Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-28 12:34:01 följande:
    vad söt hon är. Hur gammal är hon?
    Hon blir 5 år i april. (Helt sanslöst, hur har hon hunnit bli så stor? Och jag som ville ha barn tätt, nu blir det 5 år emellan. Ja ja, naturen gör som den vill ibland...)
    Muffe skrev 2011-02-28 12:56:32 följande:
    Men det gör inget, för påsarna var ju svindyra!
    Jag tänkte inte köpa påsar, utan stoppa i en vanlig påse och använda som sophink bara. Glad
  • färnik
    Pancakes skrev 2011-02-28 13:24:51 följande:
    Fast då försvinner väl vitsen med den? Att det ska vara luktfritt menar jag.
    Förvisso, men den fungerar ju som en vanlig soptunna/pedalhink då. Med första barnet gjorde vi så att vi la bajsblöjorna i hundbajspåsar, funkade bra!
  • färnik
    MCT79 skrev 2011-02-28 13:43:39 följande:
    Jag behöver expertråd/tips... jag har inte bajsat på SEX DAGAR!   Från att ha varit lös i magen är det nu tvärstopp!! Jag äter frukt, grovt bröd, dricker massor, rör på mig, ätit katrinplommon... NADA!

Nu börjar jag känna av det om jag säger så!

/desperat
    Katrinplommon juice är effektivare än vanliga katrinplommon. Apoteket har bra som du även kan få på recept så att det blir billigare... Latulos kan du också prova. Jag har använt mig av bådadera, maxdos lakyulos och 5dl katrinplommonjuice, + att jag vid behov använt microlax, större delen av graviditeten...
  • färnik
    Muffe skrev 2011-02-28 16:27:41 följande:
    Du kan väl prata om allt som tynger dig, om allt du skriver om här.

Alla har rätt att uppsöka vård, men visst, man får säkerligen betala det själv. Vet någon i tråden som fått kuratorstöd efter flera missfall! Det är värt att prova!
    Precis! Tegelbo .Du behöver nog prata om oron och bakomliggande orsaker. Överdriven oro och ångest har ofta bakomliggande orsaker, händelser och upplevelser från tidigare i livet spelar större roll än man kan tro.

"Vanlig" kurator//psykolog kan du få via  mvc, då är det gratis också... själv går jag hos spec-mvc psykolog efter upprepade missfall och mycket oro och ångest under den här graviditeten. och ärligt talat så pratas det mer om vad jag upplevt tidigare, än själva graviditeten. Oskyldig
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-28 16:38:00 följande:
    tack  jag kan inte skriva knappt ser inte tangenter gråter hela tiden känns som en ångest
    Men då ringer du mvc och gråter i deras telefon. mår du så dåligt som det verkar så kommer de inse allvaret och fixa kontakt med kurator snabbt...
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-28 16:44:52 följande:
    Du, Happi, Färnevik, Pinklove o en hel hög är ju innan! :D
    ja du skulle bara VÅGA föda innan oss! Då jäklar!!! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • färnik
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 17:31:51 följande:
    så känner jag med, jäkla skit unge :) haha... vi ska minsann ha före henne! det gör vi en pakt på!
    jajamensan! det gör vi absolut! Skrattande
  • färnik
    mallanis skrev 2011-02-28 17:36:19 följande:
    Visst var Färnevik först på 8 mars
    Njae, jag har ju BF 23 mars, men den 8:e ska vi på igångsättningsbedömning och förhoppningsvis blir det dax samma vecka.  Flört
  • färnik
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 17:56:23 följande:
    du ska alltid vara först med ALLT! haha.. ;)
    Skrattande
  • färnik
    MCT79 skrev 2011-02-28 18:17:43 följande:
    Hellluuuuuuuuuu!!

Jag har en tjockis i magen! 16mm och hjärta som slår!  Woohooo!!
    GRATTIS!!! Så underbart att höra!!!
    needtobreathe skrev 2011-02-28 18:18:21 följande:
    Prommis;

De där me tröttheten ;) De ger sig aldrig.. de blir värre!
    Säger som sofy... Oskyldig
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma