Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2010-12-12 17:12:27 följande:
    Underbara bebisbilder tjejer. Å Cat, jag älskar också Villevallas kläder. Färgstarka men ändå ganska könlösa. Me like!! På tal om att boa så har vi satt ihop och bäddat spjälsängen idag. Å nu håller jag på och syr ett bebistäcke man kan ha på golvet och bebistäcke till barnvagnen. Insåg att vi hade både gammalt täcke och lakan vi inte använder, så saxen och symaskinen har åkt fram. Är ju trots allt i v 38 nu. Skulle ju kunna bli när som helst egentligen. Nu ska vi bara hämta skötbord och bilstol hos en vän, sen är vi mer eller mindre klara... :)
    Härligt! Hemma hos mig inviger katten allt som kommit fram. Just nu ligger han på fårskinnet och myser. Håller också med Villervallas kläder är toppenfina :) Snart är din bebis hos dig :)
  • rontgensyrran

Happiness, jättesnygga byxor! Är så sugen på mina gamla kläder nu. Även om jag är införstådd med att det kommer definitivt att ta tid innan jag kan klämma i mig dem minsta jeansen jag har. Kanske kan man lyckas få på sig några av dem som är lite baggy om man har tur.

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-12-13 10:50:42 följande:
    Hej tjejer!

Grattis till lilla Elias och såååå himla söt han var!!!

Tvillingarna helt gudomligt söta dem också!!!

Här har den lilla börjat sparka massor, så mysigt men det är himla obehagligt när den ligger långt ner och trycker på, hårt blir det också.
    sambon kände 4 sparkar häromdagen, skitcoolt

Annars är det väl som vanligt med spyor osv .... börjar vänja mig vid detta men nu lääängtar jag så efter bebis!
    V 21 på lördag, tiden springer fram verkligen!

Dagens fråga: på morgonen när jag spyr så kommer det inte upp ngt, eftersom jag inte äter ngt innan kl. 10. Men det kommer typ galla, slem och lite annat (ursäkta) och ev. vatten om jag druckit det på morgonen.
    Många mornar kommer det även lite blod, vet inte om det kommer från munnen som är lättblödande eller från magen.... vad tycker ni, är det värt att ringa ecxtra till bm för, eller ska jag ta det med henne om en månad när vi ska dit?
    Ingen fara med att kräkas mindre mängder färskt blod. Däremot är det svart i färgen bör man oroa sig, likaså gäller när det kommer andra hållet. Förutom om man ätit en massa järntabletter eller rödbetor eller nåt sånt.

Antagligen är dina slemhinnor i halsen så sköra pga att du kräks så ofta så det blir små sår. Därav blodet. Jag hade inte vart orolig.
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-12-13 19:13:50 följande:
    Bev: Så skönt att du skriver ibland blir så glad att vi mår så bra som vi gör nu. Tänker på dig!!!!!!! Ta hand om dig vännen!!!!! Kram

Sofy och Muffe: Säger som många andra härinne imponerad av ert kräkande. Och du Sofy som ska jobba också. Mycket starkt gjort . Själv är jag sjukskriven fram till 15 mars och det känns så himlans gött.

rontgen: Det blir inga som helst problem för dig att komma i dina byxor igen....du ser ju så himla smal ut redan nu. Orättvist....när man själv påminner om en julgranskula.Haha! Vad skönt att urin, njurar osv ser bra ut nu.

Ego: Sofias overall kom idag...så himla fin...å tänk er helt rooooooosa. Äntligen får jag frossa i denna underbara färg.
    hahahaha...jag önskar att det vore så lätt. Har förresten tagit en del magbilder med min vännina idag. Blev en del bra bilder som ligger i mitt galleri. Ni som är tillagda på listan får gärna gå in där och kolla. Kommer inte att lägga ut dem i magtråden, då de är lite lättklädda. Fick dock förminska dem för att de skulle kunna laddas upp.

Måste säga att jag är grymt nöjd med min nya kamera :)

Usch vad du snackar skit! Du ser inte alls ut som en julgranskula!!!! Du är KANONFIN!!!
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-13 20:12:18 följande:
    Jag ser intee bilderna :(
    Så där då kan du se dem nu :) Det är farligt att byta namn, då får man inga mejl och ingen behörighet för foton hahahaha ;P
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-13 20:29:21 följande:
    Hahahaha nej, vafan! Jag ska göra en ny användare, ta bort den här och heta sofy igen!! Grr. Känns inte ALLS som jag de här!! :(

Förresten, när du jobbade - körde du skift då? Eller bara dagtid? De rekommenderas ju inte alls att gravida ska jobba natt tydligen? Fattar inte riktigt varför bara.. men men.. några gånger i månaden kan väl inte skada? Om man mår bra liksom?

Studier visar på för tidig födsel, missfall o blabla..
    På min arbetsplats så har vi fast nattpersonal. Men vi jobbar i skift. Vi jobbar alla dagtid på våran respektive sektion. Jag är ex på GIA ( Gastro Intestinala Sektionen), där jobbar jag dagtid men 1 -2 kvällar i veckan så jourar vi på akuten. I vårat joulag ingår folk från andra sektioner, Skelett, Neuro, Akutsektionen. Vi har ett 8 veckors rullande schema, med pass som 6.55-15.55, 10.15-19.00 och 12.30 -21.15. Och sen jobbar vi var 4:e helg också. Vet faktiskt inte hur det är med att jobba natt när man är gravid. Har dock vänner som jobbat som ssk på natten, med enbart nätter och det har funkat bra och de har inte fött för tidigt eller varit något annat konstigt.
  • rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-12-13 20:40:38 följande:
    Jag vill också se!
    Då är du också tillagd :)
    miraclee skrev 2010-12-13 20:42:51 följande:
    Åh vilka fina bilder Röntgen!! :D Och inte sååå stor mage va? Så fin så! {#emotions_dlg.flower}
    Hahahaa..det beror lite hur man ser på det. Jag har ändå lagt på mig 15 kg, när jag var hos bm förra måndagen. Känner nu att benen däremot den senaste veckan har svullnat en hel massa :/ Tack så mycket! Blev nöjd :)

Fotandet avslutades dock väldigt drastiskt när jag och min gravida vännina satt på samma sängkant och kollade igenom några bilder, då brakade till och jag fick ringa grannen som fick hjälpa oss att lyfta madrassen och spänna ihop skruvarna hahahahhahahaah,....
  • rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-12-13 20:53:27 följande:
    Tackar.
    Tjusigt värre!! Önskar man såg så fin ut att det ens var värt att knäppa såna bilder. Haha. Jag tar gärna kort fullt påklädd.

Så fint när man håller händerna som ett hjärta på magen men med mina svullna korvfingrar så är det inte så hett. Haha.
    Tack vännen! Jag känner mig ärligt talat inte speciellt het. Men har man en hyfsad kamera och vinklar sig lite granna och en ärlig kompis som dirigerar en lite så kan man bli rätt fin på bild :) Även mina fingrar har blivit svullna. Därav lite ring och lite mörknagellack som träder fram så de ser lite smalare ut hahahahaa...

Tror nog att du blivit jättefin på bild! Är kanonkul att ha sen och titta tillbaka på :)
  • rontgensyrran
    FruW skrev 2010-12-13 21:19:20 följande:
    Röntgen - nu blev jag nyfiken, får jag också se dina bilder??
    Absolut Mimmi80! Nu ligger du också i listan :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma