Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-11-09 18:21:14 följande:
    har beställt en fars dags-present till min man via nätet.. har oroat mig att han ska lista ut vad det är och att det är han som ska hitta det i brevlådan. har vaktat brevlådan nu i flera dagar så när jag hämtat posten idag så pustade jag ut, ingen present har kommit. min man kommer hem "har du beställt något, det har kommit från djurgården"... f*n inte tänkte jag på att det var citymail som kom tidigare idag.

här hemma öppnar vi varandras post så det hade han tänkt göra, men jag bara skrek "neeeeej det är din fars dags-present"... så var den hemligheten avslöjad...

lite positivt är iaf hans kommentar "det är ett mjukt paket"... så nu tror han att jag beställt kalsonger, när det i själva verket är en bok...
    hahahaaa..så typiskt! Hur är livet som mamma annars?
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-11-09 18:41:38 följande:
    det är jättehärligt! skulle önska liiiite mer egen tid. inte mycket men skulle vilja hinna träna 2 ggr i veckan. min man är iväg titt som tätt så jag blir lite avis. men w är fantastisk! och så fin, trots min mans "kinesögon". haha. och så lätt att ha å göra med. inge magknip, kolik eller andra tråkigheter, bara röd rumpa men det angriper jag med fulla medel.
    Kan jag tänka mig. Just nu önskar jag mig mindre egentid, men snart är jag där också, när jag kommer uppskatta det. Låter härligt, hoppas jag också kan få en sån liten smidig goding.
    Odetta skrev 2010-11-09 19:14:54 följande:
    Jusst det ja, den röda rumpan...skulle ju tipsa dig tidigare om nått Har du provat att smörja den med bröstmjölk??? Mjölken innehållen en hel massa som är som en underkur för huden...när mina har haft ilskna rumpor så har mjölken hjälpt alla gånger...så om du inte har provat det ännu: prova!

*kram*
    På tal om bröstmjölk...jag har fått kolostrumn eller vad det heter. Först har det bara vart genomskynligt men nu när man trycker lite så kommer det genomskynligt på vissa ställen och vitt/gult på andra. Bådar förhoppningsvis gott tills det är dags att amma. Som tur är kommer det bara några droppar när jag trycker, vill helst inte bli nåt läckande såll förrens det är dags ;P
    kajsalisa skrev 2010-11-09 19:57:12 följande:
    Småland; tänker på dig och plutten i magen. Ta hand om dig, varje dag räknas... Havsklippan; kul att höra ifrån dig. Förhoppningsvis kan du börja må bättre snart.... Röntgen; du är verkligen superstark! Bra att du omger dig med vänner och familj och att du snart får träffa kuratorn, det tror jag är nyttigt. Ja, kan du fatta hur fort tiden har gått? Känns inte som det var länge sen vi suktade efter det där plusset och nu har vi den där goa, runda magen som vi längtade så innerligt efter. Stort grattis till alla oss i den här tråden...
    Det är verkligen helt sjukt hur snabbt tiden går. Längtar så till mitten /slutet på dec då alla bebisar börjar träda in i tråden. Då kommer det kännas sjukt nära och verkligt att man själv kommer att få en alldeles underbar bebis :)
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-11-09 21:05:36 följande:
    MEN JISSES! Du har ju ätit MASSOR!!!! Tungan ute

Mitt matintag;

En burk potatis/majspuré, barnmatsburk för bebisar från 4 mån
    En burk slottsgryta, också barnmat
    2 koppar te

Varken mer eller mindre!! ;)
    Så söt du är som "provar" barnmaten. Fast jag förstår dig, minns att många av dem smakar faktiskt riktigt gott +att man slipper matoset när man mår illa. Du får tipsa om goda sorter till min bebis sen som jag kan köpa :)
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-11-09 21:10:22 följande:
    Hahaha, min läkare "kunde" inte skriva ut näringsdryckerna, så hade bara dom ja fick me mig från helgen o dom är schluuutt.. så ska till dietisten på torsdag o få utskrivna maassor, en hel låda yiha! Men tills dess rekommenderade han barnmat o ja ÄLSKAR ju barnmat så de gör inge ;) Hihi.. absolut! Potatis/majspurén e UNDERBAR, likaså slottsgrytan! Nu ska ja ge mig på stroganoff, haha! :D
    Ja just det läkare kan inte skriva ut dem väl? Hur kommer det sig att du får fortimel och inte ex addera? Eller några av varje? Det är ju bra med näring i maten iaf. Jag gillar magopuren, brukar köpa det till tårtor och sånt och ibland i alkoholfri drink. *mumsich*
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-11-09 21:18:13 följande:
    No idea, men han kunde inte.. hmm! Men har för mig att de "bara" är dietister som kan göra de, men jaja.. jag överlever väl tills torsdag iallafall! ;) Har ju barnmat, mmm!! :D

När läkaren snackade sa ja bara att ja haft fortimel/fortifresh (fortimel yoghurt) tidigare o att ja tyckte dom va bra o så fanns de ju på sjukan som ja fick me mig, men dietisten kanske ger ngt annat.. we'll see! Men hon kan nog sina grejer iafl jämfört me läkaren som inte har det som sitt jobb på samma sätt.. :)

Haha, aldrig provat.. eller jo när ja va liten, då va det de bästa ja visste, finns massa bilder på mig där ja har mango i heeeela ansiktet, men sen hatade ja mango i nåra år, o nu vet ja inte ;)
    Åhh mango som är så gott. Addera är klara drycker medans fortimel....ja det vet du ju vad det är :) Kanske kan vara bra att ha några av varje, ibland kan det ju va lite jobbigt för magen med mejeriprodukter. Iaf min mage som är känslig + att ibland kan det var gott att variera sig så man inte tröttnar.
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-11-09 21:30:32 följande:
    Hmmm nu fick ja upp nån flashback, har för mig fortimel hade nån sån dryck också, mer typ juice fast lite tjockare.. den avskydde ja som pesten, men som sagt.. får prova mig fram.. är bara glad att ja ska få de för då får ja ju i mig allt ja behöver o slipper sjukan o en till inläggning! ;) Ja e glad för de lilla haha! :D

Skönt att ditt liv börjar rulla på i rätt riktning nu, men fortfarande.. jag beundrar verkligen din styrka i allt det här! Låter mys me familjetid i 2v snart.. o husmanskost, mm!! Mormödrar brukar ha förmågan o laga sjukt god mat.. mmmm!!!
    Tack vännen. Behöver alla uppmuntrande ord känner jag. För av den fd mannen får man ju inte höra nt positivt. Vet att jag är vare sig vad jag tycker nu, är som starkast nu och när bebisen kommer vet jag inte hur jag kommer att vara. Därför känner jag att jag måste lägga tid på allt nu. Nån som jag tycker är strak är däremot du vännen! Det hade jag aldrig rett ut! Jag som inte ens klarar av att kräkas, enbart när jag druckit för mycket. Det du går igenom är min värsta mardröm. Fast visserligen är min situation där uppe bland första platsen också :/
  • rontgensyrran

Kollade lite vad som var normalt att gå upp, för att se hur mycket jag typ kommer att gå upp till....hittade denna då på growingpeople.

Graviditetsvecka

10

20

30

40

Foster

5 300 1500 3300

Livmoder, moderkaka och fostervatten

180 1005 1840 2350

Bröstkörtlar

35 180 360 400

Moderns blod

100 600 1300 1200

Resten av kroppen

325 1915 3500 5200

Total viktökning

650

4000

8500

12500

• rontgensyrran

som vanligt ser allt okej ut när man klistrar in och sen ser allt åt helevete ut när det väl har postats..hoppas ni har överseende...pallar inte justera det nu :(

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma