Muffe80 skrev 2010-12-13 10:50:42 följande:
Hej tjejer!
Grattis till lilla Elias och såååå himla söt han var!!!
Tvillingarna helt gudomligt söta dem också!!!
Här har den lilla börjat sparka massor, så mysigt men det är himla obehagligt när den ligger långt ner och trycker på, hårt blir det också.
sambon kände 4 sparkar häromdagen, skitcoolt
Annars är det väl som vanligt med spyor osv .... börjar vänja mig vid detta men nu lääängtar jag så efter bebis!
V 21 på lördag, tiden springer fram verkligen!
Dagens fråga: på morgonen när jag spyr så kommer det inte upp ngt, eftersom jag inte äter ngt innan kl. 10. Men det kommer typ galla, slem och lite annat (ursäkta) och ev. vatten om jag druckit det på morgonen.
Många mornar kommer det även lite blod, vet inte om det kommer från munnen som är lättblödande eller från magen.... vad tycker ni, är det värt att ringa ecxtra till bm för, eller ska jag ta det med henne om en månad när vi ska dit?
Ingen fara med att kräkas mindre mängder färskt blod. Däremot är det svart i färgen bör man oroa sig, likaså gäller när det kommer andra hållet. Förutom om man ätit en massa järntabletter eller rödbetor eller nåt sånt.
Antagligen är dina slemhinnor i halsen så sköra pga att du kräks så ofta så det blir små sår. Därav blodet. Jag hade inte vart orolig.