• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-21 22:07:08 följande:
    Sthlm = fika!! ;)

Vi ska också boka sånt sen.. men eftersom jag fortfarande inte greppat att de ligger nån därinne så bokar jag de efter RUL haha :)
    det låter som en plan, både att boka efter RUL och fika

Man ska ju göra dem där UL efter v25 eller vad det är...jag kommer vara i v28 eller 29 (kommer inte ihåg)  Det är på en lördag, så får jag mannen till att gå med på det hela så åker vi till Sthlm då...jag hojtar till så kanske vi kan ta en fika? Skulle vara kul! 
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-21 22:16:01 följande:
    det låter som en plan, både att boka efter RUL och fika

Man ska ju göra dem där UL efter v25 eller vad det är...jag kommer vara i v28 eller 29 (kommer inte ihåg)  Det är på en lördag, så får jag mannen till att gå med på det hela så åker vi till Sthlm då...jag hojtar till så kanske vi kan ta en fika? Skulle vara kul! 
    Jaaa ;) Jag är typ v 25 runt jul så jag avvaktar tills januari iallafall :) Vi är uppe i sälen 26e dec + en vecka framåt också så blir inget då iallafall.. Tror också jag kommer greppa detta mer när magjäveln växer!! Haha.. grr!!

Jaaa, de tycker ja låter kanon!! Jag är på :D Men.. bor ni i e-tuna då också? Eller nånannanstans?

kraaam fina du!
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-10-21 22:05:40 följande:
    Jag valde guldpaketet....typ det största kommer dock kosta 1700 kronor...blä! Men ska det göras så ska det göras ordentligt (måste bara övertyga mannen min om hela grejjens nödvändighet...han tycker att vi har fått se den lille så många gånger redan att det bara är slöseri med pengar)

haha min sa att det var okej :)
    vi håller på att renovera massor nu och han är inte så mycket med mig och dottern så jag tror han är väldigt givmild när det gäller den här graviditeten... jag får till och med välja fritt med vagnen ;D

det är bara att tacka och ta emot.. undrar vad jag mer vill ha ?=) ha ha.. nej då.. usch så hemskt det lät..
    Men detta med 3d/4d verkar helt underbart faktiskt... då är 1700 helt värt det:D ska du ta reda på könet?

Längtan efter liten är stor
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-21 22:19:31 följande:
    Jaaa ;) Jag är typ v 25 runt jul så jag avvaktar tills januari iallafall :) Vi är uppe i sälen 26e dec + en vecka framåt också så blir inget då iallafall.. Tror också jag kommer greppa detta mer när magjäveln växer!! Haha.. grr!!

Jaaa, de tycker ja låter kanon!! Jag är på :D Men.. bor ni i e-tuna då också? Eller nånannanstans?

kraaam fina du!
    Nä, vi bor utanför V-ås

Kram tillbaks fina du!
  • Odetta

altså...jag hatar läskiga filmer, är absolut sämst i världen på att se sådanna....särskillt läskiga filmer med zombiekaraktär. Och vad gör jag när jag sitter här själv just nu??? Jo, tittar på en jävla Thriller som heter "The invasion"!!! *suck*

• Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-10-21 22:26:41 följande:

haha min sa att det var okej :)
    vi håller på att renovera massor nu och han är inte så mycket med mig och dottern så jag tror han är väldigt givmild när det gäller den här graviditeten... jag får till och med välja fritt med vagnen ;D

det är bara att tacka och ta emot.. undrar vad jag mer vill ha ?=) ha ha.. nej då.. usch så hemskt det lät..
    Men detta med 3d/4d verkar helt underbart faktiskt... då är 1700 helt värt det:D ska du ta reda på könet?

Haha...lyllo dig som får välja vagn!!!

Jag ääälskar allt som har med vagnar att göra, men mannen min är den mer förnuftige av oss där och han har ju rätt, vi har en vagn som funkar bra och då är det onödigt att byta. Men jag går och klämmer på vagnar i butiken ändå, bara klämma liiiiiite

*kramisar*
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-10-21 20:52:55 följande:
    ÅÅHHH! Du, när du vet när du ska vara där, kan inte du säga till mig då så ska jag se om jag också har föreläsning där då??? Skulle vara SÅ kul att ta en fika eller nått på rasten
    tisdagar onsdagar och fredagar med start 9 november! :)

lillstrumpan här hemma har börjat få ont i magen! :( Så imorgon ska jag försöka välja bort mjölkprotein.. så får vi se om det blir bättre!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-10-21 21:56:33 följande:
    woohooo! Vi har vårat i början på november Vart ska du gå? Vi ska till Tittut i Stockholm
    vi var på tittut! Jättebra personal och helt klart värt varenda krona av de 1700 vi betalade! ;)
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-10-21 22:42:43 följande:
    tisdagar onsdagar och fredagar med start 9 november! :)

lillstrumpan här hemma har börjat få ont i magen! :( Så imorgon ska jag försöka välja bort mjölkprotein.. så får vi se om det blir bättre!
    Lilla gumman då! Bra val med att ta bort mjölkprotein! Har någon av er allergier?

Vår lilleman är ju allergisk mot rätt mycket (mjölkprotein, sojaprotein, fisk, ägg, tomat, alla baljväxter och en massa annat som hänger ihop med sojan) så misstänker ni allergi är det bara att fråga på om du vill ha tips eller behöver ideer på saker att ersätta mjölkprodukter med och så.

Sedan finns det ju sånna där droppar mot gas också, om hon är bubblig i lilla magen. Dem brukar vara rätt bra...kommer bara inte ihåg vad dem heter nu.

Jag ska kolla upp mitt schema så hojtar jag till

*kram*
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-10-21 22:55:47 följande:
    Lilla gumman då! Bra val med att ta bort mjölkprotein! Har någon av er allergier?

Vår lilleman är ju allergisk mot rätt mycket (mjölkprotein, sojaprotein, fisk, ägg, tomat, alla baljväxter och en massa annat som hänger ihop med sojan) så misstänker ni allergi är det bara att fråga på om du vill ha tips eller behöver ideer på saker att ersätta mjölkprodukter med och så.

Sedan finns det ju sånna där droppar mot gas också, om hon är bubblig i lilla magen. Dem brukar vara rätt bra...kommer bara inte ihåg vad dem heter nu.

Jag ska kolla upp mitt schema så hojtar jag till

*kram*
    Allergier finns men inte några matallergier... Jag är allergisk mot pälsdjur (väldigt smart att ha fyra katter då), kyla, timotej och damm... Min man är allergisk mot insektsstick/bett.

Men har fått tipset att ofta är det mjölkproteinet som bebisarna inte tål när de får så ont i magen så ska försöka hålla mig ifrån det. Annars får man väl ringa bvc och fråga vad man ska göra! Jag vet att det finns minifom och semper magdroppar. men har inte läst vad exakt vad de är till för! Gasig är hon tyvärr inte utan gallskriker i 15 min strax efter att hon ätit och sen är det bra till nästa gång hon ätit...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma