Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Bjornis skrev 2010-12-14 10:11:28 följande:
    Rontgen: Jag hoppas verkligen jag är härnäst! Haha. Känns inte så nu.

Ringde MVC imorse då jag ju nojat över att bt låg på 130/75 sist (och nåt hyfast liknande gången innan och jag bara hade 100/65 eller nåt vid inskrivningen). Bm tyckte ju såklart allt var normalt. Men jag har lite svag huuvdvärk ibland, sett lite glitter framför ögonen, svullna fötter och händer (haft lääääänge iofs) och det gör ont under vänster revben så jag fick komma ner för provtagning. Snörade på mig skorna (jo, se jag har fortf snörskor! Tar HUNDRA år) och traskade i mkt raskt tempo ner till MVC och var framme prick på min tid. In till provtagning och fick ett bt på 115/72! Kan ju va det att det var hon som jobbar i provtagningen som tog det plus att hon gjorde det noga med manuell manchett. Skönt iaf. Urinprovet visade 0 och bm lyssnade sen på bebisen som var vaken och hade ett hjärta som dunkade på! Hon konstaterade precis som jag att min kära son ligger med rumpan högt upp under vä revben och ant är det därför jag har ont och är öm plus att jag domnar där på nätterna om jag ligger på vänster sida. Nåja, fick svar på lite iaf och känner mig lugnad. Ska dit på måndag igen för min vanliga tid så det blir ju bra.

Småland: Å, vilken kämpe du är! Ja, ligga är lurigt. Finns inte så mkt att göra. Jag gillar att lösa korsord (eller kanske suduko?), virka kan man göra liggande (det har jag provat). Tips på virkning jag pysslar med till babyfilt:
    www.hemmetsjournal.se/Handarbete/Sok/virka/Sa.../
    Och boken såg bra ut, den ska jag köpa!!
    Jag tycker det låter som du har ett normalt blodtryck. Mitt har också ökat nu den sista tiden. Jag låg ju väldigt lågt till att börja med och nu har jag fått ett normalt tryck. Mina händer och benen ska vi inte snacka om så svullna. Jag är så glad just nu för alla mina par stödstrumpor som jag köpt på mig när jag jobbade. Så skönt!

Min bebis ligger också och trycker en hel massa på revbenen  med rumpan fast på höger sida istället :) Skönt att allt såg bra ut!!! Är avundsjuk på dig som fortfarande kan gå i rask takt. Det var längesen nu för mig. Sist kommenterade tom bm det, hon hade sett mig snigla genom fönstret hahahahaa....

Jag vill också kunna virka och sticka. Jag har försökt några ggr men jag gör för hårt sen för löst, sen när det väl ser bra ut och jag ska sy samman delarna så är det bara snett och vint alltihopa. Har försökt med tofflor till mig, blev ju inte den strl de skulle och som jag sa precis snea och vridna. Vet inte hur jag lyckas. Får gå en kurs hos dig eller nåt!
  • rontgensyrran

Bra beskrivning Bjornis på länken. Ser så enkelt ut. Men mitt minne, det var evigheter sen jag  virkade. Minns ju inte vad nåt betyder hahahahaa...luft och smygmaska, stolpgrupper osv. Min mamma håller faktsikt på med ett överkast/filt till spjälsängen med mormorsrutor i vitt, grått och mörk lila

• rontgensyrran

Nu spammar jag. Men de hade ju faktiskt också en virkskola på den sidan. Så himla bra. Nu kliar det lite i fingrarna må jag säga :)

• rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-12-14 10:29:50 följande:
    Jag virkade en kulpåse i femman sist (som inte höll för så många kulor kan jag säga!) så jag visste bara vad en luftmaska var nu när jag började. Å, då får ju du en filt! Jag virkar i vitt och två blå nyanser. Har kommit till mer än häften iaf så ska lägga ut en bild när jag är klar. Sen blir den nog inte så fin som den skulle kunna va men men, jag har gjort den själv! Hehe.
    Jag fick ju för mig att sy i början av graviditeten det blev en lekfilt :) Men då var det första gången jag sydde på länge, förutom nåt par gardiner. Nu har jag även sytt kuddfodral till bebiskudden till mina gamla retro barbapappa lakan som jag hade när jag var liten i brunt och orange. Kuddfodralen var spårlös försvunna.

Det måste du göra sen, lägga in en bild alltså.
  • rontgensyrran
    DSC01071.JPGDSC01073.JPGDSC01072.JPG

Här är bilderna på min lekfilt.
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-14 10:38:01 följande:
    Puhhh! Blir svettig bara av att kolla på länken du skickade björnis! Har aldrig kunnat virka och min mor bor 50 mil bort så här finns det ingen som kan lära mig! Virkskolan blev jag inte klok på... Fattar ingenting! Haha är inte så duktig på handarbete! Kom ihåg när jag gick i 9:an och gjorde ett lapptäcke, jättefint blev det men det slutade med att slöjdläraren sydde klart det!
    hahahaha...din fuskis. Slöjdläraren inte konstigt att den blev fin då *asg*
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-12-14 10:56:44 följande:
    Min tur att spamma. Orkar göra noll på jobbet....
    Söta Röntgen, har du lust att lägga till mig också? Är så nyfiken på dom fina bilderna alla pratar om...
    Absolut vännen! Då kan du också se bilderna :)
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-12-14 11:04:55 följande:
    får jag också?
    Såklart! Jag hade för mig att jag har lagt till er alla nästan vid nåt tillfälle innan och nu helt plötsligt så är det nästan ingen på min lista. Jo nu är det en hel massa men innan.... :D
  • rontgensyrran
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 11:06:49 följande:
    Såklart! Jag hade för mig att jag har lagt till er alla nästan vid nåt tillfälle innan och nu helt plötsligt så är det nästan ingen på min lista. Jo nu är det en hel massa men innan.... :D
    hahahaha...jag visste det. Du fanns redan Mabaja.
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-12-14 11:06:40 följande:
    Wow superfina!!! Det är nåt speciellt med svartvita foton...
    Min favorit är den med mjukishunden på. I like!!!
    Tack, jodå jag älskar med svartvita foton. Man blir alltid lite finare på dem än övriga foton.
    Muffe80 skrev 2010-12-14 11:07:22 följande:
    Wow, snygga bilder röntgen! Såna ska jag också ta. Jag har alltid velat ta vackra bilder utomhus vid en sjö eller liknande, men att ta det i mars eller april känns liiiite kallt... Får väl se om vi hinner ta någon bild i maj
    Tack. Jag googlade runt en massa för inspiration. Själv har man ju ingen aning om vad som blir bra på bild och inte. Jag tog ju nån bild när jag var vid Vätterstranden också i Jönköping i november. Det var svinigt kallt att asa av sig jackan där! Så det blev bara några snabba bilder, sen kom ju snön och sen har man ju inte velat ge sig ut i kylan. Men april kan ju vara toppenväder, tycker nog att du kan ta lite ute och lite inne :)

Man kan med andra ord aldrig fota magen för mycket :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma