Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2011-02-25 19:23:38 följande:
    Har redan fått mjölk sonen helammade jag till 1 år och 10 månader. Han vägrade sluta den lille busen
    Är lite avundsjuk på din mjölkproduktion... Oskyldig Här går inte att klämma fram minsta droppe än.

HELAMMADE i 22mån? Är inte helamma när man enbart ger bröstmjölk och ingen annan mat...?
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-25 19:41:46 följande:
    åååh fy vad söta men oj vad dyra
    Ja det tyckte jag också. (fast så länge det finns folk som vill betala så... Oskyldig)
  • färnik
    färnik skrev 2011-02-25 19:50:14 följande:
    Ja det tyckte jag också.
    Nu har jag tänkt och ändrat uppfattning, de var nog inte så dyra egentligen, om man tänker efter... Oskyldig

Säg att det tar 5 timmar om personen som gör dem är hyfsat snabb, och så materialkostnad på det. Det blir under 50kr/timme, och VEM skulle jobba för så lite pengar på ett vanligt jobb...? (Inte ens en 15-åring på McDonalds får så lite per timme ju!)
  • färnik
    Maria: otroligt fint! Hjärta Skulle också vilja sy men saknar vettig maskin och kunskaper.. Oskyldig

Jag har dock pysslat med annat idag, det blev ännu ett par bebistofflor, eget mönster med inspiration från mönsterarkivet. De här ska nog passa bra när lilla kommer ut, töjbara är det också.

• färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-27 00:09:46 följande:
    Måste bara gnälla.. har sån jäkla "mensvärk" hela tiden, o de verkar som de börjat sippra vatten igen..
    Tycker verkligen det låter som att Devin är på väg ut inom det närmaste...! Hoppas du åkt in för kontroll nu! (det stör mig dock lite att du med all sannolikhet kommer föda FÖRE MIG! Förvånad Hallå, jag är faktiskt en hel månad före dig på listan!!! Oskyldig)
  • färnik
    Muffe skrev 2011-02-27 08:55:31 följande:
    Vad för bindor behöver man hemma efter BB? Nattbindor typ?
    Största möjliga. Oskyldig Vingar är ett måste!
  • färnik
    Muffe skrev 2011-02-27 09:41:41 följande:
    Nattbindor är väl störst, eller finns det vanliga som är större?
    Ja det är nog nattbindor som gäller. eventuellt kan apoteket dock ha ännu större, modell blöja (som dem man får på förlossningen)
  • färnik

Tycker du fått ihop en jäkligt seriös frukost, även om jag inte förstår hur du fick i dig allt det där. Oskyldig Frukosten är dagens viktigaste måltid som sagt.

Ser ut som ett bra och regält matintag hittills i alla fall!

(dock är det mer än vad jag får i mig på en hel dag för stunden. Och till frukost kan jag bara äta knäcke med bregott och dricka vatten...)

• färnik
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-27 14:39:11 följande:
    Försök att minska ner med frukosten ta fil och fglingor och tilllägg banan i oxå med lite socker på eller kanel eller vanilje med ett glass mjölk och en juice.
    Vaför? Om det är ngt mål hon kan äta riktigt mycket med gott samvete är det ju frukosten!  Bättre att snåla in på sista målet för dagen, om man ska snåla in alls!
    Muffe skrev 2011-02-27 14:39:21 följande:
    färenevik, är det för att du mår illa som du inte kan äta mer eller har du ingen matlust?
    För att jag mår illa.  Men det gör ju att jag ingen matlust har, det hänger ihop...

De säger ju att man ska äta lika mycket som vanligt, eventuellt + en macka och en frukt, när man är gravid, vilket borde innebära kanske 2300kcal eller så för en "normal kvinna"..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma