• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-10-08 11:54:32 följande:
    vi har juh 2 skidexperter i tråden. sofy ovch happiness :) jag hade nöjt mig med längskidor isf...men jag kan inte heller åka slalom+ att jag är rädd att nån ska åka på mig och jag skulle falla oturligt,
    Ja, Sofy och Happiness får uttala sig:) Jag var gravid när vi åkte skidor i vintras. Men då var jag i vecka 9 så det är ju en viss skillnad. I alla fall så tog jag det rätt lugnt och ramlade inte en enda gång. Men man kan ju aldrig veta vad andra kan tänkas göra. Får se hur jag gör. Vill inte tala om för familjen redan varför jag inte följer med så jag kanske hänger på ändå och tar hand om mina små brorsöner och lär dem åka skidor eller nåt. Då lär ju tempot vara extremt lugnt i alla fall.
  • Muffe80

sofy, vad himla coolt att man kan se bebisen gnugga sig i ögonen. Det måste vara en helt underbar känsla?
    Hoppas hoppas att vi får uppleva samma sak på vårt UL Längtar sååå!

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-08 12:55:48 följande:
    sofy, vad himla coolt att man kan se bebisen gnugga sig i ögonen. Det måste vara en helt underbar känsla?
    Hoppas hoppas att vi får uppleva samma sak på vårt UL Längtar sååå!
    Haha jaa först såg vi bara benen o den härjade verkligen runt, lill-zlatan sa hon då för den sparkade massor. Sen vände den sig mot oss o låg o vinkade först, tydligt såg man de haha. Och sen gnuggade den sig i ögonen, så då avslutade vi så den fick sova ifred ;) Skithäftigt o se nu när man ser allt så tydligt, o va stooor den va enligt mig. Och skönt o "slippa" v 12, haha! Men eftersom den legat nån dag före hela tiden så blev den väl gjord tidigare.. ;)

Jag förstår att du längtar! :D Min man blev skiiitglad, pratade inte om ngt annat sen :)
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-08 12:53:43 följande:
    Hello tjejer!

Hemma från UL + läkarbesök nu. UNDERBARA läkare! Jag älskar henne. Hon finns på Ultragyn vid odenplan och är absolut bäst. Hon tog upp att de finns stödgrupper för mammor som själva har ADHD, JATACK sa ja direkt. De är min oro, hur hanterar jag min ADHD och bebis? Men de va inga problem sa hon. Pratade massa annat runt också o min man va me, sen kollade vi in lilla pyret som låg o sparkade som fasen, en liten zlatan sa hon! Sen gnuggade den sig i ögonen, va väl trött stackarn ;) Och så mätte hon, jäkla high-tech apparat kan ja lova. 5,1 cm vilket innebär 11+6 idag. Haha! En liten genväg sådär ;) Hon tyckte ja skulle gå mer på de här datumet jag fick nu, alltså BF 22 april istället. Så ja, hm.. jaja isåfall är ja ju i v 13 imorn ;) Va skönt! Den lille har ju alltid legat nån dag eller två före de ja trodde i storlek så får väl gå på de då.

Pancakes; Jag hade åkt, ska upp över nyår me familjen + min man och då är jag i v 23 typ, någe sånt - och jag ska åka :) Kanske inte svarta pister men absolut blå iallafall, kanske inte lika hårt som ja brukar köra heller men åka ska jag. Happiness åkte i 7e månaden en gång, så de går de :)
    Där är du ju! Har förstått att du är väldigt duktig på skidor så jag förstår att du åker. Jag vurpar väldigt sällan för att jag är ganska försiktig av mig typ gillar röda breda backar. Jag hänger nog med så får vi se vad jag gör. Det finns ju spa och längdskidor och våfflor och sånt i alla fall :)

Åh, vad underbart med en sån läkare! Jag försökte boka tid på ultragyn men det gick inte. De tar inte emot några nya patienter som inte har remiss just nu. Däremot blir RUL där om jag kommer så långt. Nu har jag bokat mitt VUL om två veckor på Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen. Kostar 600 kr men har hört väldigt bra saker om dem så det får det vara värt.
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-08 12:59:06 följande:
    Haha jaa först såg vi bara benen o den härjade verkligen runt, lill-zlatan sa hon då för den sparkade massor. Sen vände den sig mot oss o låg o vinkade först, tydligt såg man de haha. Och sen gnuggade den sig i ögonen, så då avslutade vi så den fick sova ifred ;) Skithäftigt o se nu när man ser allt så tydligt, o va stooor den va enligt mig. Och skönt o "slippa" v 12, haha! Men eftersom den legat nån dag före hela tiden så blev den väl gjord tidigare.. ;)

Jag förstår att du längtar! :D Min man blev skiiitglad, pratade inte om ngt annat sen :)
    Så otroligt häftigt att man kan se så mycket redan! Klart att det är en lill-Zlatan :)
    Längtar tills jag är där också!
  • Happiness
    Bjornis skrev 2010-10-07 22:35:11 följande:
    Å bor du granne med bräckboden? Gud va avis jag är. Har bott i GBG sen 2002 och aldrig varit där!! Ska se till att ta mig dit SNARAST!!

2 st mariekex med smör och ost är min favvo. Och då snackar vi inte om att äta typ 3 såna utan det kan man göra med hela paketet. På en gång! Bästa kexet är dock ballerina mint! Mmmm.
    Ja jag bor bara ett par kilometer därifrån..men i den staden . Är uppväxt med den där underbara doften som lägger som ett täcke och man går bara och sniffar.mmm. Du måste absolut ta vägarna förbi. Priserna är rejält nedsatta. Själv tycker jag nog Baddaren är väldigt godTungan ute. Får jag lov att fråga i vilket område du bor i GBG?
     ja choklad och min´t är en fin blandning. Har köpt 250 grams chokladkaka Marabou mint/choklad nu några gånger. Mariekex gav jag mycket till sonen när han var liten. Praktiskt att ta med till stranden om inte annat. Digestive blir lite väl mastigt. Bra att det finns en GBG:are i tråden så jag kan snacka lite göteborska änna . vart bodde du innan?
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-08 13:01:15 följande:
    Där är du ju! Har förstått att du är väldigt duktig på skidor så jag förstår att du åker. Jag vurpar väldigt sällan för att jag är ganska försiktig av mig typ gillar röda breda backar. Jag hänger nog med så får vi se vad jag gör. Det finns ju spa och längdskidor och våfflor och sånt i alla fall :)

Åh, vad underbart med en sån läkare! Jag försökte boka tid på ultragyn men det gick inte. De tar inte emot några nya patienter som inte har remiss just nu. Däremot blir RUL där om jag kommer så långt. Nu har jag bokat mitt VUL om två veckor på Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen. Kostar 600 kr men har hört väldigt bra saker om dem så det får det vara värt.
    Mm tävlade i mina yngre dar, haha.. va gammal ja lät nu! ;) Näe men de spelar ingen roll om man är proffs eller nybörjare, man kan ramla ändå. Och de är inte alltid man själv som är problemet, de är för de mesta små gulliganer (huliganer i miniatyr, oftast 2-4 år gamla) Skrattande som åker rakt ner o svänger lite vartsom när dom har lust. Sen kan ju skidan skära eller något annat oförutsett, så man vet ju aldrig. Jag är ju inte heller säker men min läkare som jag litar fullt på säger ju att barnet är skyddat i magen, så om jag skulle åka lugnt o försiktigt o ramla så är de inte hela världen.

Jaa, jag e så glad så glaaad för henne!! Va synd att du inte kunde boka där än :( Jo, UL barnmorskorna har jag också hört bra om, så de trorja absolut :)

Och ang värken i magen. Jag hade ONT i början, värre än vid mens. Men de växte väl som sjutton då också, sen lugnade de ner sig o nu kommer de ibland..
  • Smålands jänta i storstaden

Pancakes: Ultraljudsbarmoskorna i liljeholmen har jag gjort både KUB och RUL på, härlig miljö och fin stämning. Men gör de VUL? Bokar man knte vanligt UL och OM dom inte kan se då så blir det VUL? Från v 8 har jag hör att de gör vanliga UL på magen! Vem ska du går till där?

• Bjornis
    Happiness skrev 2010-10-08 13:05:08 följande:
    Ja jag bor bara ett par kilometer därifrån..men i den staden . Är uppväxt med den där underbara doften som lägger som ett täcke och man går bara och sniffar.mmm. Du måste absolut ta vägarna förbi. Priserna är rejält nedsatta. Själv tycker jag nog Baddaren är väldigt godTungan ute. Får jag lov att fråga i vilket område du bor i GBG?
     ja choklad och min´t är en fin blandning. Har köpt 250 grams chokladkaka Marabou mint/choklad nu några gånger. Mariekex gav jag mycket till sonen när han var liten. Praktiskt att ta med till stranden om inte annat. Digestive blir lite väl mastigt. Bra att det finns en GBG:are i tråden så jag kan snacka lite göteborska änna . vart bodde du innan?
    Har de öppet på helgerna? Kanske jag kan hitta på nån hemsida iofs...

Jag bor numera i Vasastan. Är f.d. Sundsvallsbo men tycker själv jag är grym på göteLAborska något min man hävdar att jag aboslut inte är. Hehe. Han är däremot äkta göteborgare (från majorna/frölunda). Jag kom till götet 2002 och har bott i majorna, lunden och gamlestan men nu alltså vasastan. Har trivts på alla ställen. Faktiskt är jag nog mest besviken över innerstan nu.

Vi hade helst velat ha hus men ingen av oss har ägt nån lägenhet så vi är inte inne i svängen vilket gör att man måste ha sjukt mkt sparpengar för att göra slag i saken i gbg m omnejd. Var inne på Ale ett tag och hade fått lånelöfte och var nära på att köpa tomt och bygga nytt men insåg att om räntan stiger kommer vi måsta slita som djur för att klara oss så nä. Vi la ner. Nu bytte vi till oss denna lgh i våras, 87 kvm mot vår gamla på 39 kvm i majorna så vi tog den. Visst 3.40 i takhöjd och mitt i stan är trevligt men ja... Det är inte så najs som man trodde när man var 20. Hehe.
    Var kommer du ifrån ursprungligen då?
  • Muffe80

Någon som vet nåt om TittUt i Sthlm?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma