• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    färnik skrev 2010-10-18 10:37:12 följande:
    Grattis till bra siffror Sofy!!! Skrattande Så underbart!

...men visst går det att få lägre risk än 1:20 000, jag fick ju 1:24 713... Vilket enligt min bm var ganska ovanligt, men inte omöjligt, eller vad man ska säga...
    Kanske dom inte mäter de här då för hon sa 1: 20 000... :)

Men tack, känns great!! :)

Dock fattar ja inte ALLS hur dom mäter. För 10 dgr sen va den 5 cm, då va jag 11+5 enligt den uträkningen. Nu va den 6,5 cm o då sa hon 12+3.. Eh? Olika maskiner men ändå? Haha :) Jaja allt stämde iallafall så.
  • Muffe80

Himla låga siffror... men sen kollar de ålder också?
    Jag är ju äldre än dig så jag får säkert lägre siffor, är ju hela 30 år snart, om några månader

Dock ingen rökning, låg vikt (vilket väl är bra?) samt inga kromosomavvikelser vad jag vet... hur vet man det? Om man har synliga handikapp i släkten eller?

Kissade du innan Sofy?

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-18 10:42:56 följande:
    Himla låga siffror... men sen kollar de ålder också?
    Jag är ju äldre än dig så jag får säkert lägre siffor, är ju hela 30 år snart, om några månader

Dock ingen rökning, låg vikt (vilket väl är bra?) samt inga kromosomavvikelser vad jag vet... hur vet man det? Om man har synliga handikapp i släkten eller?

Kissade du innan Sofy?
    Ja dom räknar in åldern också :) Jag är ju "bara" 23 så de va ju ingen risk så heller.

Vet inte me vikten faktiskt? Och ingen aning om de andra heller, :)

Jepp de gjorde jag, kissar hela tiden... Haha!
  • Muffe80

Hörde nämligen att man inte ska kissa på ca 2 timmar innan men då kommer jag ju att dööö...

Jag kommer nog räkna allt över 1000 som ok resultat tror jag.

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-18 10:48:19 följande:

Hörde nämligen att man inte ska kissa på ca 2 timmar innan men då kommer jag ju att dööö...

Jag kommer nog räkna allt över 1000 som ok resultat tror jag.

Jaså? Inte hört något om de :) Som sagt, kissade kl 2, kl 5, kl 8 o kl 9 :)
  • Pancakes

Jag har inte ens tänkt tanken på KUB än. Får väl fundera på det sen. Verkar som alla gör det men BM säger att det bara är standard om man är över 35.

• Dag och natt

Kl 14.30 ska vi vara där. Glad
    Nej jag är inte nervös, jag försöker bara klara av att inte spy hela tiden. Det vore i och för sig hemskt om jag spyr under undersökningen, huvva! Men jag antar att jag då är så koncentrerad på annat än hur jag mår så att jag inte gör det. Glad
    Men jag är ju känslig för när min sambo tar på min mage så jag kan känna mig illamående... hur ska det här gå egentligen? Obestämd

• sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-18 10:36:32 följande:
    Grattis till lyckat KUB sofy! Och lycka till på ditt oxå havsklippan!
    Tack! :D
  • Muffe80
    Dag och natt skrev 2010-10-18 10:57:09 följande:
    Kl 14.30 ska vi vara där. Glad
    Nej jag är inte nervös, jag försöker bara klara av att inte spy hela tiden. Det vore i och för sig hemskt om jag spyr under undersökningen, huvva! Men jag antar att jag då är så koncentrerad på annat än hur jag mår så att jag inte gör det. Glad
    Men jag är ju känslig för när min sambo tar på min mage så jag kan känna mig illamående... hur ska det här gå egentligen? Obestämd
    Spännande, är säker på att du kopplar bort illamåendet när du ligger där och ser pyret.
    Jag är nervös åt dig
  • Muffe80

Någon som har tips på gullig present till min sambo? Han står ut med mitt illamående och gnäll varje dag och jag känner mig skittråkig....
    Fudnerar på att ge honom ngt som han blir glad över så han fattar att jag älskar honom mitt i allt gnäll

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma