• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Cat; minns inte mitt blodtryck exakt, men ligger runt samma värde som dig ungefär. Jag har planerat att jobba fram till jullovet, dvs 17 december, hoppas att jag får må bra hela tiden så att jag orkar. Hur har du tänkt göra?

• kajsalisa

Längtan; ska prata med min kompis så inboxar jag dig sen. Kram

• färnik
    Odd: grattis till körkortet!

Längtan. Låter förbaskat jobbigt det där... Har hon alltid varit sådan här, eller är det ngt nyuppkommet? För har det dykt upp ganska nyligen, så kanske Sofys ide´ om att hon påverkas av vad som händer i era liv just nu, ganska trolig...

Våran dotter, som nu är 4½, har varit förbaskat jobbig, väldigt påverkad av hur jag har mått, känt och oroat mig: runt mina missfall och sedemera graviditet. Framförallt under sista 8 månaderna som varit väldigt intensiva med detta har det varit ett evigt gråt, gnäll och bråk om allt och inget. Det som fungerat bäst då har varit kärlek och närhet, och att vi (eller framförallt jag) verkligen försökt vara med henne helhjärtat och mycket...  Det är fortfarande en hel del gnäll emellanåt, men avsevärt bättre än vad det har varit.

EGO: Har varit vaken en timme, och redan spytt 10ggr *urk* Vi som skulle åka och titta på ny traktor idag (ha ha vad det låter bonnigt, men det är ju så det är.Skrattande) Nu fick maken och dottern åka själva, hoppas de väljer väl även utan mig...
  • Pancakes
    färnik skrev 2010-10-08 09:53:48 följande:
    EGO: Har varit vaken en timme, och redan spytt 10ggr *urk* Vi som skulle åka och titta på ny traktor idag (ha ha vad det låter bonnigt, men det är ju så det är.Skrattande) Nu fick maken och dottern åka själva, hoppas de väljer väl även utan mig...
    Hehe, vad gulligt! Låter väldigt främmande för en Stockholmsbrud som mig...men mysigt! Usch för illamåendet, stackare! Jag ska faktiskt njuta så länge jag slipper det och inte klaga på att jag är symtomfri. Fy sjutton vad svårt att få vardagen att fungera när man mår så där. På mitt jobb skulle det höras jätteväl om jag sprang och spydde stup i kvarten. Kram till digGlad
  • toksnippa

hahaha kika på traktor! synd att du inte kunde följa med färnevik.. Traktor låter också främmande för mig, trots att vi bor på en gård - och har traktor (deffekt sådan) i ladugården. Men tydligen ska det köpas en ny så snart får man följa med ut på bonngårdar o kika - int emig emot

• Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-10-08 10:39:36 följande:
    God morgon alla kalaspinglor! 

Tråkig start på dagen färnevik! Hoppas det blir bättre under dagen.
    Godmorgon själv! Hur mår du idag?

Tjejer, är det normalt med den här molvärken? Har verkligen som riktigt "mensvärk" till och från och igår kväll hade jag ont hela kvällen. Det känns precis som begynnande missfall liksom. Har visserligen haft så här från och till i två veckor men det har varit väldigt intensivt de senaste dagarna. Inget blod dock. Är i vecka 7. Nån mer som hade så där?
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-10-08 10:46:40 följande:
    Godmorgon själv! Hur mår du idag?

Tjejer, är det normalt med den här molvärken? Har verkligen som riktigt "mensvärk" till och från och igår kväll hade jag ont hela kvällen. Det känns precis som begynnande missfall liksom. Har visserligen haft så här från och till i två veckor men det har varit väldigt intensivt de senaste dagarna. Inget blod dock. Är i vecka 7. Nån mer som hade så där?
    Jag hade det under första trimestern till och från. Det jag tyckte var jobbigt var att den kom och gick. Ibland kunde det gå en vecka innan jag fick molvärk nästa gång och direkt började tankarna att spöka, varade det några dagar så hann man ju lugna sig för det kom ju inget blod och annat. Men när det kom bara några timmar här och där. Så var jag nojjig som bara den.

Jodå med mig känns det okej. Är trött som bara den, var nog uppe och kissade 4 ggr inatt och kunde knappt hålla mig när jag vaknade och igår kväll kissade jag precis innan jag gick och la mig. Vet inte vad jag har druckit för nåt...hahhaha
  • Muffe80

jag behöver inte gå på toa lika mycket på nätterna längre vilket oroar mig. Jag känner heller ingen molvärk, men däremot spänner det nog lite i brösten och jag har gått från B till C-kupa... haha!

I dag känns det "tomt" i magen, svårt att förklara. Men förut har det känts som ngt finns där, eller tar emot, men idag inget alls...

Jaa... när ska man sluta oroa sig Tror jag kommer bli lugn efter den 21/10 när vi har KUB:en och förhoppningsvis allt ser bra ut, det närmar sig dit och på måndag är det v 12, thihoooooo!

• Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-10-08 10:54:42 följande:
    Jag hade det under första trimestern till och från. Det jag tyckte var jobbigt var att den kom och gick. Ibland kunde det gå en vecka innan jag fick molvärk nästa gång och direkt började tankarna att spöka, varade det några dagar så hann man ju lugna sig för det kom ju inget blod och annat. Men när det kom bara några timmar här och där. Så var jag nojjig som bara den.

Jodå med mig känns det okej. Är trött som bara den, var nog uppe och kissade 4 ggr inatt och kunde knappt hålla mig när jag vaknade och igår kväll kissade jag precis innan jag gick och la mig. Vet inte vad jag har druckit för nåt...hahhaha
    Åh, precis sån där är min molvärk också. Väldigt ojämnt och försvinner flera dagar ibland och så kommer det jätteintensivt helt plötsligt. Skönt att höra att du hade likadant. Antar att det är livmoderna och den lille som växer så det knakar :) Hade inte så här förra gången alls, men då blev det ju missfall också.

Vad jobbigt med kissandet! Skönt att du vaknar i alla fall, haha. Du får väl försöka se till att inte dricka alls på kvällarna kanske? Och inte sånt som är vätskedrivande som kaffe och coca-cola.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma