Odetta skrev 2010-11-03 10:36:25 följande:
Konstigt nog är det faktiskt så, att allting har sin mening. Och man ser kanske inte meningen med det samma när man är mitt i eländet, men när stormen lagt sig och sikten klarnar så blir det ofta uppenbart.
(Jag har gått igenom så mycket elände i mitt liv, från att jag var liten och ja, jag önskar inte någon annan de prövningar jag fått gå igenom, men i slutändan har det alltid lett till något bra...man måste bara orka gå framåt, ett steg i taget, och våga hålla ögonen öppna)
Vännen, gör en lista (och inte på samma papper utan EN sak ETT papper) och så börjar du MED EN SAK I TAGET. Att see allt man måste göra kan vara otroligt förlamande, men om du delar upp det på en sak i taget, då orkar du, jag lovar! En sak ett papper och när den saken är klar så skrynklar du pappret och kastar det och tittar på nästa papper. Innan du vet av det så är papprerna allihopa borta!
Och en sak till du faktiskt måste göra, som inte är diskuterbart vännen: TA HAND OM DIG SJÄLV! Om du känner att du behöver sitta ner en stund och bara gråta, gör det då! att sätta sig ner en stund innebär INTE att du kommer bli förlamad och bli sittandes, det innebär att du vilar dina fötter och samlar kraft och fortsätta framåt!
*Stora stora kramar gumman, i massor*
Du är så klok bästa Odd!!!! Kanske en bra ide med det där pappret. Just nu har jag skrivit allt på ett och samma papper vilket gör att det känns väldigt mycket.
Jag känner att jag vill stressa på med en massa saker som jag inte kan påverka. Till ex försäkringskassan, fortfarande inte fått reda på min SGI eller fått min utbetalning från när jag var sjukskriven.
Skilsmässan som ska gå genom tingsrätten. Vill jag att den ska gå igenom så snart som möjligt. Blev dock regristrerad from igår. Så man kan kan göra bodelningen från det datumet. Även om det tar handläggningstid för att det ska bli godkänt.
Bodelningen vill jag också ha löst så snart som möjligt men måste till skatteverket för att vi ska räkna in uppskovet från förra lgh. Vilket bodelningen behövs för att få lån till banken.
På tal om lån på banken så vill jag få det fixat så snart som möjligt. Så jag kan bli ägare på lägenheten.
På tal om lägenheten så måste jag fixa upplåtelseavtal som ska skrivas under och skickas in.
Och faderskapintyg om nu skilsmässan går igenom innan bebis föds, det har jag bokat tid till nu i november så han kan skriva under.
För att min mamma ska ska få ta hans tillfälliga föräldrarpenningsdagar så måste han skriva under att han avsäger sig sina dagar och då måste det var fastställt faderskap.
Och är vi gifta när bebis kommer så måste han skriva under att han överlåter mig full vårdnad.
ALLT hänger ihop i olika trådar. Och man kan inte bara dra i en för att nysta upp utan det känns som man måste dra lite här och var för att reda ut denna soppan!
Detta är bara en bråkdel av allt att tänka på...sen har jag ju allt annat med :/