Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-11-04 18:09:07 följande:
    Yipeee nu vänder det Rontgen! Bara du får allt det praktiska i ordning då kan du börja njuta av din frihet. Kämpa på tjejen! Du är värd all lycka! Hoppas bankdamen ringer snart och säger att det är OK . Känns så skönt när du skriver i tråden.
    Tack vännen! Bankkvinnan ringde faktiskt, började ge upp hoppet nästan. Men hon sa att hon skulle kolla igenom det nogrant imorgon och räkna ut lånen och fixa med det. Så skulle hon ringa mig sen efter det. Men enl henne behövs inga mer papper och det ser ut som att det är i sin ordning. När hon ringer imorgon så ska vi boka en tid till nästa vecka då vi skriver på bostadrätts överlåtelsen. Kontona oss imellan ska delas upp och sparpengarna föras över lika. Bilen ska skrivas över på honom och restskatten från förra lägenheten ska betalas in. Såååå skönt! Kommer nog att bli bra till slut, även om det känns tungt till och från varje dag och även om man saknar tvåsamheten, fast det inte har varit något sunt förhållande jag levt i.

Jag är verkligen ingen ensamvarg, så detta kommer att bli tufft. men som tur är får jag snart en liten sötnos att fokusera på :)
  • rontgensyrran

Usch ännu en natt av dålig sömn. Idag tog jag intiativ och ringde till KK:s kurator och fick tag på en "akuttid" på torsdag nästa vecka, får hon ett återbud så skulle hon ringa mig innan. Undrar hur detta kommer att gå...bara jag ringde dit så började jag såklart böla. Tycker att det känns frumtansvärt jobbigt, men känner nog att jag måste göra detta för att kunna förhoppningsvis må lite bättre.

• rontgensyrran

Tack för allt stöd tjejer. En glad nyhet är att när jag var inne i duschen precis hörde jag hur det ringde på hemtelefonen och då var det en kvinna från försäkringskassan, hon sa att hon var glad att hon fått tag i mig då hon ringt precis på min mobil, men jag hade ju inte hört något i duschen :P. Så hon berättade att jag är beviljad min sjukpenning och får en utbetalning från dem på tisdag nästa vecka. Hon skulle ringa tillbaka igen med den exakta summan jag skulle få ut från dem. Hon skulle dessutom mejla min inkomst vidare till havandeskap så det flyter på med utbetalningar därifrån också :D Tur att man har ljusglimtar här och där som plockar upp en när det känns som mörkast!

Förlåt tjejer...men det känns som att det mest kommer egoinlägg från mig nu för tiden. Missade ju tom längtans underbara ultraljud!  Grattis längtan till lyckat RUL!!!

• rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-11-05 12:34:52 följande:

Oj vad många pojk bebisar det kommr att bli i tråden. De säger ju att det föds fler pojkar än flickor.

Muffe80: På vårat RUL så vi och BM också två lite avlånga bitar...precis som du beskriver. Hon sa att det var 90 procent en tjej Så jag tror det är det du väntar. Alltså det var inga sitt knölar du såg

Grattis Väntan till en jätte fin bild. Jag har också svårt att tolka den. Men jag gissar på, att det vi ser är inget som tillhör en flicka.

GÖTT Röntgen...sa ju det nu vänder hela skutan så sakta så sakta. Sen blir det rak kurs framåt igen. Vad bra att du fick en sån snabb tid till kurator. Är hon kopplad till MVC? Eller jobbar hon på VC? Råder dihg också att gå till MVC psykolog. De är skitduktiga de vet allt vad som händer med och i kroppen vid graviditeten. Psyket funkar ju lite annorlunda när man är gravid. Grattis till att försäkringskassan är medgörliga. Det är ju inte varje dag det händer. Haha! Återigen så gott att vi får veta vad som händer i ditt liv. Skriv mer!

Mabaja:
    Verkar som vi är ganska ensamma om töser (hitills) men det dyker nog upp några fler. Första barnet ville jag abosolut inte veta könet innan, men jag kände på mig att det var en pojke hela tiden. Köpte det mesta i marinblått/beige innan pojken kom.

toksnippa: har ni försökt i 8 år? har ni tagit hjälp av IVF tidigare?

Jag ringde till KK:s kurator och då frågade hon mig om jag var gravid och sa då att jag var 2 mån kvar till BF och skulle skiljas, då gav hon mig tre namn i en viss ordning som jag skulle ringa till. Den första svarade inte så ringde den andra. Som sa jag sa till att jag fåytt numret av KK som sa att jag skulle be att få en akuttid. Då frågade hon också om jag var gravid just nu och inte visste vad jag skulle göra? Jo jag vet vad jag ska göra har enbart 2 månader kvar till BF och ska skiljas. Så hon gav mig den första lediga tiden och sa att hon skulle ringa om hon fick återbud. Jag hoppas att hon är bra. Men vi får se.

Sen ringde bankkvinnan i dag. Allt är i sin ordning. På onsdag nästa vecka så fixas det med alla lånen och lgh skrivs över i mitt namn. Bilen skriver jag över på honom och kontona delas upp. Ska bli skönt att lösa lite sånt praktiskt. Sen är det iaf över. Kan jag ta tag i nästa grej.

Hur är det med dig Happiness och din klåda?? Försvann den bara sådär eller?
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-11-05 20:15:20 följande:
    Soffan: Tänker på dig! Hoppas du får hjälp för din huvudvärk. Skriv så fort du orkar.Hjärta

Rontgen: Åh vad bra att det var en kurator på KK. Då är ju hon speciliserad på gravida. Underbart! Nu kommer du få jätte bra stöd av henne. Om inte kan du byta. Så bra att allt går framåt med det praktiska. Du gör detta nu i ditt liv...för dig och din bebis. Förhoppningsvis kommer du ALDRIG behöva gå igenom detta igen. Så bra att göra precis som du gör....ge järnet och sen kan du ta det lugnt fram till barnets födelse och efter. Kraft till dig! Håll oss uppdaterade
    Tack vännen för all pepp! Jag känner att jag vill kunna fokusera på mitt nya lilla hjärta sen när det kommer. Inte kul att tvingas ta i tur med det då. En sak har han gett mig iaf, en bebis! Och det är jag tacksam för och enormt glad för även om det innebär att jag får ta hand om den lilla själv.Hjärta Det är nu enbart 62 dagar kvar till BF, tänk att vi satt i denna andra tråden, testade och testade, vågade aldrig riktigt hoppas. Tänk att 62 dagar motsvarar 2 ggr tantröd ungefär, om man nu ska använda den kärringen i positiv bemärkelse för en gång skull.
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-11-05 20:22:51 följande:
    Rontgen: Glömde ju skriva.....om klådan. Haha! Absolut inget att skriva om iof... Precis som i våras när jag fick detta första gången, så hjälpte det att ta Adrenal. Så nu tar jag en om dagen. Tog två när utslagen var som värst.
    Mina binjurar är kassa ( de kan bli det efter långvarig stress). Funkar inte de kan man få problem med ämnesomsättningen (hypo).

Binjurarna utsöndrar kortisol som behövs för att omvandla T4 till T3. Alltså att cellerna i kroppen får den energi de behöver. Funkar inte detta så kan man få nässelutslag. MVC läkarna vill ju inte att man ska ta något kost tillskott men jag vill verkligen stötta upp binjurarna så att de kan producera kortisol. Adrenal är naturlig binjure Så ja självmedicineringen har (ta i trä) funkat. Nässelutslagen försvann ca 3-4 dagar efter det jag började. Nu vågar jag inte sluta. Du kan säkert allt som står över, men jag tänkte att det var lika bra att jag är grundlig annars kan det ju låta helfängt att man äter naturlig binjure . Kram!
    Så bra att du hittat nåt som fungerar. Det kan vill inte vara skadligt att få i sig för mycket "naturlig binjure" väl? Är väldigt dåligt påläst om just binjurarnas förmåga. Har däremot träffat en fd kompis tjej som hade addison, vi pratade om det då en hel del men det var många år sedan. Sen undersöker vi binjurar på jobb också men då tittar vi främst efter tumörer eller cystor. Så man är inte erfaren på det området.

Hur är det annars i graviditeten???
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-11-05 21:00:00 följande:
    Ja gud vad vi kämpade och slet. Mycket blod svett och tårar...Tänk att du bara har "två tanter" kvar sen är du i mål. Vill du ha med dig din mamma på förlossningen? Själv funderar jag på att ha med en doula. Ja det är ju helt sant bebisen är halva dig och halva ditt ex. Vem vet när bebisen kommer så kanske ni kan mötas igen. Som mamma och pappa alltså. Tror du han kommer vilja ha kontakt med barnet? Ja du får känna efter hur du vill och vad du orkar när barnet har kommit. Hoppas du kommer få mycket hjälp av din mor och vänner.Kan din mamma komma ner och bo hos dig ett tag i början?  Men om jag fattat rätt så kommer du bo kvar "där nere".

Jag blev ju ensam som du vet när sonen var 1 år. Det går....allt går, men sina föräldrars stöd guld värt. Har du fått köpt mycket inför bebisens ankomst. Här borta går det trögt...ingen vagn, inet skötbord, inga kläder. Haha! KRAM!
    Jag kommer ha med min bästa vännina här nere i Malmö så kommer jag ringa pappan till bebisen så får vi se om han känner för att komma. Om jag är i Jönköping och föder tidigare så är det mamma helt klart som gäller.

Han har ju redan gått med på att ge mig ensam vårdnad, så han kommer inte att ta på sig nån papparoll utan snarare hälsa på när han har lust och ork. Trist men hellre att han själv inser detta själv och ger mig alla dagar än har nån bråkig "pappa" som tar hälften av alla dagar och inte uttnyttjar dem.  Min mamma kommer att ta hans första 10 tillfälliga föräldradagar och komma ner och bo med mig i Malmö sedan åker vi gemensamt upp och bor i Jönköping ett tag, sen får vi se. Vet inte hur jag praktiskt ska lösa det med bvc besök och så, men jag hoppas att det går att lösa.

Vi handlade ju allt redan innan så det har verkligen hjälpt att jag vart planeraringsfreask! Det lönar sig nu. Vagn, skötbord, säng, sängkläder, amningskudde, skötväska, bilbarnstol, bärsele och en massa till har jag redan fixat! Är supernöjd med det, sen kläder har jag ett helt drös som jag fått av kompisar som de har haft, hoppas dock på att könet vid TUL stämmer med det hon sa förra gången, för mycket flickläder är det!

Du har ju tid på dig happiness, när var det dags nu igen?
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-11-05 21:19:24 följande:
    Rontgen: Väntar du en flkicka Rontgen!!!?! Har jag missat det???? Du är duktig du som fixat så mycket. Skönt att det är klart. Du verkar ha super koll på läget...så det är med bo delning osv...kommer inte alls bli några problem. både det praktiska och det känslomässiga har du redan fixat för. Snyggt jobbat!

15 mars kommer lilla Sofia. Vet inte hur än...men det blir en senare fråga.
    Japp men det fick jag ju veta redan v 17+2 på RUL det var ju i juli nån gång tror jag, så det är inte konstigt att du missat det :) Jag gillar att ha full koll, när jag inte har det får jag aningens ångest. Men ibland kan´det vara skönt att inte ha koll också, som i förlossningen. Det kan ju gå hur som helst så det försöker jag planera för så lite som möjligt och ta det som det kommer. 15 mars så kul :) Och Sofia är ett fint namn! Min lilla kommer nog att bli en Ines Svea Ingrid, är det för mycket med tre namn??? Funderar på ska jag ha alla eller bara Ines Ingrid? Nu när mannen inte är med i bilden så känns det som om nåt ska bort så får det bli hans mormors namn :P

Vet inte hur??? Funderas det på snitt?
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-11-05 21:31:02 följande:
    vi har tre namn på Wilda... Wilda Eva Maria...
    Vad bra :D Då kommer min ögonsten inte vara ensam om det iaf. Usch kom på tanken nu att tänk om det är en grabb :/ Har inte ett enda namn, utan har tvärlåst mig vid en flicka och Ines. Inte det att jag inte vill ha en pojke utan snarare det med namnet, det är skitsvårt att komma på nåt bra.
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-11-05 21:37:51 följande:
    Vi tog inte reda på kön så vi hade namnen klara...

Wilda Eva Maria om det blev en tjej eller Erik/Tobias Wilex Daniel om det var en pojke.. Inte riktigt klara om vi skulle ha Erik eller Tobias... Alla på min sida heter Erik i mellannamn och Tobias är min bror som bara blev 10 timmar! Men det har vi kvar till nästa barn!

Apropå graviditet, vi diskuterade det häromdagen... Hur ska man göra för att garantera sig att inte vara höggravid på sommaren? Haha, var ju det i somras och vill inte vara det en gång till. Det var för jobbigt under värmeböljan, då låg jag inomhus och halvdog! :) Fast iof, vi ska ju "öppna" bebisverkstan i vår och sen får man ju se när det tar sig! haha.
    Ni är tidigt på det. Ni vill ha tätt mellan barnen antar jag. :) Kan tänka mig att det kan vara kämpigt med värmeböja och graviditet, jag är ju normalt sätt en frusen människa men inte nu, så jag kan tänka mig hur det blir på sommaren :/ Mitt största graviditetsbekymmer just nu är halsbränna, vilket inte blir bättre av god pepparkaksdeg som jag har köpt hem + att jackan börjar bli trång över magen. Har insett att jag inte kommer att kunna ha vinterjackan hela vintern :/
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma