Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-04 21:20:59 följande:
    Jaha då har vi varit inne på förlossningen igen... Tappen har blivit 1,2 cm kortare igen och öppningen inneifrån är tillbaka och är lite större... Men tack och liv gav mina SD med sig när vi kom dit och ctg visade inte så mycket mer än en livlig bebis, och ja en mer påverkad tapp. Bara att åka in igen om det blir värre... Ännu striktare vila nu, kommer snart inte kunna gå för alla muskler försvinner, än värre hur ska en förlossning gå om jag ska ligga i 6 veckor till!? Men skönt att slippa inläggning denna gången och att bebis mår bra! Bara mammas kropp som krånglar.

Hoppas ni alla underbara mammor/blivande mammor har en underbar helg!
    Skönt att du och bebis mår bra trots allt! Tänk så mycket vi alla här inne i tråden fått kämpa för våra små! Först med ett eller flera mf/ma, efter det alla försöken att bli gravida. Sen all oro för att behålla, sen alla krämpor.Och sen förhoppningsvis med våra små prinsar, prinsessor i famnen. Just då kan vi förhoppningsvis koppla av och njuta av våran nya tillvaro :D
  • rontgensyrran

Åhhh grattis till lilla Mileon, även jag ska snoka in i din blogg för att se ett foto på sötnosen :) Spännande värre. Han piggar nog snart på sig. Glöm inte uppdatera BF tråden om du inte redan gjort det :)  Stort grattis igen :D

• rontgensyrran

Usch vilken natt. Var hos en kompis igår och spelade brädspel och åt middag med glögg osv. Kom hem rätt sent och gick sen och la mig. Somnade väl kanske vid 01.45 eller nåt för att sedan vakna av en stor uppstötning, sur som bara den, kändes som jag kräktes mig själv i munnen (ursäkta detaljerna) Försökte dricka lite för att få bort det där sura som satt kvar i halsen. Harklade mig, åt remmie en biot knäckebröd osv. Och helt plötsligt när jag satt på sängkanten, tänkte jag att jag kanske borde ta fram spypåsen i mitt nattduksbord. Och tur var det!!! Helt plötsligt började jag kräkas en riktigt kasksad spya. Bestämde mig för att förflytta mig till toaletten och spydde på vägen dit i påsen igen och då det var ganska våldsamt så kunde jag ju inte spänna till musklerna i underlivet utan kissar då på mig!!! Inte mycket men ändå. Knipandes, kräkandes kommer jag till toalettn och jag läcker från bägge håll. Satt där en god stund och fick tvätta av mig, golvet och mitt nattlinne.

Efter detta var det ju inte lätt att somna, kändes som jag hade det sura kvar fortfarande i halsen + att det luktade ju kräk som bara den, då jag fått upp det i näsan. Fick sitta upp när jag väl lyckades somna!

Nu är det dags för besök hos barnmorskan, och övertrött är jag! Får nog bli till att vila sig en stund när man kommer hem.

Förlåt för mitt detaljerade egoinlägg! Hoppas ni andra sovit gott! Kram

• rontgensyrran

Stort grattis på födelsedagen havsklippan! Förstår att du är nervös inför morgondagen. Jag håller mina tummar och tår att det ska gå bra för er och er lilla bebis. Försök att aktivera dig så mycket som möjligt så går tiden lite snabbare och man kan förhoppningsvis glömma bort det för en liten stund.

Tack för all sympati tjejer, usch natten var verkligen ingen höjdare.

Kajsalisa din mage har säkert växt fint enligt kurvan. Jag nämde något om att min mage växt explosionsartat, det stämmer vågen hos bm visar idag +15 kg, redan!!!! jag har ändå snart 4 veckor kvar. Kommer nog landa på närmre + 20 kg i denna graviditeten. Bebisen har fixerat sig,hade bra rörelser, hjärtljud på 135-145. Mitt bltr var 120/70, Hb 117, Sf-mått 32,5.  Så än så länge ser allt kanon ut. Känns bra just nu :)

• rontgensyrran

Härligt att allt var bra Kajsalisa hos bm.

Idag var exet här och lämnade katten, åååh vad jag har saknat min lille kisse. Just nu ligger han på Ines och njuter av tillvaron framför dator :)

• rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-12-07 09:52:36 följande:
    God morgon vänner.

Eller god och god...jag känner mig lite ur balans idag. Är grinig och trött och känner mig bara så otroligt ofantligt OBEKVÄM. Det liksom kryper i kroppen, i benen och ryggen och ja...obekväm är nog bästa beskrivningen. Spelar ingen roll om jag sitter eller ligger ner...känner mig bara blä

Jaja, slutgnällt. Lillebror lever rövare därinne och det är ju i alla fall mysigt...fast jag kännet hickan under mina revben...har han vänt på sig tror ni?

Hoppas ni andra har en bättre dag idag än vad min började som!

*kram på er därute*
    Han ligger kanske bara högt upp. Jag kände alltid hicka på sidan innan, hyfsat högt. Nu när hon hickar så känns det neråt underlivet. Känns jäkligt knepigt när det är där nere hahahaa... I mellanåt har vi alla dåliga dagar. Jag hade ju min iförrgår natt. Vi måste ju få klaga lite eller hur ;P

Jag har haft så mycket sammandragningar inatt, Typ hela natten och nu när jag är uppe och sitter vid datorn inget alls. Konstigt att man får dem just när man ska sova och vila. Ines får vara en snäll flicka och inte komma allt för tidigt, vill gärna komma ner till Malmö igen efter julen i Jönköping och föda här nere.

Kanske ska börja packa min väska förresten, det glömde jag ju bort att göra härromdagen.
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-12-07 11:14:03 följande:
    Visst är det typiskt. Men då är det ju "bara" kroppen som tränar lite, så du hinner nog ner till Malmö igen Fast det skadar ju inte att packa väskan redan...det är faktiskt jul om 16 dagar

*kramisar*
    Nu är projektet packa förlossningsväska igång :D Lägger fram allt jag ska ha med mig i barnrummet, så är det bara att hitta en lagom väska till det sen när jag lyckats få fram allt .

Skitsnygg Odd, antar att det var hyfsat billigt när du säger så, men vågar mig inte på nån gissning.
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-12-07 11:33:29 följande:
    jooo. gissa!

Angående förlossningsväskan: tänk på att inte packa för mycket Jag tror nog att jag vartendaste gång har lyckats packa ner för mycket...och då har jag packat mindre och mindre för varje förlossning 
    hahahaa...kan jag tänka mig att man gör. Har tänkt att lägga min fokus på godsaker, ex burk med julmust och chokladkaka och sånt hahahahaaa....Än så länge, en Kent-skiva, 2 par trosor, 1 par mjukisbyxor, 3 par strumpor, bebisoverall i fleece, en bebispyjamas.

Jag är kass på att gissa pris. Totalt värdelös. Men kostar inte en mjuklift runt 2000 ??
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-12-07 11:43:28 följande:
    medelpris på en mjuklift ligger väl runt 800 kr tror jag...och så uppåt så klart om det är nått extra bra märke eller så. Men Phil & Teds kostar dryga 800 spänn i alla fall.

det här är en Rock Star Baby mjuklift som orginalpriset låg på 89 Euro....men den var utread för......35 Euro!!!! Haha, så med frakten från tyskland till sverige har det gått på 433 kronor bara! Hihihi, jag är så grymt nöjd! 2 veckor ska frakten ta (kanske längre nu när det är jultider) så jag räknar med att få den till mellandagarna

Låter som lagom i väskan nu förresten. En tröja till dig också och så kan jag rekomendera att ta med egen duschtvål och schampoo för det är så skönt att duscha med eget efteråt
    Ojdå det var billigt! Skibilligt, och så snygg dessutom. Riktigt kap.

Nu har jag lagt till tandborste, amningsbehå, tandkräm och ytterligare en pyjamas till bebis, strumpor, tjockmössa 3 par byxor och lika många bodys och en mjuk filt.

Schampoo, balsam duschkräm och deo och sånt ska jag ha med också. Och kamera såklart. Funderar även på att låna min brors digitala videokamera och filma förlossningen. Det är ju för min egen del som jag vill ha videon, för att minnas sen och se hur det ser ut från en "annan vinkel" hahahahaa...Lagom nyfiken va????
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma