Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-25 07:29:07 följande:
    Oj det var litet ja, möjligt att ett nyfött barn får på sig dom den allra första tiden men knappast en bebis på 1-2 månader född i normal tid.

Tror nog att beskrvningen i Föräldrar&Barn borde vara större då tanken är ju att man ska virka dom till sitt barn och använda dom, verkar ju knstigt annars.

Väntar med spänning på hur dom kommer ser ut när du är klar så lägg gärna upp bild.

Dom är ju gudomligt söta, visst?
    Kikade närmare på "föräldrar och barn-mönstret" igår, hm... dels är de virkade med mest halvstolpar och blir därmed glesare än de jag gjort nu... (därför har de strumpor i på bilderna, för att det inte ska lysa igenom...) och dels har de ingen "plös"/"tunga" om du förstår hur jag menar? Så det kändes lite b. Oskyldig Men jag ska ge dem ett försök förstås. De ska bli ca 10cm enl beskrivnigen... Inte jättemkt större alltså... Hm...
  • färnik

Jag och dottern har haft en mysig morgon! Alma kom och kröp ner hos oss en timme innan vi egentligen skulle gå upp, och sedan låg vi och pratade om lillasyster i magen och kände henne sparka där inne. Hjärta

Nu blir det frukost, sedan sjukhuset för en CTG-kurva och sedan kanske leklandet, om jag orkar...

• färnik
    telgebo skrev 2011-02-25 08:13:07 följande:
    Alltså inte lika fina? Dom du virkade innan till dockan var det mönsret som Happiness gav dig?
    Det vet jag inte... vi får väl se när jag provar! Men de kommer som sagt inte bli lika täta... och har ingen plös.

De jag virkade nu var efter ett gammal mönster jag visst hade liggande...
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-25 09:41:36 följande:
    Okej så det var inte conversen du virkade som jag trodde? Undrar hur dom ser ut om du virkar dom

Det här var också ett converse-mönster, internet verkar vimla av sådana! =)

Jag ska nog prov-virka de från tidningen, men sedan har jag en plan på hur jag skulle vilja att de såg ut, så jag kanske lyckas knåpa ihop ett eget mönster. Alla tofflor jag virkat tidigare har varit egna mönster...

• färnik
    sugarrush skrev 2011-02-25 08:44:46 följande:
    färnevik: jag skulle också vilja ha mönstret till de där små fina conversen. Var hittar jag det?
    Vilket av dem? Finns ett helt gäng... =) Det jag gjorde efter, kan jag skriva av åt dig?
  • färnik
    EGO: Idag var bebis lite sömnig när de skulle köra CTG-kurvan, så det tog 3ggr längre tid än vanligt innan maskinen var nöjd. Men sedan piggnade hon till igen! Skönt! Berättade för BM om att vi skulle till leklandet, och fick tillsägelse att INTE åka alla tokiga rutchkanor. Attans, jag som tänkte att det skulle fungera som igångsättning! Skrattande 

Nu är vi i alla fall på leklandet, sedan 2 timmar tillbaka, dottern har otroligt roligt och klättrar/hoppar/åker som en galning. Och jag surfar på datorerna, nice att de även har nöjen för vuxna! Jag är jäkligt sugen, vilka roliga kanor det finns här... Men det får nog vänta tills jag inte är höggravid tror jag!
  • färnik
    Pancakes skrev 2011-02-25 13:42:46 följande:
    Färnevik, trist att du inte får åka. Varför får du inte det?
    Det var väl inte så lämpligt för en höggravid, med tanke på skaderisken. Ofta flyger man ju ngn meter efter rutchbanorna och landar med en duns, riskerar att bli pååken och sådär...Glad
  • färnik

Kikade på tredera där det säljs en del "bebistofflor" som är virkade. Där skriver de att tofflor på allt mellan 7 och 9cm passar 0-6mån? De jag virkade var ju 8, kanske är de inte så små ändå?!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma