Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-11-14 21:30:29 följande:
    muuuums! SÅ gott med smet ju!!!! *vill också ha*

Jag åt precis en skål med filmjölk och sånna där söta krunchiga flingor....det är det sista jag får äta tills klockan 10 i morgon (eller jag får ju äta fram till midnatt, men ksnake inte så nyttigt dock)...ska på glukosbelastningen kl 08....åh, jag kommer inte vara rolig tills dess, blir jätte grinig när jag är hungrig

*kram*
    Usch ja...Man skulle ju ätit regelbundet i 3 dagar innan belastningen. Men eftersom det var den helgen allt uppdagades med exet, så åt jag ju knappt nåt alls, mådde ju så fruktansvärt dåligt psykiskt. Så jag mådde riktigt kasst av fastnadet och glukosen, men det gick ju bra iaf till sist :)

Du får slänga ihop lite smet, tar ju bara nån minut.  Kram
  • rontgensyrran
    Cat79 skrev 2010-11-14 21:54:05 följande:
    rontgensyrran: Vilka pluttisar, så mysigt...
    Ja verkligen! hade gärna sett dem irl. Men hon som har honan bor i Växjö. Så Stig var där på en "kärleksweekend". Stig är ju en devon rex vilket är en lite mindre ras, så de här småttingarna måste vara rejält "pluttiga" Skrattande
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-11-14 21:59:32 följande:
    röntgen!

Hade du ägg i smeten också? Får man ha det? Tycker inte att smeten blir lika god utan ägg....
    ja det hade jag såklart..Borde jag kanske inte haft det??? Blev lite osäker nu....men det är ju svenska ägg. Vi har ju inga problem med dem väl??? Googlade och hittade en länk. Det värsta som kan ske är salmonella, men det är ju ingen fara för bebis....

http://se.babycenter.com/pregnancy/nutrition/foodsafety/eggsexpert/
  • rontgensyrran
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-14 21:59:42 följande:
    Hej flickor.
    Hoppas ni alla har det bra.
    Bättre än mig ifa
    Här har man mensvärk och ryggsmärta som jag nu haft i flera timmar och vägrar att försvinna tar inte någon stillsam alls gör inte ont mens har mensvärk
    Har fått i mig 2 st panodil ca 1 timme sen men det har inte velat försvinna alls.
    Lillemannen e vild har nu hicka och jag vill bara få detta bort nu ..
    Kanske ska sova och hoppas man inte behöver åka in inatt..
    Sätt dig i badet en stund eller i duschen om du inte har något badkar och försök att slappna av och vila lite. Går det inte över borde du kanske åka in.
  • rontgensyrran
    Cat79 skrev 2010-11-14 22:03:16 följande:
    Det kan ju jag göra som bor i Växjö :) Nej vi ska inte ha några husdjur, är lite allergisk mot katt tyvärr.
    hahahaha..det hade du ju kunnat och skvallrat och tagit bilder åt mig :) Hemskt vad många vi hade i tråden som var allergiska. Sååå trist, det är så mysigt med ett litet sällskap :)
  • rontgensyrran

Så då var jag på TUL idag. Blev inga bilder att ta med hem idag. Var inte lönt hon låg med huvudet neråt och dessutom med ansiktet mot ryggen till. Idag såg vi blygdläpparna så det blir en liten Ines precis som vi fick höra vid RUL. Hon uppskattades väga 2087 g så alldeles normalstor bebis på 3500 g beräknas hon till. Dessutom hade hon en massa hår redan sa de. Var hur mycket som helst. Så det blir väl en liten hårig bebis som tittar ut. Ska bli så spännande att få se henne :D Kanske därför jag har haft sån hemsk halsbränna, har hört nånstans om att har man mycket så betyder det att bebisen har myckethår på huvudet. Men kanske är det en myt...

• rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-11-15 19:40:29 följande:
    En kul grej förresten.. jag lyssnade me angelsound igårkväll, o jäklar vilken fart hjärtat slog i! Ligger runt 155-160 som han gjorde hos BM! :) OCH de bästa, jag HÖRDE när han sparkade därinne, höll ju dopplern helt still o så hörde man små buffar eller hur jag ska förklara, skitcoolt! Han flyttade även på sig så de blev knäpptyst o då flyttade ja dopplern nån centimeter o där låg han då o härjade, haha! Kul ju! :)
    Härligt! Min gör precis samma sak när jag legat med CTG, doppler hos barnmorskan eller vid ultraljud då sparkas det på rejält! Hör hur det buffar till i ljudet :)
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-11-15 21:11:45 följande:
    jag hade hemsk halsbränna, släppte när w var 3.5 veckor gammal! och alla kommer ju med kommentaren "¨åh vad mycket hår"!!!! min halsbränna började ju redan i v 5 dessutom. :)
    Då verkar det ju som den hypotesen stämmer :)
  • rontgensyrran
    mallanis skrev 2010-11-15 21:30:49 följande:
    Röntgensyrran - synd att hon inte vill evisa upp sig idag tösabiten- spännande att se om hon har mycket hår när hon kommer ut!

Odd- grattis till fina siffror och go rund bebis!
    Men du "måste" sluta slänga in recept blev sugen på ditt recept men tänkte slänga ihop en kladdkaka så mannen också fick sig en bit. MEN det visade sig att sockret var slut..... bedrövlig kväll det blev utan kaka ....=(
    Sicken osis med sockret. Hatar när man är vrålsugen på nåt och så finns det inte grejer till det :/ Ja det ska verkligen bli spännande :) Gjorde inget att jag inte fick se ansiktet idag, det var bara kul att jag fick se könet och att allt annat såg bra ut :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma