• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Grattis Mabaja till lilla Wilda! Hjärta Hjärta Hjärta

För övrigt ville de inte ta emot oss heller när jag skulle föda dottern då värkarna var så korta och täta, men mina värkar var sådana hela förlossningen, och då tog det ändå bara 4 timmar från 3 cm öppen tills bebis var ute...  Tänk om de kunde lära sig att vi alla är olika!

• färnik

Ang. disskusionen om stora barn: Hur vanligt är det med "onormalt stora barn", typ över 5kg, när SF-måttet är tämligen normalt? Ngn som vet?

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-10-10 16:42:55 följande:
    101010 kl 6.16 kom vår tjej, Wilda! 51 cm lång och 3485 g tung med ett huvudomfång på 34.5 cm på bf+10! Kom med med ansiktsbjudning och handen på kinden!

Kom in på förlossningen 3.20 (efter att ha övertalat de många ggr att få komma in), en timme senare vid första undersökningen var jag öppen 8 cm! och förlossningen som hade sagt till oss att vi skulle bli hemskickade! läkaren som undersökte tappade hakan när jag hade så täta men korta värkar och sen öppen så mycket. :) det gick undan vill jag lova, hann ,med lustgasen, men det var det enda. kan tillägga att slemproppen gick vid midnatt, vattnet gick strax därefter och sen kom värkarna med 3 min mellanrum.

Just nu ligger Wilda på pappas bröst och sover! Världens finaste, såklart!

Får åka hem tidigast imorgon då jag tappade 1600 g blod innan de fick bukt på det.
    WOOOOHOOOO GRATTISGRATTIS GRATTIS GUMMAN!!!! ÅH, nu har ni fått er bebis och en tjej! Haha nu är väl gammelfarfar extraglad (visst var det gammelfarfar som hade tröttnat på alla pojkbebisar?) och ni har blivit en BARNFAMILJ! GRATTIS!

Och vilken förlossning och härligt datum...101010 på bf+10

Åh vad mysigt!!!! Jag blir alldeles varm innombords! *BAMSEMEGAKRAMISAR TILL HELA FAMILJEN*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Cat79

Mabaja: GRATTIS till er lilla Wilda! Underbart att ni snosar bebis nu. KRAM

• LittleJunia

Stort GRATTIS till Mabaja!!!
    Vilken förlossning! Man blir rent avis!!
    Stor kram till er och stort lycka till med lilla Wilda!!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110330(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
  • Bjornis
    Massa grattis till er dotter Mabaja! Och va härligt att allt ändå verkar ha gått bra (ja, förutom blodet då)!
  • sofy

Blä vilken dag! Kräkningar, galet ont i ländryggen + vänster höft och jordens huvudvärk!! :(

Förlåt om ja klagar i babylyckan.. :/

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma