3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 10:54:38 följande:
Innan jag fick dottern vägde jag 55 kg på mina 164cm sen blev jag gravid och hamnade sen på 65kg där har jag stått still så min riktiga vikt är 65kg

innan jag fick min dotter vägde jag runt 68kg till mina 183cm (BMI 20), men den vikten fick jag verkligen
kämpa för att hålla. Det var extremt nyttig mat (och för all del en del svält) och en jäkla massa träning (utan vidare 30 timmar/v), vid minsta försök till "svenssonliv" gick jag upp i vikt. (och fick panik)
Jag gick ner igen till 70kg (BMI 21) efter förlossningen, men insåg att det inte var hållbart att leva på sallad och proteinshakes, och träna hela tiden, och dessutom: vad skulle det ge min dotter för självbild?
Jag vill inte lära min dotter att man måste vara smal och snygg för att duga! Särskilt inte med tanke på att hon redan från början varit av kraftigare modell (det är även jag och maken, breda över axlar och höfter, lätt att lägga på oss såväl muskler som fett)
Min normala vikt nu för tiden är ungefär 80kg. (BMI nästan 24), och det är en vikt jag kan hålla utan att svälta eller hetsträna. Jag tolkar det som att det är en avsevärt hälsosammare vikt !