• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

NU ska Sofy in på KUB, jag är nervös

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-18 08:50:26 följande:
    Jo men det gör jag faktiskt, och det känns verkligen som jag är gravid så om det visar ngt annat på torsdag (MA) så bryter jag ihop tror jag.
    Magen har tom växt så ngt måste ju finnas där inne tycker jag

Nu är det mest KUB:en som jag drömmer mardrömmar om, plus att jag insåg att de tog HIV-test på inskrivningen, tänk om man har det? Fast jag varit en skötsam flicka hela livet??? Shit,... är fan rädd för allt.
    Alltid är det nåt man är orolig för.. Det kommer gå jättebra för dig! Och för Sofy också :)

Jag har också drömt hemska mardrömmar i helgen. Usch..
  • Dag och natt

Har också KUB idag Skrattande
    Är nu sjukskriven 2 veckor pga mina kräkningar vilket känns skönt, varje dag är en kamp och det är anledningen till varför ni ser så lite av mig... Känner att jag inte kan sitta vid datorn och skriva längre. Drömde också en mardröm inatt, att min sambo kramade om min mage så hårt att bebisen höll på att ploppa ut... Förvånad
    Men håll tummarna för oss att allt ser bra ut idag!
    Kram allesammans 

• Muffe80

Ja Havsklippan, tänkte väl att ni hade KUB på samma dag. Är du nervös?

Vilken tid?

• färnik

Spännande spännande! ser fram emot att höra om era KUB-resultat senare Sofy och Havsklippan, och förhoppningsvis få se fina bilder på små bebisar! Hjärta

• sofy

Hemma :)

LÅG risk! 1:17637 ;) Den låg o sparkade ifrån, svalde fostervatten o lattjade, när hon skulle mäta va h*n snäll o låg still, sen började den sprattla igen. Allt såg jättebra ut. :)

• Muffe80

Shit, vilka bra siffror Sofy, grattis. Känns väl bra?
    Fick ni med er bilder eller ngt hem?

Nu blir jag mer nervös att jag får dåliga siffror. Exakt hur gick undersökningen till med allt? Frågade din vikt, rökning etc?

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-18 10:30:48 följande:
    Shit, vilka bra siffror Sofy, grattis. Känns väl bra?
    Fick ni med er bilder eller ngt hem?

Nu blir jag mer nervös att jag får dåliga siffror. Exakt hur gick undersökningen till med allt? Frågade din vikt, rökning etc?at
    Japp, känns skitbra! :) 1:20 000 är ju de "bästa" man kan få så de va ju inte långt ifrån! :) Jepp, en bild.. dock inte sådär jättebra men de gör inte så mycke.

Jadu, hon förklarade allt först, sen vare bara lägga sig ner, på me kladd på magen, sen hitta hon den lilla direkt, mätte o grejade i 10 min typ o sen va de klart. Då skrev hon in alla värden i datan o fick fram resultatet. Jepp, vikt, rökning o om vi visste om vi hade några kromosomavvikelser, o på MF utredningen visade våra karyotyper inga fel alls, så de va de hon fråga :)
  • färnik

Grattis till bra siffror Sofy!!! Skrattande Så underbart!

...men visst går det att få lägre risk än 1:20 000, jag fick ju 1:24 713... Vilket enligt min bm var ganska ovanligt, men inte omöjligt, eller vad man ska säga...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma