Plus igen efter mf/ma
Hoppas ni alla underbara mammor/blivande mammor har en underbar helg!
Åhhh grattis till lilla Mileon, även jag ska snoka in i din blogg för att se ett foto på sötnosen :) Spännande värre. Han piggar nog snart på sig. Glöm inte uppdatera BF tråden om du inte redan gjort det :) Stort grattis igen :D
Usch vilken natt. Var hos en kompis igår och spelade brädspel och åt middag med glögg osv. Kom hem rätt sent och gick sen och la mig. Somnade väl kanske vid 01.45 eller nåt för att sedan vakna av en stor uppstötning, sur som bara den, kändes som jag kräktes mig själv i munnen (ursäkta detaljerna) Försökte dricka lite för att få bort det där sura som satt kvar i halsen. Harklade mig, åt remmie en biot knäckebröd osv. Och helt plötsligt när jag satt på sängkanten, tänkte jag att jag kanske borde ta fram spypåsen i mitt nattduksbord. Och tur var det!!! Helt plötsligt började jag kräkas en riktigt kasksad spya. Bestämde mig för att förflytta mig till toaletten och spydde på vägen dit i påsen igen och då det var ganska våldsamt så kunde jag ju inte spänna till musklerna i underlivet utan kissar då på mig!!! Inte mycket men ändå. Knipandes, kräkandes kommer jag till toalettn och jag läcker från bägge håll. Satt där en god stund och fick tvätta av mig, golvet och mitt nattlinne.
Efter detta var det ju inte lätt att somna, kändes som jag hade det sura kvar fortfarande i halsen + att det luktade ju kräk som bara den, då jag fått upp det i näsan. Fick sitta upp när jag väl lyckades somna!
Nu är det dags för besök hos barnmorskan, och övertrött är jag! Får nog bli till att vila sig en stund när man kommer hem.
Förlåt för mitt detaljerade egoinlägg! Hoppas ni andra sovit gott! Kram
Stort grattis på födelsedagen havsklippan! Förstår att du är nervös inför morgondagen. Jag håller mina tummar och tår att det ska gå bra för er och er lilla bebis. Försök att aktivera dig så mycket som möjligt så går tiden lite snabbare och man kan förhoppningsvis glömma bort det för en liten stund.
Tack för all sympati tjejer, usch natten var verkligen ingen höjdare.
Kajsalisa din mage har säkert växt fint enligt kurvan. Jag nämde något om att min mage växt explosionsartat, det stämmer vågen hos bm visar idag +15 kg, redan!!!! jag har ändå snart 4 veckor kvar. Kommer nog landa på närmre + 20 kg i denna graviditeten. Bebisen har fixerat sig,hade bra rörelser, hjärtljud på 135-145. Mitt bltr var 120/70, Hb 117, Sf-mått 32,5. Så än så länge ser allt kanon ut. Känns bra just nu :)
Härligt att allt var bra Kajsalisa hos bm.
Idag var exet här och lämnade katten, åååh vad jag har saknat min lille kisse. Just nu ligger han på Ines och njuter av tillvaron framför dator :)
Förresten Lycka till 2 barnsmamman eller ska jag jag vänja mig direkt och kalla dig 3 barnsmamman :)