Plus igen efter mf/ma
Bjornis skrev 2010-12-14 10:11:28 följande:
Rontgen: Jag hoppas verkligen jag är härnäst! Haha. Känns inte så nu. Ringde MVC imorse då jag ju nojat över att bt låg på 130/75 sist (och nåt hyfast liknande gången innan och jag bara hade 100/65 eller nåt vid inskrivningen). Bm tyckte ju såklart allt var normalt. Men jag har lite svag huuvdvärk ibland, sett lite glitter framför ögonen, svullna fötter och händer (haft lääääänge iofs) och det gör ont under vänster revben så jag fick komma ner för provtagning. Snörade på mig skorna (jo, se jag har fortf snörskor! Tar HUNDRA år) och traskade i mkt raskt tempo ner till MVC och var framme prick på min tid. In till provtagning och fick ett bt på 115/72! Kan ju va det att det var hon som jobbar i provtagningen som tog det plus att hon gjorde det noga med manuell manchett. Skönt iaf. Urinprovet visade 0 och bm lyssnade sen på bebisen som var vaken och hade ett hjärta som dunkade på! Hon konstaterade precis som jag att min kära son ligger med rumpan högt upp under vä revben och ant är det därför jag har ont och är öm plus att jag domnar där på nätterna om jag ligger på vänster sida. Nåja, fick svar på lite iaf och känner mig lugnad. Ska dit på måndag igen för min vanliga tid så det blir ju bra.
Småland: Å, vilken kämpe du är! Ja, ligga är lurigt. Finns inte så mkt att göra. Jag gillar att lösa korsord (eller kanske suduko?), virka kan man göra liggande (det har jag provat).
www.hemmetsjournal.se/Handarbete/Sok/virka/Sa.../
Och boken såg bra ut, den ska jag köpa!!
Min bebis ligger också och trycker en hel massa på revbenen med rumpan fast på höger sida istället :) Skönt att allt såg bra ut!!! Är avundsjuk på dig som fortfarande kan gå i rask takt. Det var längesen nu för mig. Sist kommenterade tom bm det, hon hade sett mig snigla genom fönstret hahahahaa....
Jag vill också kunna virka och sticka. Jag har försökt några ggr men jag gör för hårt sen för löst, sen när det väl ser bra ut och jag ska sy samman delarna så är det bara snett och vint alltihopa. Har försökt med tofflor till mig, blev ju inte den strl de skulle och som jag sa precis snea och vridna. Vet inte hur jag lyckas. Får gå en kurs hos dig eller nåt!