Plus igen efter mf/ma
Jag är verkligen ingen ensamvarg, så detta kommer att bli tufft. men som tur är får jag snart en liten sötnos att fokusera på :)
Usch ännu en natt av dålig sömn. Idag tog jag intiativ och ringde till KK:s kurator och fick tag på en "akuttid" på torsdag nästa vecka, får hon ett återbud så skulle hon ringa mig innan. Undrar hur detta kommer att gå...bara jag ringde dit så började jag såklart böla. Tycker att det känns frumtansvärt jobbigt, men känner nog att jag måste göra detta för att kunna förhoppningsvis må lite bättre.
Tack för allt stöd tjejer. En glad nyhet är att när jag var inne i duschen precis hörde jag hur det ringde på hemtelefonen och då var det en kvinna från försäkringskassan, hon sa att hon var glad att hon fått tag i mig då hon ringt precis på min mobil, men jag hade ju inte hört något i duschen :P. Så hon berättade att jag är beviljad min sjukpenning och får en utbetalning från dem på tisdag nästa vecka. Hon skulle ringa tillbaka igen med den exakta summan jag skulle få ut från dem. Hon skulle dessutom mejla min inkomst vidare till havandeskap så det flyter på med utbetalningar därifrån också :D Tur att man har ljusglimtar här och där som plockar upp en när det känns som mörkast!
Förlåt tjejer...men det känns som att det mest kommer egoinlägg från mig nu för tiden. Missade ju tom längtans underbara ultraljud! Grattis längtan till lyckat RUL!!!
Oj vad många pojk bebisar det kommr att bli i tråden. De säger ju att det föds fler pojkar än flickor.
Muffe80: På vårat RUL så vi och BM också två lite avlånga bitar...precis som du beskriver. Hon sa att det var 90 procent en tjej
Så jag tror det är det du väntar. Alltså det var inga sitt knölar du såg
Grattis Väntan till en jätte fin bild. Jag har också svårt att tolka den. Men jag gissar på, att det vi ser är inget som tillhör en flicka.
GÖTT Röntgen...sa ju det nu vänder hela skutan så sakta så sakta. Sen blir det rak kurs framåt igen. Vad bra att du fick en sån snabb tid till kurator. Är hon kopplad till MVC? Eller jobbar hon på VC? Råder dihg också att gå till MVC psykolog. De är skitduktiga de vet allt vad som händer med och i kroppen vid graviditeten. Psyket funkar ju lite annorlunda när man är gravid.
Grattis till att försäkringskassan är medgörliga. Det är ju inte varje dag det händer. Haha! Återigen så gott att vi får veta vad som händer i ditt liv. Skriv mer!
Mabaja:
Verkar som vi är ganska ensamma om töser (hitills) men det dyker nog upp några fler. Första barnet ville jag abosolut inte veta könet innan, men jag kände på mig att det var en pojke hela tiden. Köpte det mesta i marinblått/beige innan pojken kom.
toksnippa: har ni försökt i 8 år? har ni tagit hjälp av IVF tidigare?

Det är nu enbart 62 dagar kvar till BF, tänk att vi satt i denna andra tråden, testade och testade, vågade aldrig riktigt hoppas. Tänk att 62 dagar motsvarar 2 ggr tantröd ungefär, om man nu ska använda den kärringen i positiv bemärkelse för en gång skull.