• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

Har någon börjat äta järntabletter än? Jag misstänker att mina järndepåer börjar ta slut så jag dricker Blutsaft nu. Smakar inte så dumt faktiskt! Drar mig för att börja med järntabletter, blir så dålig i magen v dem. Men i värsta fall får jag väl göra det. Blutsaften är ju långt ifrån lika effektiv. läste om någon som lyckats höja sitt Hb med persilja. kanske ska införskaffa det.

• färnik

Jag har ätit niferex ett par ggr/v hela graviditeten, brukar ha dåliga järnvärden även som icke-gravid så det kunde behövas. Dock kan jag inte ta dagligen, jag är förstoppad så att det räcker och blir över ändå!

Idag har jag för sörsta gången sedan missfallet i januari (vilket var mitt 3:e) vågat mig på att beundra bebis. Jag har de senaste 9 månaderna undvikit bebisar, och tittat bort om jag tvunget varit nära, men nu känns det som att jag vågar börja hoppas på att det ska gå bra för oss, och därmed vågar engagera mig lite i andras småttingar.

Kompisen var här med sin 13 dagar gamla dotter, och jag höll den lilla nästan en timme. Så söt, och fantastisk, och alldeles underbar! Hjärta Och om inte allt för lång tid, så kommer vi ha en egen sådan där att lukta på! Men det känns ändå lite vemodigt, för trots att jag nu har en Liten i magen som kittlar mig på insidan mest hela tiden, så kan jag inte glömma de där andra som aldrig fick leva... Älskade och saknade är ni!!

• Happiness

Niferex säger du...ska kolla upp. Åt något annat sist..hmm Dueferon någonting. Antar att man blir lika kass i magen av bägge. har du bra Hb nu? vad ligger du på? Som du skriver man kanske kan ta någon in i mellan så där...var tredje dag.

• 3 barns mamma84

Vill ni se handdukar ??
    Hahaha köpa igår
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • kajsalisa

Happiness; jag äter också Niferex. Har tagit varannan dag sedan v 22 och varje dag sedan vecka 26. Inga problem med magen för min del, peppar, peppar...

• Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-22 17:35:15 följande:
    Happiness; jag äter också Niferex. Har tagit varannan dag sedan v 22 och varje dag sedan vecka 26. Inga problem med magen för min del, peppar, peppar...
    Men det låter ju perfekt. Ska genast prova. Vad låg du i Hb nu senast (vad det igår) kajsa?
  • färnik
    Happiness skrev 2010-10-22 17:10:35 följande:

Niferex säger du...ska kolla upp. Åt något annat sist..hmm Dueferon någonting. Antar att man blir lika kass i magen av bägge. har du bra Hb nu? vad ligger du på? Som du skriver man kanske kan ta någon in i mellan så där...var tredje dag.

Enligt bm så var niferex snällast... Mitt hb låg på 116 i v 12 vilket var bra för att vara mig iaf, sedan dess har det inte testats men jag är säker på att det gått ner, det känns så. Obestämd De testar inte igen förän v 25 här?

Jag tar niferex ungefär varannan dag, men ofta spyr jag ju upp dem Oskyldig, men ett par/v brukar jag få behålla.
    Muffe80 skrev 2010-10-22 17:31:43 följande:
    äter ni några vitaminer?
    Jag tar 2st Mitt Val kvinna, och folsyra. Det är väl egentligen lite dubbelt upp, både livrem och hängslen, men jag tänkte ta folsyran tills förpackningen är slut i alla fall. Sedan blir det bara kvinna-vitaminerna.

Jag har även ätit Mitt-Val-vegetarian 1 burk, för B12´s skull. Det var flera på ett annat forum som sa att för lite B12 kunde ge MF, och iom mina kräkningar åt jag ju inget kött, mjölk eller liknande på väldigt många veckor... Så jag tog dem för säkerhets skull sådär. Flört
  • färnik
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-22 17:57:44 följande:
    En liten fundering från mig i sängen som inte har så mycket att göra om dagarna än att surfa på bebissaker: NÄR SKA MAN BESTÄLLA BARNVAGN!?
    Jag tänker köpa begagnat, och det får vänta tills nästa år faktiskt... (bf 23 mars)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma