• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt

Ja bor i Sumpan och får gå på ultraljudsundersökningarna vid Odenplan så det tar bara nån kvart för oss att ta oss in så det är ingen fara. Vi köpte ingen bild den här gången men tänkte göra det på onsdag istället när det förhoppningsvis går lite bättre med undersökningen. 

Jag har förresten berättat på jobbet mer offentligt i förra veckan (några visste sen innan), jag var ju sjukskriven till och från flera dagar i flera veckor pga mina kräkningar så folk började undra hur jag verkligen mådde. Men det kändes bra att berätta!  

• Dag och natt

När skulle du in Muffe, var det på torsdag? 
    Måste säga att hon var underbar på Ultragyn, verkligen jättesnäll, gullig och förstående! Hon fick trycka väldigt hårt på magen så det kändes som alla organ trycktes undan. Minns inte alls vad hon hette men det är som vanligt med mitt namnminne. Glad 

• Muffe80

Ja torsdag, TittUt i Sthlm. hoppas vårt pyre vill ligga rätt... kan man inte springa runt lite annars?

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-18 16:16:45 följande:
    Ja torsdag, TittUt i Sthlm. hoppas vårt pyre vill ligga rätt... kan man inte springa runt lite annars?
    Vänta.. va? Ska du göra i Sthlm? Vart bor du? :O
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-10-18 16:13:59 följande:
    När skulle du in Muffe, var det på torsdag? 
    Måste säga att hon var underbar på Ultragyn, verkligen jättesnäll, gullig och förstående! Hon fick trycka väldigt hårt på magen så det kändes som alla organ trycktes undan. Minns inte alls vad hon hette men det är som vanligt med mitt namnminne. Glad 
    Dom är underbara där! ;) Synd att de inte gick o mäta, hahaha.. Våran lilla va snäll o låg still när hon skulle mäta, men när vi bara kollade runt på den så sprattlade den runt massor, haha :)

Hoppas de går bättre på ons! :)
  • Dag och natt

Haha ja jag visste inte att det var så noga med att de måste ligga i rätt läge men det var det visst och jag tror nog att vi har en envis rackare i magen. Flört Nu känns det som testet spelar mindre roll, jag är så glad över att det levde!! 

• Muffe80

Men då måste ju många få komma tillbaka senare om bebisen ligger helt galet då?

Sofy- jag bor ca 1,5 timme från Sthlm.. bor inte där det står i min pres

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-18 16:36:59 följande:
    Men då måste ju många få komma tillbaka senare om bebisen ligger helt galet då?

Sofy- jag bor ca 1,5 timme från Sthlm.. bor inte där det står i min pres
    HAHAHAHA, vafan.. jävla lurendrejeri ;) Då kan du ju också fika me oss 08:or sen!! Moahaha! Kan man inte få en ledtråd iallafall, eller inboxa en ledtråd eller plats? :p
  • 3 barns mamma84

Hejsan flickor
    Nu har vi typ allt vi skippade att köpa vagn utan tog vagnen jag hade meddottern år 05 jätte fin och en combi så varför skaffa en ny när man bor på landet och möjlighet till att åka vår bil som vi har ju likom.
    Så jag tog in vagnen gick upp till vinden med sambon och hämtade ner ligg o så.
    Så nu står vagnen inne och katten vår har bo satt sig haha
    Sambon toh upp babysittern ut paketet idag och nu sitter den brevd soffan
    åååååh längtar efter min pojk.

Hur har ni alla det ?

Havsklippan:
    Grattis till tickande hjärtatHjärta

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • färnik
    Dag och natt skrev 2010-10-18 16:05:32 följande:
    Haha ja vi är klara, för idag får jag väl säga! 
    Den stod nämligen rakt upp och ned och i helt fel läge för att hon skulle kunna mäta, och först sa hon att jag var kortare gången också, v 11+ nånting. Jag har ju hull på magen så det gjorde väl det också svårare att komma åt. Hon sa sen att hon lyckades få ett större mätdata på fostret, jag tyckte jag såg något om 54 mm på fostret men är lite osäker, jag vet inte vad det motsvarar för vecka.
    Så hur som helst, vi ska få komma tillbaka på onsdag och göra VUL istället så kanske de kan få fostret att lägga sig i rätt läge.  

Men det första hon sa till oss var att visa hjärtat som slog Hjärta Kändes sååååå skönt.....Solig
    Våran ville inte heller ligga ordentligt, det tog 20 minuters meckande och knuffande på den lilla innan den äntligen gav upp och la sig som den skulle.

Då har du ett nytt datum att se fram emot nu då. =)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma