• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-21 21:03:50 följande:
    Odd..

Du som e så klok ;)

Vet du om de jag känner är "vanlig" växtvärk eller början på foglossning? Se inlägg ovan..

{#emotions_dlg.flower}

Det låter som ligamenten tycker jag....livmoderns muskelfästen Helt normalt att dem stretchas när livmodern börjar bli större. kan även ge obehagliga hugg i sidan och ljumsken. Det drar och har sig....lite som när man inte är vig alls och försöker sig på spagat 

Foglossning känns mer i bäckenet...i mitten fram eller i svanken.

Sedan har vi ichias också...en "trevlig" prick som gillar gravida. Då gör det ont i skinkan och ner på baksidan av benet. hugger till när man går.

Ligamenten kan man inte göra så mycket åt, ta det lite lugnt och stanna upp i den rörelsen som stramar så brukar det ge med sig. Massrea lite lätt funkar också

Foglossning kan man göra vissa övningar för att hjälpa, använda ett stödbälte och vila. Fast foglossning är lite lurigt för det blir inte bättre av att vila mer men rörelse gör det inte bättre heller, den brukar vara rätt konstant och blir liksom inte bättre direkt av att magen växer.

och ichias....den kan man faktiskt stretcha bort woohoo, nått man kan göra! Där kan det hjälpa att stretcha som om man stretchar rumpmuskeln....ichias är ju en nerv som kommer i kläm. Tyvärr är det inte så skönt att stretcha bort ichiasen om man har foglossning.

Så, hoppas jag kunde hjälpa lite

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-21 21:25:07 följande:

Det låter som ligamenten tycker jag....livmoderns muskelfästen Helt normalt att dem stretchas när livmodern börjar bli större. kan även ge obehagliga hugg i sidan och ljumsken. Det drar och har sig....lite som när man inte är vig alls och försöker sig på spagat 

Foglossning känns mer i bäckenet...i mitten fram eller i svanken.

Sedan har vi ichias också...en "trevlig" prick som gillar gravida. Då gör det ont i skinkan och ner på baksidan av benet. hugger till när man går.

Ligamenten kan man inte göra så mycket åt, ta det lite lugnt och stanna upp i den rörelsen som stramar så brukar det ge med sig. Massrea lite lätt funkar också

Foglossning kan man göra vissa övningar för att hjälpa, använda ett stödbälte och vila. Fast foglossning är lite lurigt för det blir inte bättre av att vila mer men rörelse gör det inte bättre heller, den brukar vara rätt konstant och blir liksom inte bättre direkt av att magen växer.

och ichias....den kan man faktiskt stretcha bort woohoo, nått man kan göra! Där kan det hjälpa att stretcha som om man stretchar rumpmuskeln....ichias är ju en nerv som kommer i kläm. Tyvärr är det inte så skönt att stretcha bort ichiasen om man har foglossning.

Så, hoppas jag kunde hjälpa lite

*kram*
    Du e GULD värd! Skrattande

Jag tycker de känns lite skumt om de skulle va ligamenten för de e ju bara på ena sidan o så bak mot ryggen o ja, ner på rumpan då. Så de är nog lilla ischias som jävlas me mig! ;) Fast.. känns de fram i magen också? För de gör både och, eller alla tre eller ja.. du förstår? ;D

Då klarar jag mig nog från foglossning ett tag till men då ska jag kolla upp hur ja kan stretcha de där sålänge iallafall, de är inge skööönt..

Kanoninfo från kloka du! Hjärta

Hur är de me dig annars, känns de liiite bättre denna vecka?
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-10-21 15:42:59 följande:

Hej mina underbara tråd mammor! Vi väntar en liten flicka. Jag är 19+1 idag (20) som jag misstänkte. KUB uträkningen stämmer alltså. BF 15 mars inte ändrat. Hon håller upp knogen vid ansiktet!!!!! Sparkade och levde massor. Huvudet ligger ber och fötterna upp. Känner mig LYCKLIG! Allt såg fint ut de hittade inget att anmärka på. Är helt slut efter denna känslomässig pärs. Går till kojs. Kramar från mig och Sofia.

vad ni är gulliga.....tvillingar!!!!! Haha!

åååh happi så underbart att höra.. en liten flicka, vad roligt... så det blir en Sofia? mysigt :) längtar såå.
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

jag började känna mina bubbel i vecka 14... nu känner jag det mer och mer... men vill känna riktiga sparkar , då detta är osäkert om ni förstår :D

• Längtan efter liten

SPAM!!!

vet ni vad jag gjort?! = )
    ajag har bokat 3D/4D ultraljud den 28 december :)
    Tänk så roooligt...
    Ska bli helt underbart, så nu har jag verkligen något att se fram emot ;)

• Odetta
    sofy skrev 2010-10-21 21:37:55 följande:
    Du e GULD värd! Skrattande

Jag tycker de känns lite skumt om de skulle va ligamenten för de e ju bara på ena sidan o så bak mot ryggen o ja, ner på rumpan då. Så de är nog lilla ischias som jävlas me mig! ;) Fast.. känns de fram i magen också? För de gör både och, eller alla tre eller ja.. du förstår? ;D

Då klarar jag mig nog från foglossning ett tag till men då ska jag kolla upp hur ja kan stretcha de där sålänge iallafall, de är inge skööönt..

Kanoninfo från kloka du! Hjärta

Hur är de me dig annars, känns de liiite bättre denna vecka?
    livmodern har ju fler fästen så att det bara gör ont på ena sidan är inte alls konstigt heller Den är ju inte rund och ibland spänner det lite här och ibland där, allt beroende hur du rör dig eller vart bebisen trycker emot. Jag tror att det är ligamenten gumman.

När ichias kommer i kläm så VET du, jag lovar. Den känns som knivhugg rätt in i skinkan och så strålar den ner i benet. Ichias brukar inte kännas när man inte rör på sig utan är en smärta som kommer i rörelsen, tex ett steg. 

Ligamenten däremot är lite diffusa, stretchiga eller hugger/bränner till, men håller sig till sidorna och ljumsken (att det känns mot ryggen är ju för att allt hänger ihop) och kan kännas både i rörelse eller i viloläge.

Ingen fara vännen, fråga på bara Någon nytta ska man väl ha av alla krämpor man fått genomlida varenda graviditet  

*kram*
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-10-21 21:43:28 följande:
    SPAM!!!

vet ni vad jag gjort?! = )
    ajag har bokat 3D/4D ultraljud den 28 december :)
    Tänk så roooligt...
    Ska bli helt underbart, så nu har jag verkligen något att se fram emot ;)
    woohooo! Vi har vårat i början på november Vart ska du gå? Vi ska till Tittut i Stockholm
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-10-21 21:56:33 följande:
    woohooo! Vi har vårat i början på november Vart ska du gå? Vi ska till Tittut i Stockholm
    vi ska på emma ultraljudskliniken i göteborg :) sååååå roligt...
    vad kostade erat? vilken vecka kommer du vara i?
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-10-21 21:57:59 följande:
    vi ska på emma ultraljudskliniken i göteborg :) sååååå roligt...
    vad kostade erat? vilken vecka kommer du vara i?
    Jag valde guldpaketet....typ det största kommer dock kosta 1700 kronor...blä! Men ska det göras så ska det göras ordentligt (måste bara övertyga mannen min om hela grejjens nödvändighet...han tycker att vi har fått se den lille så många gånger redan att det bara är slöseri med pengar)
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-21 21:56:33 följande:
    Sthlm = fika!! ;)

Vi ska också boka sånt sen.. men eftersom jag fortfarande inte greppat att de ligger nån därinne så bokar jag de efter RUL haha :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma