• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Föresten, kom jag på nu, när vi var på RUL med dottern 05, ville hon inte ligga ordentligt och ge bm en fyrkammarbild på hjärtat, så vi fick också komma tillbaka senare då och göra om det. Glad

• Muffe80

Om man åker långt för att göra KUB, tror ni inte man får rucka på magen eller vänta lite för att sedan försöka igen? vi har ingen lust att åka dit en gång til...

• färnik

Vi hade också 2 timmars restid dit vi gjorde KUB, och då knölade hon ganska mycket med magen för att få det att funka. Hade det inte gått hade de gjort VUL där och då, enligt vad hon sa...

• Lallan

Grattis till lyckade kub och ul!

3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 17:10:33 följande:
    Hejsan flickor
    Nu har vi typ allt vi skippade att köpa vagn utan tog vagnen jag hade meddottern år 05 jätte fin och en combi så varför skaffa en ny när man bor på landet och möjlighet till att åka vår bil som vi har ju likom.
    Så jag tog in vagnen gick upp till vinden med sambon och hämtade ner ligg o så.
    Så nu står vagnen inne och katten vår har bo satt sig haha
    Sambon toh upp babysittern ut paketet idag och nu sitter den brevd soffan
    åååååh längtar efter min pojk.

Hur har ni alla det ?

Havsklippan:
    Grattis till tickande hjärtatHjärta
    Min mamma kom förbi med vagnen som vi köpt idag.Den har stått hos min morbror sedan i somras men nu äntligen är den hemma.Tror att det är en -05 eller -06:a det med.Vi hade ju planerat att ha någon av vagnarna som vi hade kvar efter dom första två men det sprack ju.Nu är den en vagn i samma färg i alla fall och jag är nöjd   Har dessutom hel liggdel till som vi köpte extra så dom kommer att få det bra.

Hon hade även med sig ett babyskydd, likadant som vi redan hade så nu har vi två likadana Känns så bra och så kul Vagnen står bäddad i vardagsrummet just nu  
  • Happiness
    Sofy: Stort GRATTIS till fina KUB siffror. Visst känns det underbart när "den biten" är över?
    Hade du denna siffra på Down Syndrom? Vet du vad du hade på de andra trisomierna? Här nere får man reda på de olikas värden. Visst blir man aldrig trött på att se den lille på skärmen?

Havsklippan: GRATTIS till att du fick se den lille . Hoppas det den liger bättre till nästa gång. Jag fick både dricka vatten för att det skulle synas tydligare och BM skakade med UL på min mage för att få den att ligga rätt. Tror det tog 30 min. Men det är ju kanon att de inte vill chansa och göra ett kasst jobb. Vilken vecka är du då i nästa vecka?

På torsdag har vi RUL:t och det ska bli skönt att se så allt står rätt till. Mentalt står jag fortfarande stand by för eventuella fel, men efter RUL:t då de screenar allt de bara kan,ja då får man helt enkelt vara tacksam och acceptera läget. Ska bli skönt att släppa oron efter det.

Idag har jag varit och simmat. Stört skönt! Nu SKA det bli en vana har jag bestämt mig för. Simma varannan dag så långt fram i grav. det bara går. Måste köpa mig en gravid-baddräkt, såg att de skulle ha på Lindex.

Kajsa-Lisa: Strongt att du ska jobba så länge! Var rädd om dig!
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-18 19:56:35 följande:
    Sofy: Stort GRATTIS till fina KUB siffror. Visst känns det underbart när "den biten" är över?
    Hade du denna siffra på Down Syndrom? Vet du vad du hade på de andra trisomierna? Här nere får man reda på de olikas värden. Visst blir man aldrig trött på att se den lille på skärmen?
    Tack vännen! :D Ja de känns kanon! De va på DS vi fick de o dom andra 1:20 000 eller ännu lägre.. så de va ingen fara på taket! :)

Kan du förklara för mig hur sjutton dom kan datera så jäkla konstigt? Skrev innan i tråden, men kör igen om du missat..

8 oktober; VUL, bebis mätte 5 cm CRL och daterades då till 11+5.

18 oktober: UL, bebis mätte 6,5 cm CRL och daterades till 12+1.

VA?

Hur kan de skilja så mycke i hur dom daterar? Bebis har ju växt 15 mm på 10 dgr så jag är inte orolig, men jag är förbryllad över hur dom räknar. Andra som gjort KUB idag och fått 6 cm CRL blev daterade 12+5-13+1...
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-18 20:00:30 följande:
    Tack vännen! :D Ja de känns kanon! De va på DS vi fick de o dom andra 1:20 000 eller ännu lägre.. så de va ingen fara på taket! :)

Kan du förklara för mig hur sjutton dom kan datera så jäkla konstigt? Skrev innan i tråden, men kör igen om du missat..

8 oktober; VUL, bebis mätte 5 cm CRL och daterades då till 11+5.

18 oktober: UL, bebis mätte 6,5 cm CRL och daterades till 12+1.

VA?

Hur kan de skilja så mycke i hur dom daterar? Bebis har ju växt 15 mm på 10 dgr så jag är inte orolig, men jag är förbryllad över hur dom räknar. Andra som gjort KUB idag och fått 6 cm CRL blev daterade 12+5-13+1...
    Men är det inte så att de frågar efter senaste mensen första dag när de gör uträkningen?
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-18 20:04:44 följande:
    Men är det inte så att de frågar efter senaste mensen första dag när de gör uträkningen?
    Joo de gör dom ju.. men de e väl efter hur stor bebisen är som de dateras? Eller? :/
  • Happiness

Jag kommer ihåg att de snurrade med siffrorna rejält när jag gjorde KUB:n också. Ska se om jag hittar pappren *har oordning*. Det som de räknade ut stämde inte med det gyn.läkaren räknat. Men jag blir tveksam hur mycket des er på måttet och hur mycket de går på tiden. Vet bara att jag tyckte det stämde dåligt på mig också.

Ska leta efter mina resultat från KUB:n.

• 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-18 19:51:07 följande:
    Grattis till lyckade kub och ul!Min mamma kom förbi med vagnen som vi köpt idag.Den har stått hos min morbror sedan i somras men nu äntligen är den hemma.Tror att det är en -05 eller -06:a det med.Vi hade ju planerat att ha någon av vagnarna som vi hade kvar efter dom första två men det sprack ju.Nu är den en vagn i samma färg i alla fall och jag är nöjd   Har dessutom hel liggdel till som vi köpte extra så dom kommer att få det bra.

Hon hade även med sig ett babyskydd, likadant som vi redan hade så nu har vi två likadana Känns så bra och så kul Vagnen står bäddad i vardagsrummet just nu  
    Hihi visst e det roligare med vagnar man innan haft eller ja gammla vagnar
    Vi har själva combin sen har vi hårdlift i som hör till och åkpåse som hör till och en liten solskydd och en stor solkydd vad dom nu heter haha
    Vagnen är en gammal vagn hmm vi köpte den för 50kr från blocket och den är ännu mer gamlare .. många år hehe typ antik haha men det e den ju inte.
    Den har stora smala ljul och sen är vagnen helt grön men har alla små motiv över allt som är små gula nallar åååh den e bara så fin jag typ ful älskar den hahaha handtagen är gammla och går ej att böja som för dem ''nya'' vagnarna ..

Just nu e den inte bäddad alls utan jag har vagn täke till men den är fortfarande inne i skåpet.
    Den vagnen är ass varm på vintern haha kommer ihåg då dottern var nyfödd o hade overol på o låg i vagnen o mössa ojojojgud vad hon var svettig
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma