• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-18 13:30:03 följande:
    Nu när jag läser känner jag mig hemsk!! V 21 nu och vi har fortfarande inte berättat för sambons morfar, har väldigt bra kontakt med och umgås hela sommrarna då vi har stuga på samma tomt. Men vi har inte vågat berätta för han vill ju så gärna ha ett barnbarnsbarn innan hans tid är förbi säger han! Men varje gång vi tänkt berätta dyker något nytt upp som blödningar, sammandragningar, påverkad tapp... Nu känns det som om han inte kommer få veta något förens han är född, för att få vara säker på att han kommer att klara sig! Gubben är ju 80 bast så något tråkigt kanske får honom att trilla av pinn!?
    klart ni ska berätta Det kommer ju gå bra och skulle det inte göra det kommer han inte dö för det. låt honom veta nu!
    Tycker jag!
  • Muffe80

Ja man kan undra varför det är så hemligt. En annan vän är mer öppen och har berättat om sina missfall osv men ingen av mina vänner vet om missfallet. Orkar inte med det att folk ska fråga och undra när nästa är på gång, och tror det är därflr jag valde att vänta, men det är ju jättesvårt att vänta

Kommer nog skynda mig att berätta för släkten efter KUB, sen vännerna och sen jobbet. Vill helst berätta för alla SJÄLV och inte att ryktet sprids.

• färnik
    sofy skrev 2010-10-18 10:41:14 följande:
    Kanske dom inte mäter de här då för hon sa 1: 20 000... :)
    Men vad konstigt, mäter inte alla samma!?! Hur ska man då kunna bedömma svarens relevans?Obestämd (Det ända jag hört med siffran 20 000 i sammanhanget, är att det är ovanligt med lägre risk än så, men det är ju en annan sak...?)

Jag har förövrigt också blivit flyttad några dagar vid varje ultraljud... Hoppas att det beror på att de lyckas mäta bättre ju större bebis blir? Nåja, det får jag väl svar på på torsdag, då är det ju den slutgiltliga åldersbestämmningen... (dvs RULFlört)
    Muffe80 skrev 2010-10-18 10:48:19 följande:

Hörde nämligen att man inte ska kissa på ca 2 timmar innan men då kommer jag ju att dööö...

Samma önskemål fick vi också, men det har inget med resultatet i sig att göra, utan handlade bara om att de såg fostret bättre om blåsan var full.
    Muffe80 skrev 2010-10-18 10:42:56 följande:
    , låg vikt (vilket väl är bra?) 
    Vikten har ingen beydelse, de använder bara vikten för att kunna räka rätt, alltså mängden av det de mäter, i förhållande till kroppsstl, fick jag som besked om när jag frågade...
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-18 13:34:17 följande:
    Ja man kan undra varför det är så hemligt. En annan vän är mer öppen och har berättat om sina missfall osv men ingen av mina vänner vet om missfallet. Orkar inte med det att folk ska fråga och undra när nästa är på gång, och tror det är därflr jag valde att vänta, men det är ju jättesvårt att vänta

Kommer nog skynda mig att berätta för släkten efter KUB, sen vännerna och sen jobbet. Vill helst berätta för alla SJÄLV och inte att ryktet sprids.
    Vad roligt! Då får alla veta snart då :)
  • Muffe80
    Pancakes skrev 2010-10-18 13:48:38 följande:
    Vad roligt! Då får alla veta snart då :)
    Ja om allt är ok på torsdag så...

snart havsklippans tur!!
  • Muffe80

Nu är nog Havsklippan klar... jag är nyfiken!!

• Dag och natt

Haha ja vi är klara, för idag får jag väl säga! 
    Den stod nämligen rakt upp och ned och i helt fel läge för att hon skulle kunna mäta, och först sa hon att jag var kortare gången också, v 11+ nånting. Jag har ju hull på magen så det gjorde väl det också svårare att komma åt. Hon sa sen att hon lyckades få ett större mätdata på fostret, jag tyckte jag såg något om 54 mm på fostret men är lite osäker, jag vet inte vad det motsvarar för vecka.
    Så hur som helst, vi ska få komma tillbaka på onsdag och göra VUL istället så kanske de kan få fostret att lägga sig i rätt läge.  

Men det första hon sa till oss var att visa hjärtat som slog Hjärta Kändes sååååå skönt.....Solig

• Muffe80

Men ååå vad jobbigt, men det är i samma stad som du bor i?

tänk om samma händer oss, vi får åka 2 timmar för detta ju...

• Muffe80

Men grattis till ett tickande hjärta

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma