-07 21:57:46 följande:
    Jag äter det jag är sugen på, det brukar bli något onyttigt varje dag - dag som kväll Jag är en riktig gottegris, men försöker ta en frukt först och se sen om jag fortfarande är sugen på ditt o datt..... (det brukar jag vara, he he!)
    Det ska jag prova...ta en frukt först och se om det hjälper! För även om sötsuget inte helt försvinner så äter man kanske inte lika mycket av det onyttiga som man hade gjort annars...eller?

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-10-07 20:44:52 följande:
    Den här veckan har jag varit TRÖTT, trots en ganska lugn vecka. Hoppas det inte är tröttheten från första trimestern som kommer tillbaka nu i tredje. Det hade varit tråkigt... Ni andra som befinner er runt v 28-30 eller ni som har barn sedan tidigare, hur har det varit för er?
    Jag har också varit väldigt trött. 29+0 idag. Fast maken har varit lika trött så kanske är nåt i vårt liv just nu men jag försöker gå och lägga mig tidigt (typ denna tiden) och sen är jag ändå supertrött när jag vaknar 9 timmar senare. Inte så mkt energi på jobbet heller även om jag har energi nånstans så är det där för sen ligger jag bara i soffan... Nä, hoppas inte heller på första trimester-tröttheten. Den var inte så skoj... Hehe.
  • toksnippa
    Odetta skrev 2010-10-07 22:05:58 följande:
    Det ska jag prova...ta en frukt först och se om det hjälper! För även om sötsuget inte helt försvinner så äter man kanske inte lika mycket av det onyttiga som man hade gjort annars...eller?

Precis, blir man inte av med suget så brukar man inte orka moffa i sig alltför mkt onyttigt innan magen säger ifrån
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-10-07 21:22:40 följande:
    nja...vete fan om marie-kex-gröt lät så lockande...men däremot kan jag rekomendera att ha lite nutella (bredbar choklad) på och lägga ihop 2 kex till en "macka"....sånna åt jag också några stycken av igår!

Ja...jag är nog fan lika dålig på dagen egentligen också...särskillt när jag är i skolan och har föreläsningar! Då dricker jag min stora termos med varm choklad och efter lunch och på rasten behöver jag nått litet men sött (idag vart det en kexchoklad). Och frukost....visst är sylt på mackan nyttigt? det är väl frukt och sånnt?

suck
    Haha men vad säger du??? Marie-kex som man kan äta på så många goda sätt. Tex med smör på...inte dumt alls. Nu råkar jag bo granne med Göteborg-kex fabriken och var har inte en sån fabrik om inte en BRÄCK-bod. Nu har jag inte varit där på ett tag men där finns allt som av olika anledningar Göteborgs-kexd sänkt priset på...marie-kex,baddare, remi.brago, kex-nougat...nä nu slutar jag här. *dregglar igen* Om bilen råkar köra dit imorgon då blir det marie-kex också men baddare är ju för goa alltså Lätt att komma på sig själv med värsta mat-och-godsake-dagdrömmarna
  • Bjornis
    Happiness skrev 2010-10-07 22:27:16 följande:
    Haha men vad säger du??? Marie-kex som man kan äta på så många goda sätt. Tex med smör på...inte dumt alls. Nu råkar jag bo granne med Göteborg-kex fabriken och var har inte en sån fabrik om inte en BRÄCK-bod. Nu har jag inte varit där på ett tag men där finns allt som av olika anledningar Göteborgs-kexd sänkt priset på...marie-kex,baddare, remi.brago, kex-nougat...nä nu slutar jag här. *dregglar igen* Om bilen råkar köra dit imorgon då blir det marie-kex också men baddare är ju för goa alltså Lätt att komma på sig själv med värsta mat-och-godsake-dagdrömmarna
    Å bor du granne med bräckboden? Gud va avis jag är. Har bott i GBG sen 2002 och aldrig varit där!! Ska se till att ta mig dit SNARAST!!

2 st mariekex med smör och ost är min favvo. Och då snackar vi inte om att äta typ 3 såna utan det kan man göra med hela paketet. På en gång! Bästa kexet är dock ballerina mint! Mmmm.
  • Längtan efter liten
    kajsalisa skrev 2010-10-07 19:47:11 följande:
    Men usch Längtan, vad jobbigt. En av mina vänner har gått igenom precis samma sak med sin treåring nyligen. Hon var helt knäckt där ett tag. Hon läste på massor på internet och köpte även böcker i ämnet. Hon gjorde små förändringar i sitt eget beteende mot dottern, och det har gjort gigantisk skillnad. Om du vill kan jag höra med henne vad det var hon läste?!
    ja tack, jätte gärna.. jag tar emot all tips jag kan få som en svamp.
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

tack tjejer... ja det är verkligen ett helvete. Funderar skarpt på att kolla om hon har adhd. Hon kan inte gå, utan springer alltid på tå överallt och är hyperaktiv 20 h/dygn...

Men jag ska försöka vara stark, ska försöka stålsätta mig och söka hjälp... man kan inte klara allt här i världen.jag är inte en perfekt mamma, det kanske man måste intala sig själv.

Längtan efter liten är stor
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-10-07 22:43:05 följande:

tack tjejer... ja det är verkligen ett helvete. Funderar skarpt på att kolla om hon har adhd. Hon kan inte gå, utan springer alltid på tå överallt och är hyperaktiv 20 h/dygn...

Men jag ska försöka vara stark, ska försöka stålsätta mig och söka hjälp... man kan inte klara allt här i världen.jag är inte en perfekt mamma, det kanske man måste intala sig själv.

Understimulerad? Kanske är något tillfälligt också. Jag tycker inte man ska "jaga" diagnoser i första hand men HJÄLP absolut!

Klart ingen är en perfekt mamma, man gör sitt bästa! Skickar masssa kramar!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma