• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa
    sofy skrev 2010-10-18 10:16:29 följande:
    Hemma :)

LÅG risk! 1:17637 ;) Den låg o sparkade ifrån, svalde fostervatten o lattjade, när hon skulle mäta va h*n snäll o låg still, sen började den sprattla igen. Allt såg jättebra ut. :)
    Underbara nyheter Sofy! Stort grattis!
  • kajsalisa

Lycka till idag du också Havsklippan!

• Muffe80

Tycker ni det är för tidigt att berätta för vänner, släkt och jobbet efter KUB nu i veckan, dvs 12+5 ungefär?

När man väl berättat för några är det  väl lika bra att köra alla på en gång tänker vi, det sprider sig ju rätt fort och då är det lika bra att jobbet får veta också. Men är det för tidigt? Sambon ville berätta redan för länge sedan.

Men om KUB en är bra så går det säkerligen bra hela vägen får man hoppas... och om inte, ja då vet hela världen om det men det kanske inte gör ngt?

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-18 12:38:33 följande:
    Tycker ni det är för tidigt att berätta för vänner, släkt och jobbet efter KUB nu i veckan, dvs 12+5 ungefär?

När man väl berättat för några är det  väl lika bra att köra alla på en gång tänker vi, det sprider sig ju rätt fort och då är det lika bra att jobbet får veta också. Men är det för tidigt? Sambon ville berätta redan för länge sedan.

Men om KUB en är bra så går det säkerligen bra hela vägen får man hoppas... och om inte, ja då vet hela världen om det men det kanske inte gör ngt?
    Vi har berättat, för vi väntar barn inte missfall ;) Allting kan hända under hela graviditeten, så de e ingen idé o tänka "Tänk om.." hela tiden. Njut i nuet och berätta för folk. Händer något, ja då gör de och då har ni mer stöd. :)
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-18 12:38:33 följande:

Absolut inte. Jag fattar inte att du väntat så länge redan. Det vill man ju dela med sig av till sina nära. Jag tänkte berätta efter första UL. Jobbet är ju en annan grej men tycker nog att du kan berätta nu ändå när du gått så långt.
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-10-18 11:40:47 följande:
    Underbara nyheter Sofy! Stort grattis!
    Tack så jättemycket!! Skrattande
  • Muffe80

Två av mina närmsta vänner har båda berättat för mig efter RUL, DET är länge

• Smålands jänta i storstaden

Nu när jag läser känner jag mig hemsk!! V 21 nu och vi har fortfarande inte berättat för sambons morfar, har väldigt bra kontakt med och umgås hela sommrarna då vi har stuga på samma tomt. Men vi har inte vågat berätta för han vill ju så gärna ha ett barnbarnsbarn innan hans tid är förbi säger han! Men varje gång vi tänkt berätta dyker något nytt upp som blödningar, sammandragningar, påverkad tapp... Nu känns det som om han inte kommer få veta något förens han är född, för att få vara säker på att han kommer att klara sig! Gubben är ju 80 bast så något tråkigt kanske får honom att trilla av pinn!?

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-18 13:27:28 följande:
    Två av mina närmsta vänner har båda berättat för mig efter RUL, DET är länge
    Ja oj, då syns det ju till och med. Jösses... Jag skulle nog bli lite stött om det var en väldigt nära vän. Man delar med sig av allt annat, varför är detta så fruktansvärt privat helt plötsligt? Tycker det är lite hysteriskt med hemlighetsmakeriet i Sverige. Varför har det blivit så? Man berättar om sina innersta tankar, sin relation, sitt sexliv etc för de närmsta vännerna så för mig är det helt otänkbart att inte berätta en sån här sak. Mina absolut närmsta vänner fick veta typ en timme efter jag plussat och de kommer vara de första som får veta om det blir missfall också och då vet jag att de finns där.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma