Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-12-10 12:21:50 följande:
    KRAM KRAM Rontgen....ska iväg till banken och öppna ett bosparkonto till sonen. Höres senare!Hjärta
    herregud! Ett bosparkonto det låter seriöst! Men hur gammal är han nu? Hur funkar det egentligen. Du får berätta mer när du kommer tillbaka. Kram på dig och hoppas du får en trevlig helg.
  • rontgensyrran

Åhhhh supersöta Elias! Man blir ju inte alls mindre sugen på att träffa sin älskade bebis nu när man ser bilder på era underverk! Är han inte lite lik dottern din? Låter som det var helt rätt med snitt för din del :) Skönt att du slapp gå igenom en till vaginal förlossning som troligtvis blivit lika jobbig för dig.

Ja just det även jag blödde som en gris i samband med mitt MA. Fick sitta på toa och det typ rann om mig *ryser* av hemska minnen. Får nog skaffa mig de där bautabindorna iaf, in case of...

• rontgensyrran

Då har jag äntligen tagit mig i kragen och fotat en magbild. Ser ändå lite smickarande ut med den stora magen, det gör ju att allt annat ser så mycket mindre ut i jämförelse hahahahaha...

Idag är det precis 4 veckor kvar tills hon är beräknad, det känns helt otroligt. Jag undrar så hur hon kommer att se ut.

• rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-12-11 09:24:42 följande:
    Var du också uppe och nattsuddade. . Bilden var jätte fin....Du börhar se smal ut nu . Du äter väl ordentligt Rontgen? HAha...Grattis till "en-månad-kvar-dagen"....Hur har det gått med din urinblåsa och det strulet som var för ett tag sen? Kram
    Jag tyckte också att jag såg så smal ut på bilden. Men det är nog magen i jämförelse med det andra. Som får mig att se smalare ut. Mig behöver manaldrig fråga om jag äter hahahaa...Just nu trycker jag i mig en hel twistpåse till frukost. Innan det blir dags att ta en smörgås :P

Jag känner inget av min njure. Det bara försvann efter ca en veckas tid efter jag blev utskriven. Och har lyckligtvis inte kommit tillbaka. Hur har det gått med din klåda då? Som bortblåst också?
  • rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-12-11 10:28:11 följande:
    Va fanns det en bild eller? Jag måste fota min mage igen jag också. Jag som tjatade på alla mina kompisar att de skulle fota magen och jag tänkte att jag minsann skulle fota min i tid och otid. Haha. Men det är ju först NU den börjar bli nåt att skryta med!

4 veckor är ju typ inget när jul och nyår kommer emellan! Här är det 11 dar. Helt absurt.
    Japp ligger i magtråden :) Det gjorde jag med. Tror att man har mycket glädje av bilderna senare, att titta på och beundra och minnas hur det var. Håller med dessa veckor kommer att gå extremt fort! Vi är många nu som ska ha inom denna månaden. Din bebis skulle ju kunna komma nu egentligen :) Känner du dig förberedd???
  • rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-12-11 12:12:44 följande:
    AH, ja klart. Har aldrig lagt nån bild där så missat den helt. Haha. Måste gå in och scrolla igenom den och sen imorn kanske fota mig själv. Himla söt mage du har (och snygg klänning!).

Förberedd? Nja... Haha. För några veckor sen när vi gick på föräldragrupp och föreläsningar och liksom pratade om hur vi ville ha förlossningen då var jag lite mer redo. Nu har det liksom sjunkit undan och vi ska kakla köket i helgen och måla skötbord, klä granen. Nu har jag inte riktigt tid. Men eg så är jag mer än redo. Jag vill så gärna snusa bebis NU! Men misstänker att han kommer behaga komma ut på julafton eller så. Då har jag ju gått ett par dar över tiden också. Eller så föder jag en sån där jättebebis efter igångsättning i januari!
    Ja, det närmar sig ju för dig med nu. Tiden går rätt fort. Läskigt och häftigt.
    hahaha...har du lyckats missa den?! Då är det på tiden att du bidrar med en bild! Tack så mycket :D

Jag håller med dig med läskigt och häftigt. Sån tur är jag ingen grubblare som person. Utan vill gärna planera det som går att planera och sånt som inte går, låter jag vara till slumpen. Tur är har man ju ingen erfarenhet av det sen innan. Så Jag oroar mig inte alls faktiskt. Aningens sjukt är det att man inte är nojig och orolig. Kanske kommer det ju närmre jag kommer BF?

Då känns det som ni har lite grejer kvar att fixa med :)
  • rontgensyrran
    maria204 skrev 2010-12-11 20:03:39 följande:
    Havsklippan: Jag vet inte vad jag ska skriva. Massor med kramar och jag håller, liksom alla andra, tummarna stenhårt för att allt ska gå bra.

3barnsmamman: Vilken goding du har fått! Åh vad jag längtar till juli! Det känns ju inte alls långt bort när man tittar ut genom fönstret...

Röntgensyrran: En sådan där mage skulle jag också vilja ha! Du ser så liten och nätt ut, precis som om du skulle kunna sticka ut och jogga hur lätt som helst. 

Ego: Vi var hos svärmor inatt. Vi hade tänkt vänta med att berätta, men genast bjöds det på glögg. Jag stod där med ett glas och visste inte vad jag skulle göra... Min man hävde det i ett obevakat ögonblick
    På kvällen hällde svärmor upp ett glas vin åt mig, och då berättade jag. Hon blev jätteglad. Hon hade varit så ledsen vid vårt senaste MA. Det kändes konstigt, för vi har inte vågat glädjas ännu. Hon började prata om bebis i sommar och spjälsäng osv. Vi satt där och hummade. Det är kul att någon blir så där glad som man själv skulle vilja våga vara. Hoppas att VUL ser bra ut på torsdag nu!

Någon (sorry att jag inte kommer ihåg vem) frågade hur många VUL jag får göra. Om allt ser bra ut är det här det sista innan RUL. Då har jag gjort tre stycken (+RUL i februari).

Hahhahaahaa...Jag är inte så liten och nätt som det ser ut. Jag väger trots allt 90 kg just nu, fast jag är visserligen 180 cm lång :)

Känner igen det, när jag tvingades att berätta på jobb, och folk sa grattis och blev så glada för min skull och jag vågade knappt hoppas. Allt kändes så overkligt, helt plötsligt hade jag det där efterlängtade och skrämmande plusset. Hoppas du snart vågar glädja dig.
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-12-11 20:09:36 följande:
    Så damer, nu är den glada jag tillbaks!!!

MIN MAN ÄR BÄST!!! Bara så ni vet

När han gick upp så var jag i upplösningstillstånd för lilleman bara grinade och inget hjälpte, han ville sitta i mitt knä, men jag fick inte hålla i honom (jo tjena att DET går bra med min bautamage) och ja....det var bara kaos. Då fixar älsklingen först mat till oss och sedan tar han fram en BALLONG! Det sa POFF så var den där griniga missnöjda lillemannen helt plötsligt lika go och glad som han brukar vara och lekte förtjust och helnöjd i säkert en TIMME med den där ballongen!!! Han hade så himla kul och medan han lekte så fixade jag lite i bebisrummet, fixade till lillemans rum OCH damsög! Mannen hann tyvärr åka till jobbet, men istället för den griniga nattningen jag såg framför mig så gick nattningen hur bra som hellst och lilleman sover nu

Tjohoo vad mycket bättre det känns nu. Är bara SÅ glad att kvällen inte blev som dagen har varit för jag hatar verkligen...absolut hatar, när det blir såhär bråkigt. Men kvällen blev fylld av mycket skratt och jag kunde natta lilleman med ett leende *tackar min man som kom till min räddning*

Jag älskar min familj!

*kram på er*
    Låter härligt Odd, det är så härligt när man förväntar sig ett mindre helvete och så blir det precis tvärtom. Passa på att njuta nu och hämta nya krafter :)
  • rontgensyrran

Åhhh sicka underbara små knubbisar till bebisar!!! De ser så ljuvliga ut! Tänk att man man ska få en egen bebis. Jag kan inte säga det nog med gånger och jag kommer nog inte fatta det förrens det är dags ändå.

Idag var svärföräldrarna här på kaffe och med sig hade de 4 bodys, ett vitt långhårigt fårskinn och en babysitter till lilla Ines. Det var trevligt att träffa dem igen. Var ju ett tag sen nu.

Usch för Niferex, tvingas ju att äta dubbeldos av dem!!! Min mage är helt katastrof idag, vet inte om det beror på pizzan igår eller tabletterna. Snart slipper jag dem förhoppningsvis!

Igår flyttade jag ju in spjälsängen till mitt sovrum, tyvärr hittade katten ganska snabbt dit. Men men, första tiden ska ju katten inte bo hos mig ändå. Så jag får vänja honom av med sovrummet när han ska bo hos mig nästa gång.

• rontgensyrran

Mysigt med dessa bilder. Ni vet vad som ska komma skall. En annan fattar det knappt fortfarande då det är första barnet :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma