• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

Herregud 5800...det måste ju vara snudd på rekord?

Själv går jag omkring och funderar på två saker...

1. Försöker komma på ett bra pojknamn...inget rikigt "fastnar". Vi har tänkt Sakarias, men det blir ju så himla långt. Sen Edvard och Hektor. Nja....inte helt bra alltså. Hektor blir ju väldigt "hårt". Så nu har vi pratat om Knut runt frukostbordet. Så nu är det Knut som gäller i några veckor.

2. Igår satt jag och läste om planerat kejasarsnitt. Vi pratade om det och mannen är inne på den linjen också. 2 barns mamma..hade du gjort det? På skala 1-10 hur ont gjorde det efteråt? Om någon mer gjort KS så kan väl ni svara också. Sen kommer näsra fråga då...ska man vara sövd eller inte? Lutar åt att vara sövd. Bebisen får väl vara hos pappan när jag vaknar upp antar jag. Herregud vad många frågor det kommer bli....Undra vilknen vecka mn tidigast kan få det.

Krampen i livmodern har släppt tycker jag. Skönt! Har tagit Tavegyl och försöker hålla klådan borta men det verkar gå åt rätt håll. Kramar till er!

• färnik

Jag minns inte hur stort huvud dottern hade, men hon var iaf 55cm lång.

Jag är så tidigt i graviditeten ännu, bara v 17 så det finns inga gissningar på någonting, men jag har väl svårt att tro att bebis ska bli mindre än sist iaf. Men här verkar de anse att det inte är ngt problem, iom att jag lyckades föda dottern utan hjälp, så jag tror inte ens de tänkt göra ngn tillväxtkontroll? (Hur får man dem till det? När jag uttryckt viss oro för barnets storlek så har de varit helt oförstående, det gick ju bra sist liksom)

Jag vill föda vaginalt, men önskar inte få ett ännu större barn, jag sprack nog sist tycker jag. Inte så mkt egentligen, men framåt, det tog 3 år innan det kändes som vanligt vid sex... Obestämd

• sofy

Jag mår illa som fan idag! Hann knappt upp innan jag hängde över toan, suck :(

Ska vila lite nu..

Men TACK FINASTE HAPPINESS för ditt mail, gulle du!! Hjärta

• Happiness
    sofy skrev 2010-10-10 11:36:55 följande:
    Läs Mabaja's blogg ;)

mabaja.blogspot.com

Om du ser de här innan så LYCKA TILL nu! :)
    Å shit nu har de alltså åkt iväg. Tjhoohooo here we go! Och jag som tippat på 23 ikväll. Vad kan man vinna? HAha Nu kommer jag vara spänfd hela dan. Hoppas nu allt går bra....nervös!
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-10 11:38:13 följande:
    Jag mår illa som fan idag! Hann knappt upp innan jag hängde över toan, suck :(

Ska vila lite nu..

Men TACK FINASTE HAPPINESS för ditt mail, gulle du!! Hjärta
    Å nej jag som trodde det barkade åt rätt håll nu. Hang in there!

Kram till finaste Sofy från mig!Hjärta
  • 3 barns mamma84
    mabaja:
    JAG SA JU DET !!!!!!!
    BF+10 kom min son ut hahahahaha nu jävlar händer det saker !!!
    Sa ju att med mig hade jag inga värkar eller så plötsligt gick vattnet och pang bom kom värkarna med dottern ååååh gumman ja SA JU DET!!!!
    Grattis!!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-10-10 11:32:25 följande:
    Herregud 5800...det måste ju vara snudd på rekord?

Själv går jag omkring och funderar på två saker...

1. Försöker komma på ett bra pojknamn...inget rikigt "fastnar". Vi har tänkt Sakarias, men det blir ju så himla långt. Sen Edvard och Hektor. Nja....inte helt bra alltså. Hektor blir ju väldigt "hårt". Så nu har vi pratat om Knut runt frukostbordet. Så nu är det Knut som gäller i några veckor.

2. Igår satt jag och läste om planerat kejasarsnitt. Vi pratade om det och mannen är inne på den linjen också. 2 barns mamma..hade du gjort det? På skala 1-10 hur ont gjorde det efteråt? Om någon mer gjort KS så kan väl ni svara också. Sen kommer näsra fråga då...ska man vara sövd eller inte? Lutar åt att vara sövd. Bebisen får väl vara hos pappan när jag vaknar upp antar jag. Herregud vad många frågor det kommer bli....Undra vilknen vecka mn tidigast kan få det.

Krampen i livmodern har släppt tycker jag. Skönt! Har tagit Tavegyl och försöker hålla klådan borta men det verkar gå åt rätt håll. Kramar till er!
    Ja man säger ju att han e det hehe
    http://nynashamnsposten.se/familj/familjeliv/1.650035-carina-fodde-en-rekordstor-bebis
    Han har varit med i denna och familjeliv och aftonbladet och tidningen föräldrar&barn osv osv ..

Mitt snitt gick jätte bra jag LOVAR men natten var hämskt.
    När man föder barn får man smärtan direkt sen går den snabbt över.
    När man får snitt blir man sövd från bröst till tåna och man känner inget.
    MEN när smärtlindringen går över då kommer smärtan och den kan hålla på i flera dagar och veckor och ärret blir jätte jätte fint men det kan göra ont för vissa.
    Jag låg på sjukhuset i 4 dagar men dom ville ha mig kvar i 5 dagar då jag höl på att dö.
  • 3 barns mamma84

Man blir sövd
    Man får spinalbedövning den är PRECIS som Eda som man får när man föder barn man sätter den på ryggen och sen så känner man inte så mkt värkar när man föder ett barn MEN spinalbedövningen är jätte jätte bra bättre kan jag säga.
    Den sätter sig snabbt tar bara sekunder och du känner inget från bröst till tåna och släppernär allt är över

Jag hade spinalbedövning var vacken hade sambon med mig hela tiden och syr mask vid näsan då ajg inte skulle få panik .. och sen fick jag radion på

• sofy
    Happiness skrev 2010-10-10 11:48:26 följande:
    Å nej jag som trodde det barkade åt rätt håll nu. Hang in there!

Kram till finaste Sofy från mig!Hjärta
    De trodde jag också! :( Men men.. de kommer liksom i skov. Hoppas dock att de inte blir lika illa som sist. Gah!

Hjärta
    Happiness skrev 2010-10-10 11:47:02 följande:
    Å shit nu har de alltså åkt iväg. Tjhoohooo here we go! Och jag som tippat på 23 ikväll. Vad kan man vinna? HAha Nu kommer jag vara spänfd hela dan. Hoppas nu allt går bra....nervös!
    Såg i en annan tråd sista inlägg 00.50 inatt.. så jag tror på min 07.53 bebis för henne ;) Haha! Får se vem som va närmst sen.. ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma