• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-08 22:33:53 följande:
    Jag var i vecka 15 och hade livmodern precis vid naveln redan
    Det där är intressant, min livmoder ligger fortfarande en bra bit under naveln och jag är i v 17... Kikade i boken jag fick av BM ("Vänta barn"), och där står att i v 23 når livmodern till naveln? Men det är fler i tråden som vittnat om att den varit högre redan tidigt...
  • sofy
    färnik skrev 2010-10-09 18:22:33 följande:
    Hej mina vänner! Tempot här inne lugnar sig avsevärt när det blir helg alltså! Flört

Igår låg jag och kräktes hela dagen, men idag har varit lite bättre. Var på loppis med svärmor och dottern och fyndade lite till tösens rum. Hon är ju STOR TJEJ nu tycker hon, och stora tjejer har ett skrivbord, inte ett lågt lekbord. Hon föll för ett ganska litet bord, över 100år gammalt som hon fick långt under värdet, gav 100kr  och sedan sprang hon runt och berättade för alla att hon köpt ETT NYTT SKRIVBORD! (nytt och nytt... Flört)

Helt slut när vi kom hem vid lunch, så sedan dess har jag sovit. Resten av familjen fikar hos kompisar och väntas väl hem snart, men jag var inte i skick att förlja med tyvärr.
    Hahaha jaa toklugnt! ;)

Usch, fy va jobbigt! Bättre idag?

Kul me "nytt" skrivbord! :D Över 100 år, på riktigt? Ballt isåfall!

Jag mådde kasst på förmiddagen idag, sen blev de lite bättre. Vi va iväg på Älvsjömässan o knatade runt på Hem&Villa (min pappa stod där me sitt företag..) & passande nog är de ju Underbara barn mässa samtidigt så imorn får vi fribiljetter dit också! Åååh va kul! :D Nu lagar min man lasagne och efterätt blir chokladpudding, sen film! Mysig höstdag! :)

Ha en trevlig kväll med familjen sen!
  • kajsalisa

Blä, illamående och halsbränna idag, men firar att ännu en vecka är gjord. 28+0 idag...

• färnik
    sofy skrev 2010-10-09 18:47:19 följande:
    Kul me "nytt" skrivbord! :D Över 100 år, på riktigt? Ballt isåfall!
    Över 100 vet jag faktiskt inte, men däromkring ungefär. En antikvitet, som numera är barnskrivbord. Kanske är det lite hädelse egentligen. =)

Idag har jag föresten tjuvlyssnat på lillasyskonet igen med den där angelsounden, schysst att ha en i närheten. Oskyldig Uppenbarligen full rulle i magen, hörs tydligt när h*n sparkar och har sig nu, utöver navelsträng och hjärtslag. Hjärta
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2010-10-09 18:24:22 följande:
    Det där är intressant, min livmoder ligger fortfarande en bra bit under naveln och jag är i v 17... Kikade i boken jag fick av BM ("Vänta barn"), och där står att i v 23 når livmodern till naveln? Men det är fler i tråden som vittnat om att den varit högre redan tidigt...
    Bm sa att det berodde på att antingen mkt med fostervatten eller ett stort barn igen ..
    Men hon var 100% säker på attdenna oxå skulle bli stor.
    Så det är olika senatt hur många ggr man varit gravid sa hon oxå..
    O detta är tredjegången nu .
    Och sen när jag väntade sonen hade jag otroligt mkt med fostervatten men också en kille på 6 kg ..
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Mabaja:
    Snart så gumman jag tror det händer innan.
    Skulle få igångsättning med dottern hade oxå fått tid men den dagen jag hade fått tid så gick vattnet dagen innan och värkarna om samma dag haha
    Tror min tös blev lite rädd haha hade Bf+9 när hon tittade ut.

Tillägger hade aldrig värkar eller sammandragningar utan plötsligt gick vattnet hehe

• Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-09 20:58:58 följande:
    Mabaja:
    Snart så gumman jag tror det händer innan.
    Skulle få igångsättning med dottern hade oxå fått tid men den dagen jag hade fått tid så gick vattnet dagen innan och värkarna om samma dag haha
    Tror min tös blev lite rädd haha hade Bf+9 när hon tittade ut.

Tillägger hade aldrig värkar eller sammandragningar utan plötsligt gick vattnet hehe
    jo men bf +9 är snart passerat!
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-10-09 21:01:48 följande:
    jo men bf +9 är snart passerat!
    Hmm min son kom på Bf +10 hehe men snitt det hjälper lite då får vi se vad som händer imon hihi
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-09 20:56:33 följande:
    Bm sa att det berodde på att antingen mkt med fostervatten eller ett stort barn igen ..
    Men hon var 100% säker på attdenna oxå skulle bli stor.
    Så det är olika senatt hur många ggr man varit gravid sa hon oxå..
    O detta är tredjegången nu .
    Och sen när jag väntade sonen hade jag otroligt mkt med fostervatten men också en kille på 6 kg ..
    6kg, herrejäklar! Jag som tyckte jag hade ett stort barn, hon vägde 4,6... Oskyldig

Ja det finns säkert många aspekter på det där, vi är ju därtill alla olika skapta!
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2010-10-09 21:05:02 följande:
    6kg, herrejäklar! Jag som tyckte jag hade ett stort barn, hon vägde 4,6... Oskyldig

Ja det finns säkert många aspekter på det där, vi är ju därtill alla olika skapta!
    Inte helt 6 kg hehe bara 5810g o 62cm huvud 40cm men vet du vad jag fick inte föda ut honom
    Dottern var en liten flicka på 4140g och 52cm huvud 35cm föddes men hjälp av sugklockan
    Denna räknar bm till ca normala 5,500g-6000g så vi får se 30/11 när jag har Tul

Har ni räkad på hur din blir ca ?
    Hur ska du föda?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma