• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy

Happiness;

TACK för ditt fina inlägg! Jag va inte på humör o svara just då bara. Så förbannat jävla pissless på min mans själviska äckliga pappa! Eller va man nu ska kalla honom. Usch, ingen av oss är speciellt sugen på att berätta om graviditeten för honom då han är väldigt speciell. Vill inte ha honom som farfar till mitt barn då han tycker dom är jobbiga, äckliga me blöjor osv. Hemska jävla människa! Hade ett ytterst otrevligt samtal med honom idag, sen satt jag och grinade i en timme. Min man och han har INGEN bra relation och har aldrig haft heller egentligen, han sa till min man över en middag för några år sen; "Hoppas du aldrig får barn. De skulle bli äckliga skitungar allihop!" GAAAAAAAH!!!!! Demon

Nä usch slutar prata om honom blir bara mer arg!

För att återgå till de du skrev.. Jag känner igen mig SÅÅÅ väl. Jag har alltid kommit överens bättre me killar, är också en pojkflicka, och har haft de lite sådär me kärleken i livet också. Lite som dig trorjag faktist. Tills jag träffade min man, vi kompletterar varann så bra och de är min pusselbit i livet jag alltid saknat. Så glad för det! Men de här me o knyta an, va gör man om man som du skrev bara stänger av o inte orkar? Jag är så jävla rädd. Hur fungerar min ADHD och skrikande bebis? Och leksaker överallt? Återigen svårt o få ner hur jag känner i text, men hon lugnade mig och sa att de finns grupper för sånt, där man kan få stöd o bara prata av sig. Hon skulle fixa de o ringa mig, känns iallafall skönt. Jag vill inte stänga av, tröttna på att den lille skriker eller stökar ner, även om jag inte tror de så finns rädslan där.

Men jag tror nog de är som du säger.. åh de va så fint skrivet.

KRAM till dig, och tack igen för ditt inlägg. Hjärta

Hoppas inte på UVI för dig, usch :( Krya på dig!!

• kajsalisa

Happiness, Björnis; Kungälv alltså. Kan bli farligt om några veckor när vi köpt bil... ;)

• Bjornis
    Happi: Ja, vasastan är fint och vi har hyres (bytte mot vår fina billiga tvåa i majorna). Bostadsbolaget, så vettig hyra ändå för nästan 90 kvm (7500 kr). Så visst har vi gjort ett kap på ett sätt men klart vi gärna sett att det varit en bra bostadsrätt med få lån på så vi kunnat komma in i husbranschen sen. Hehe.
    Men men, bara hoppas vi kan byta denna om nåt år mot nåt annat. Det är en 2,5:a. Stort kök och stoooort vrum och ett mindre "vuxen" sovrum och ett litet (typ 6 kvm) sovrum för en liten en. Så vi kommer växa ur denna lägenhet om vi får en till knodd vilket vi ju hoppas på inom ett par år eller så.

Och ja, vi äter mkt ute kan man väl säga. Men tar fortf bilen till majorna när det ska ätas sushi för där ligger stans bästa sushiställe!

Nu har jag städat (torkat golv till å me), tvättat och bakat både kärleksmums och mjuk pepparkaka. Se där ja vad man hinner med på ett par timmar. Haha.

Sofy: Han lät inte så rolig din svärfar. Han kan ju inte må särskilt bra. Han kan ju inte må särskilt bra om han säger såna saker?
  • sofy
    Bjornis skrev 2010-10-08 16:01:08 följande:
    Sofy: Han lät inte så rolig din svärfar. Han kan ju inte må särskilt bra. Han kan ju inte må särskilt bra om han säger såna saker?
    Han är hemsk, om jag får uttrycka mig så. Jag känner bara avsky för den mannen, likaså gör hans son (min man) de för honom. Tråkigt men sant. Som han behandlar, och HAR behandlat folk är fan inte ok nånstans. Blir så jävla arg!! De går inte ens me ord förklara hur han fungerar, men en självisk jävla apa är han, milt sagt!

Synd bara, men vi klarar oss bättre utan honom. Vill heller inte ha en "farfar" till våra barn som uttrycker sig på de där viset, och som absolut inte vill va barnvakt förrän dom är "rumsrena". De är väl fan ingen hund? Nä han slipper kan ja meddela.

Min familj + min mans mamma är iallafall vettiga!
  • Pancakes

Sofy, fy sjutton vilket rötägg till svärfar! Förstår att du blir ledsen och trist att ert barn ska få en sån farfar. Hoppas farmor, mormor och morfar blir bättre i alla fall!

Tjejer, ni gör fin reklam för Göteborg nu. Man vill ju nästan bo där själv. Gillar att åka till er skärgård på sommaren och frossa i skaldjur :) Men jag blir fast i Stockholmsområdet. Håller på att bygga hus här nu. Men om man blir jätterik en dag ska jag ha en sommarstuga på västkusten!

• sofy
    Pancakes skrev 2010-10-08 16:14:31 följande:
    Sofy, fy sjutton vilket rötägg till svärfar! Förstår att du blir ledsen och trist att ert barn ska få en sån farfar. Hoppas farmor, mormor och morfar blir bättre i alla fall!

Tjejer, ni gör fin reklam för Göteborg nu. Man vill ju nästan bo där själv. Gillar att åka till er skärgård på sommaren och frossa i skaldjur :) Men jag blir fast i Stockholmsområdet. Håller på att bygga hus här nu. Men om man blir jätterik en dag ska jag ha en sommarstuga på västkusten!
    Han är ingen pappa den mannen, och långt ifrån att han ska få se sig som farfar. No way! Min man håller också avstånd från den gubben, me all rätt och förståelse. Min mamma ringde nyss när hon såg mitt sms om vad han sagt, hon flög i taket och sa att vi har iallafall dom på vår sida. Tacka gudarna för det.
  • Bjornis
    Pancakes skrev 2010-10-08 16:14:31 följande:

Hehe. Ja, att man kan äta billiga räkor (i år har det dock varit dyrt) är himla gött med götet. Kan dock tänka mig att göra som du. Jag är ju östkustare från början och kan tänka mig att flytta tillbaka (typ Uppsala) och sen ha sommarhus här nere. Men ja, då får jag hosta upp lite cash först. Ehum och med våra jobb kommer det dröja ett tag. Hehe.

Sofy: Det sköna är ju att ni kan välja att inte låta honom ta del av ert liv. Man kan ju välja bort folk som inte tillför en nåt. Jag valde bort min egen pappa när jag var 11 och idag är han död och ibland har jag tyckt att det var synd att vi aldrig fick rensat luften men han var inte värd det då och så gjorde inte han heller nån ansats att ens försöka heller så.  
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2010-10-08 15:29:10 följande:
    Usch vad jobbigt det låter!! Hade jag haft mina studiolampor och du hade orkat förflyttat dig kunde vi ha tagit lite gravidbilder ju! :D
    Jag har alltid velat ta såna bilder men det har aldrig blivit av.. och nu har jag inte rätt utrustning riktigt... :( Får skaffa när jag sitter där med mage själv!
    Vad gullig du är!

hur går det för dig? finns det något hopp?
  • sofy
    Bjornis skrev 2010-10-08 16:19:58 följande:
    Sofy: Det sköna är ju att ni kan välja att inte låta honom ta del av ert liv. Man kan ju välja bort folk som inte tillför en nåt. Jag valde bort min egen pappa när jag var 11 och idag är han död och ibland har jag tyckt att det var synd att vi aldrig fick rensat luften men han var inte värd det då och så gjorde inte han heller nån ansats att ens försöka heller så.  
    Precis, du har så rätt. Mamma sa också de, "Slösa inte din/er energi på såna människor. De är inte värt de" Och nej, de äre inte. Jag va skitglad  över vårt UL idag, min man också. Men sen raserades hela stämningen av ett samtal med den gubben och då handlar de inte ens om graviditeten som han inte vet om och inte heller kommer få veta.

Beklagar med din far men skönt att du ändå ser det så..
  • Pancakes
    Bjornis skrev 2010-10-08 16:19:58 följande:
    Hehe. Ja, att man kan äta billiga räkor (i år har det dock varit dyrt) är himla gött med götet. Kan dock tänka mig att göra som du. Jag är ju östkustare från början och kan tänka mig att flytta tillbaka (typ Uppsala) och sen ha sommarhus här nere. Men ja, då får jag hosta upp lite cash först. Ehum och med våra jobb kommer det dröja ett tag. Hehe.

Mmm, räkor! Och alla goda röror kan jag äta mig fördärvad på!
    Ja, det lär nog dröja med sommarstuga för oss också. Att bygga hus i stockholmsområdet är inte helt gratis.. har jag inte fått missfall så hade bebisen kommit om några veckor. Snacka om kaos det hade blivit mitt i byggandet. Så det här plusset hade egentligen mycket bättre timing. Man får väl tänka att det var ödet kanske Flört

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma