Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-12-13 22:09:50 följande:
    Finfina siffror!!!!! Jag tar 2 st Niferex i veckan för ferritinet. Mår också super kass av järntabletter med 2 i veckan går bra ..Väldigt bra blodtryck
    Åhhh lyllos dig! Jag tar 2 st om dagen!!! Íngen höjdare för magen, men måste man så måste man :(
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-13 22:16:58 följande:
    Vilka fin fina bilder röntgen!!
    Tack så mycket :D
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-12-13 22:18:41 följande:
    Skitsnygga bilder Rontgen...sen var ju din BH supersnygg. Du påminner om en gravid underklädesmodell typ. Som vanligt smal (sitt vanliga jag) med en stor kula på magen....Säger det igen orättvist. Haha! Tror ganska bestämt att det INTE blir några underklädes bilder på mig i vecka 37. man vill ju inte ansvara för de konsekvenser det kan medföra...(hjärtattack och dy)
    hahahhahahaa...underklädes modell. Jo jag tackar jag :D Jag hävdar dock fortfarande att jag har gått upp 15 kg förra veckan och är dösvullen om benen och händerna. MEN med rätt kamera, vinkel och svartvitt så kan vem som helst se bra ut :) Sen så klart en bra vännina som säger ifrån när man gör konstiga miner eller ligger osmickrande.

Såklart du ska ta några fina foton på dig! Du kommer att bli hur het som helst! Jag har ju sett tidigare bilder på dig och de har ju vart kanonfina juh!!! Hjärtattack av snygghet!
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-12-13 22:20:32 följande:
    Du har en plåtmage Rontgen...2 st om dagen för mig och det som kommer ut där bak, skulle vara svart som natten....hemorojder here we come.
    Det är det med :/ Jag kan väl säga som så att toalettpappret går åt mer nu än när vi levde två i detta hushållet Tyst

Min mage är definitivt inte av stål...jag slarvade mycket med dem pga att jag hade så mycket problem och fick då som straff äta dubbeldos då mitt hb sjönk till 105.
  • rontgensyrran

Då har även majmamman08 fått sin bebis. Kom idag läste jag i en annan tråd. En liten Albin. Har fyllt i uppgifterna i våran BF lista. Nästa på tur är du Bjornis :)

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-12-14 08:29:58 följande:
    Godmorgon fina tjejer!

Åh, röntgen, får jag också se dina bilder?

Vaknade i morse och mådde helt ok, ända tills jag råkade svälja lite vatten när jag hade borstat tänderna... så nu mår jag illa...! Blä! Någon mer än jag som vill ha tillbaka sin EGEN kropp utan inneboende haha?

Jag känner mig superstressad över julklappsinköp, fika hit och dit, julafton, julfest och middag med jobbet och andra saker som är inplanerade... puh. Hur ska man hinna? Vad ska man köpa? Undrar om pyret känner av detta...
    Japp det är såklart du får. Du finns nu i listan och kan se bilderna. Trist att må illa igen. Hoppas du mår bättre under dagen och hinner får massa uträttat! Kram
  • rontgensyrran

Mabaja, Wilda har ju blivit hur stor som helst! Fortfarande lika söt. :) nÄr jag ser hennes hår så kan jag inte sluta tänka på det som hon sa till mig som utförde ultraljudet att min bebis hade mycket hår, det kommenterade hon flera ggr under UL. Så nu undrar jag kommer hon se lite ut som din Wilda?

• rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-12-14 09:14:57 följande:
    Vad gulligt, en liten ulltott! Otroligt att de kan se det på UL. Kunde du också se att hon hade mycket hår?
    Japp. Det var som vitt på bilden som rörde på sig vid huvudet. Man ser ju skallen på bilden och alla fårorna och framför det en mass vitt som fladdrar likaså på sidorna, det var tydligen hennes hår. Kommer att få ett litet hårigt monster som man kommer att behöva klämmor på från början hahaha...
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-14 09:24:37 följande:
    Varit lite off på senaste tiden. Känner inte att jag njuter av denna graviditet, jag älskar att ha detta lilla barn i min mage och jag älskar min fina mage men är ganska nere just nu då jag inte ens kan gå utanför dörren här hemma. Vilket resulterar i att jag är otroligt osocial, ja det blir en ond cirkel. Inte ens julhandla kan jag göra så jag tackat internet för hjälpen. Nu har jag fått klaga av mig men egentligen ville jag bara tala om för er att jag är här, läser varje dag men finner inte motivation till att kommentera. KRAM alla mammor!
    Förstår det, inte alls kul att tvingas ha sängläge. Det finns förresten en bok som ska vara kul som du kanske kan passa på att läsa. Finns att köpa på adlibris.se

Sängläge  Beskrivning:

Q är en smart, ambitiös - och gravid - New York-advokat som får inta sängläge i vecka 26 och inte lämna bädden förrän det är dags att föda ungefär tio veckor senare. Vad ska hon göra för att inte bli tokig? Detta är en humoristisk och berörande debut om vad som händer när 100 procentig aktivitet går över i - ja, vadå?

Finns mer info att läsa om boken på adlibris sida. Men den verkar himla bra, kanske kan du få dig ett gott skratt eller känna igen dig lite? :)

• rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-14 09:49:55 följande:
    Ska genast länka den boken till min mor, någon julklapp kanske jag får? Tack så mycket röntgen! Jo tack sjukt mycket dötid blir det... funderade på att börja sticka ett tag men gav upp det då det inte funkar att sitta upp utan ligga ner ska det ju vara! MEN bebis mår bra och det gör det lite lättare! Den 23 januari är jag 34+0 och då jäklar ska jag promenera, titta på folk, shoppa, boa, laga mat, handla mat, tvätta, städa, ha sex, ja ALLT jag inte får göra nu! Läääääängtar!
    hahahaha...snacka om att ta igen all förlorad tid! Det är som tur är inte lång tid kvar tills dess. Förstår att det måste vara svårt att göra allt liggande, vet inte vad jag hade gjort eller hur jag hade klarat det. Hade nog inte funkat för mig just nu när jag är ensamstående. Tiden går så otroligt snabbt. Jag hoppas att mn bebis stannar i magen iaf tills efter nyår.

Idag är det dessutom dags för den sista utbildningen med inriktning amning och tiden efter förlossning. Ska bli spännande.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma