• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Pancakes, jag har också haft molvärk tll och från, ibland något varje dag i nån timme men sen är det helt borta. Man nojjar sig att det blir missfall då, men det är bara växtvärk säger Sofy

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-08 10:57:55 följande:
    jag behöver inte gå på toa lika mycket på nätterna längre vilket oroar mig. Jag känner heller ingen molvärk, men däremot spänner det nog lite i brösten och jag har gått från B till C-kupa... haha!

I dag känns det "tomt" i magen, svårt att förklara. Men förut har det känts som ngt finns där, eller tar emot, men idag inget alls...

Jaa... när ska man sluta oroa sig Tror jag kommer bli lugn efter den 21/10 när vi har KUB:en och förhoppningsvis allt ser bra ut, det närmar sig dit och på måndag är det v 12, thihoooooo!
    Lugnar man sig någonsin är frågan? När den väl är född ska man vara orolig för att den ska sluta andas och sånt och sen när barnet är tonåring så ska man vara orolig för våldtäkter och ungdomsfylla etc... :)
    Näe, men jag tror du lugnar dig när vecka 12 är över och när du gjort KUB. Då minskar ju risken jättemycket.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-08 10:59:20 följande:
    Pancakes, jag har också haft molvärk tll och från, ibland något varje dag i nån timme men sen är det helt borta. Man nojjar sig att det blir missfall då, men det är bara växtvärk säger Sofy
    Tack! Ni lugnar mig verkligen! Med mitt missfall fick jag aldrig den värken innan blödningen. Det började blöda först och värken kom först ett par dagar senare. Så på så sätt är det annorlunda den här gången.
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-10-08 11:02:43 följande:
    Tack! Ni lugnar mig verkligen! Med mitt missfall fick jag aldrig den värken innan blödningen. Det började blöda först och värken kom först ett par dagar senare. Så på så sätt är det annorlunda den här gången.
    Det samma gällde mig. Först blod sen värk.
  • Muffe80

Jag har för mig att jag också började blöda och sen kom värken, fick liksom ingen förvarning så det är nog gott tecken att du har molvärk nu

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-08 11:06:31 följande:
    Jag har för mig att jag också började blöda och sen kom värken, fick liksom ingen förvarning så det är nog gott tecken att du har molvärk nu
    Ja, jag börjar sakta men säkert lugna mig nu. VUL om två veckor, inte sååå långt kvar ändå. Mår inte illa men har den där molvärken och en enorm trötthet + att jag är sugen på lite konstiga saker ibland. Smällde i mig en halv fetaost häromdagen. Så HELT symtomfri är jag ju faktiskt inte Glad Det illamåendet du har drabbats av verkar ju helt olidligt verkligen. Hoppas det går över snart för dig!
  • Muffe80

Ja det har varit och är jättejobbigt men jag tycker nog att det lagt sig lite senaste dagarna. Jag märker att nu fungerar det bättre om jag äter ngt när jag börjar må pyton, det hjälpte inte ens förut.

Längtar till den 15/10, det är liksom första beviset på att detta är sant, då är det inskrivning

• Pancakes

Åh, vad roligt Muffe! Det är ju bara en vecka kvar!

• Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-10-08 11:05:48 följande:
    Det samma gällde mig. Först blod sen värk.
    Då då! Då ser jag den här molvärken som ett gott tecken. Nåt pågår ju därinne i alla fall Glad
  • rontgensyrran

Muffe: Så orättvist, jag vill med ha större tuttar!!! Har inte hänt något på den fronten. Går fortfarande och väntar v 27+0 idag ;P Tror jag får vänta till amningen innan det händre nåt...

Pancakes..hahahaa..inget kaffe, ingen cola. Bara ett glas mjölk med honung. Räckte tydligen. Brukar inte vara så varje kväll. Kissandet kommer och går.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma