• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa
    Happiness skrev 2010-10-08 13:05:08 följande:
    Ja jag bor bara ett par kilometer därifrån..men i den staden . Är uppväxt med den där underbara doften som lägger som ett täcke och man går bara och sniffar.mmm. Du måste absolut ta vägarna förbi. Priserna är rejält nedsatta. Själv tycker jag nog Baddaren är väldigt godTungan ute. Får jag lov att fråga i vilket område du bor i GBG?
     ja choklad och min´t är en fin blandning. Har köpt 250 grams chokladkaka Marabou mint/choklad nu några gånger. Mariekex gav jag mycket till sonen när han var liten. Praktiskt att ta med till stranden om inte annat. Digestive blir lite väl mastigt. Bra att det finns en GBG:are i tråden så jag kan snacka lite göteborska änna . vart bodde du innan?
    Nämen nu blir jag ju riktigt sugen. Var ligger bräckboden egentligen, och varför vet inte jag om att det finns en sån i Gbg? Förvånad
  • kajsalisa

Hang in there Mabaja. Alldeles, alldeles snart har du ditt mirakel hos dig. Stor kram!!

• färnik
    Mamma till W skrev 2010-10-08 12:14:13 följande:
     jag är less, ledsen och nedstämd. min dator är trasig så nu sitter jag på min mans dator, tiden står still, tråkigt väder ute... har inte lust med någonting, vaknar på morgonen och ligger kvar så länge jag kan men helst skulle jag bara vilja dra täcket över huvudet och invänta nästa dag!.
    Åh, det där kunde jag inte skrivit bättre själv. Jag känner precis likadant, surt som fasen med tanke på att det är 24 veckor till BF. Obestämd

Varför kan jag inte få må bra för? Mår illa och kräks dygnet runt, och på det halsbrännan from hell, förstoppningen från samma ställe, foglossning, myrkrypningar i benen på kvällar och nätter och minst 5 toabesök/natt....

Tycker overkligt synd om mig själv!
  • Mabaja
    färnik skrev 2010-10-08 15:08:06 följande:
    Åh, det där kunde jag inte skrivit bättre själv. Jag känner precis likadant, surt som fasen med tanke på att det är 24 veckor till BF. Obestämd

Varför kan jag inte få må bra för? Mår illa och kräks dygnet runt, och på det halsbrännan from hell, förstoppningen från samma ställe, foglossning, myrkrypningar i benen på kvällar och nätter och minst 5 toabesök/natt....

Tycker overkligt synd om mig själv!
    och samtidigt så blir man frustrerad över att inte kunna göra nåt... jag får inte jobba för att jag passerat bf, jag får inte träna... sen har jag så mycket sammandragningar att jag knappt orkar gå mellan säng-soffa-badrum... livet är en plåga just nu... känns långt kvar till igångsättning, men känns som att det kan bli ett faktum! och så är jag så irriterad över att min dator gått sönder för jag har inte råd att köpa en ny!.
  • färnik
    Sofy: Vilka underbara läkare du har turen att träffa! Jag blir så avundsjuk, för sådana existerar uppenbarligen inte här... Har de flesta på gyn, och ärligt talat så gillar jag ingen av dem, oförstående och oengagerade. Obestämd Att därtill få se lilla bebisen så ofta som du har fått, åh, det skulle jag också vilja!  *avundsjuk och gnällig idag*
  • Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-10-08 14:18:29 följande:
    Nämen nu blir jag ju riktigt sugen. Var ligger bräckboden egentligen, och varför vet inte jag om att det finns en sån i Gbg? Förvånad
    Kungälv Kajsalisa men nästan göteborg! Här hittade jag öppettiderna:
    http://www.goteborgskex.se/om-oss/kontakt

Min klass på universitetet var på studiebesök på göteborgskex en dag jag inte kom ifrån jobbet och de fick med sig en hel låda kex. Självklart missade jag inte besöket på slakteriet. Haha.
  • färnik
    Mamma till W skrev 2010-10-08 15:15:27 följande:
    och samtidigt så blir man frustrerad över att inte kunna göra nåt... jag får inte jobba för att jag passerat bf, jag får inte träna... sen har jag så mycket sammandragningar att jag knappt orkar gå mellan säng-soffa-badrum... livet är en plåga just nu... känns långt kvar till igångsättning, men känns som att det kan bli ett faktum!
    Jag vet, det är så sjukt jobbigt med den där väntan.

Jag gick över 15 dagar med min dotter och eftersom det var påsk och dåligt med läkare ville de vänta med igångsättning till 3 veckor över tiden så länge bebis mådde väl, detta trots att ul visade att hon vägde 4,6kg... Nu kom hon av sig självt till slut ändå (och vägde mycket riktigt 4580g), men jag hade nästan gett upp att hon skulle komma alls. Möjligtvis att hon skulle dyka upp 14 år senare, med lila hår och ring i näsan... Oskyldig
  • sofy
    färnik skrev 2010-10-08 15:16:25 följande:
    Sofy: Vilka underbara läkare du har turen att träffa! Jag blir så avundsjuk, för sådana existerar uppenbarligen inte här... Har de flesta på gyn, och ärligt talat så gillar jag ingen av dem, oförstående och oengagerade. Obestämd Att därtill få se lilla bebisen så ofta som du har fått, åh, det skulle jag också vilja!  *avundsjuk och gnällig idag*
    Jaa, jag är väldigt tacksam för de måste jag säga! :) Den här läkaren är ju hon som gjorde utredningen och hon är då alltså med. dr inom obstetrik/gyn. RIKTIGT bra! Massa saker som BM sagt som hon nästan skrattade åt och sa att de inte alls va så. Skönt! Känner mig SÅ trygg där. Hon vill fortsätta träffa mig så 10 december nästa gång, för o se hur ja mår osv. Och ja, att få se bebisen har ju inte alltid varit av roliga anledningar, blod, UVI osv. Men jo, jag har ju ändå sett den så de e ja glad för. Idag va de dock så mycke roligare då hennes maskin va aaaaaningen bättre än den på sjukhuset ;) Så man såg allt tydligare, så kul!

Du får flytta till Sthlm o gå på Ultragyn, världens bästa ställe utan tvekan!!

Ang hur du mår, fyfan!! :( Jag har börjat må illa igen men men.. de gör inget. Tänker på dig dock!! Massa kramar!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2010-10-08 15:15:27 följande:
    och samtidigt så blir man frustrerad över att inte kunna göra nåt... jag får inte jobba för att jag passerat bf, jag får inte träna... sen har jag så mycket sammandragningar att jag knappt orkar gå mellan säng-soffa-badrum... livet är en plåga just nu... känns långt kvar till igångsättning, men känns som att det kan bli ett faktum! och så är jag så irriterad över att min dator gått sönder för jag har inte råd att köpa en ny!.
    Usch vad jobbigt det låter!! Hade jag haft mina studiolampor och du hade orkat förflyttat dig kunde vi ha tagit lite gravidbilder ju! :D
    Jag har alltid velat ta såna bilder men det har aldrig blivit av.. och nu har jag inte rätt utrustning riktigt... :( Får skaffa när jag sitter där med mage själv!
  • Happiness

Japp kajsa-lisa....den ligger i KIngsriver my Hometown...

Björnis bra att du hittade öppettiderna...var tvungen att sticka iväg och hämta kids lite överallt.

Nu måste jag klaga lite idag också. Har ju inte gjort det än. Vet ni om att det fins en klagotråd för gravida. har inte använt den så flitigt men det verkar ju helt klart som jag borde.....

Ok igår hade jag värsta diaréen. Sorry för äcklet! Hela familjen har varit mer eller mindre dåliga under veckan. På kvällen var det som om hela livmodern drog ihop sig. Var rikigt otrevligt. Det släppte ju inte heller. Har sovit dåligt och vaknat under natten p ga att krampen inte släpper. magen är stenhård. Täckte direkt nu har jag fått UVI. Ringde i morse till MVC och de tyckte jag skulle komma in med lite kiss. Så nu är det lämnat..men transporten till Sahlgrenska hade tydligen gått, så nu vet jag inte rikigt när det ska bli analyserat. Imorgon snackade USK:n om. Men jobbar labb på lördagar? Obestämd 
    Kan det vara så att livmodern krampar om man bara är lite magsjuk tro? Usch vill ju inte ha UVI. BM sa att om det blir värre skulle jag åka in men jag tycker det går åt rätt håll. . Ska lägga mig i sängen nu och läsa den nya MAMA GRAVID BIBELN. KRAM!

P:S Jag älskar VASASTAN BJÖRNIS SÅ HIMLA FINT DÄR.. BARER PUBAR och CAFEER...har ni bostadsrätt eller hyres? Det är ju kanon svårt att få hyres där. ALLA människor på jorden vill bo i Vasastan GBG

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma