• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-10-22 10:51:07 följande:
    Kajsalisa- Kul med bra siffror och åhh så mysigt med sparkandet =)

Pc- härligt!!!!! Såg din bild också men svårt att se =)  Kul att bli framflyttad! Hur stor var den?
    Ja, det är mest en grå sörja :) Jag räknar att jag är 8+1 men fick 8+4 nu. Den är 19,9 mm. Enligt FL:s graviditetsuträknare ska den ju vara 30 mm i vecka 9 så vet inte riktigt hur de räknar.
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-22 11:07:04 följande:
    Ja, det är mest en grå sörja :) Jag räknar att jag är 8+1 men fick 8+4 nu. Den är 19,9 mm. Enligt FL:s graviditetsuträknare ska den ju vara 30 mm i vecka 9 så vet inte riktigt hur de räknar.
    FL's uträknare är konstig me måtten :)
  • färnik

Du behöver inte vara orolig Sofy! Det har gått bra, jag är bara lite trög. Var så trött igår.

Allt såg alldeles utmärkt ut, våran lilla levde och mådde bara fint, datumet från KUB:en visade sig stämma också. (23 mars alltså, 18+1 idag) På bilderna framifrån såg bebis ut som Grinchen, så det blev tydligen nya "arbetsnamnet". Flört

Tyvärr fick vi inte reda på könet, bm sa sig inte vara kvalificerad nog att se det. Vi fick dock se rätt bra in mellan benen, och inte såg vi ngt som kunde likna en pung inte, men jag är tveksam till om vi vanliga dödliga kan bedömma det. Flört Men vi tror fortfarande att det är en flicka därinne.

Bilder finns här:
    4.bp.blogspot.com/_qXq_lize1Lk/TMB54_6qlTI/AAAAAAAAC0o/UG-P5KdROWw/s400/090512+3928.jpg
    1.bp.blogspot.com/_qXq_lize1Lk/TMB5Yd3l_DI/AAAAAAAAC0g/7b556Z1uLzo/s400/090512+3931.jpg

• mallanis
    Pancakes skrev 2010-10-22 11:07:04 följande:
    Skit i FL räknare stämde inte med min klimp heller! Men hänger i en annan tråd med en BM som tyckte att min klimp var i rätt storlek så strunta i i FL ;) Njut av att det finns en där som växer =)
    Visst känns det märkligt det finns ju faktiskt nån där inne =) lättare att fatta när det gått ett tag och magen börjar synas?

Färnevik- så skönt att allt såg bra ut för dig med!!!!! Blir ju lite orolig när det dröjer lite med uppdatering på sådana viktiga saker *s*
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe80 skrev 2010-10-22 11:02:58 följande:
    Känns underbart, men fortfarande overkligt

Har berättat för en på jobbet nu, chefen, som blev överlycklig, kul kul
    Oj va kul att chefen blev glad!  Om allt flyter på med vår klimp så ska jag berätta lagom då jag får ny chef... Kul med första samtalet med chefen och hon vill diskutera framtiden och jag säger: Kul med ny organisation och chef  men jag vill bli föräldraledig om några månader ;)

Har ni andra klart för er hur ni ska göra med föräldraledighet? Lite tidigt att fundera på det egentligen för min del ......*asg* men men ...
    Tredje gången gillt!?
  • Smålands jänta i storstaden
    färnik skrev 2010-10-22 11:18:03 följande:
    Du behöver inte vara orolig Sofy! Det har gått bra, jag är bara lite trög. Var så trött igår.

Allt såg alldeles utmärkt ut, våran lilla levde och mådde bara fint, datumet från KUB:en visade sig stämma också. (23 mars alltså, 18+1 idag) På bilderna framifrån såg bebis ut som Grinchen, så det blev tydligen nya "arbetsnamnet". Flört

Tyvärr fick vi inte reda på könet, bm sa sig inte vara kvalificerad nog att se det. Vi fick dock se rätt bra in mellan benen, och inte såg vi ngt som kunde likna en pung inte, men jag är tveksam till om vi vanliga dödliga kan bedömma det. Flört Men vi tror fortfarande att det är en flicka därinne.

Bilder finns här:
    4.bp.blogspot.com/_qXq_lize1Lk/TMB54_6qlTI/AA...
    1.bp.blogspot.com/_qXq_lize1Lk/TMB5Yd3l_DI/AA...
    Härligt  att höra att allt var bra! GRATTIS!
    ville ni kolla kön? kanske boka ett UL för att kolla kön längre fram då?
  • Happiness

ojojoj....här händer det saker i tråden. Har massor av "GRATTISAR" att dela ut. Vet inte vilken ände jag ska börja i:

Sofy: Grattis till ligament-streching. Welcome in the pregnancy club

Muffe80: Grattis till skitsnygga KUB siffror och snygg bild

Kajsa-lisa: Grattis till din man som fick sparkar i ryggen och grattis till dina fina BM siffror.

Längtan: Grattis
    till att du kommer få en fin vagn!

Pancakes: Grattis till lyclat UL och att du blev fram flyttad. Aldrig fel!

Färnevik: Grattis till lyckat RUL och fin bild (verkar som att KUB uträkningarna funkar)

.......nu hoppas jag verkligen inte att jag missat någon i Grattis svängen.

sen tänker jag på dig rontgen. Hoppas att du orkar läsa lite i tråden. Kraft till dig i tonvis! KRAM VÄNNEN!

• Muffe80

Grattis Färnevik

Grattis Pancakes, söt liten ostbåge du har

• Happiness

Hoho lilla ODD vart är du? jag kom på varför du går ...sorry for memoryloss. Det är ju för moderkaksflödet eller ja anledningen till Trombyl ätandet eller? och då är det på spec.mvc. Gör de även en viktuppskattning samtidigt? ja som ett TUL? Det är ju suveränt nu (haha när det behövsOskyldig). Har du fått antal gånger du ska gå eller ser de tiden an?

Antar att det TUL ska förgå på spec MVC. och det är klart om jag framför min oro både till Aurora BM och till MVC läk så kan de skriva remiss till TUL under spec. MVC. Eller har du något annat förslag?

Snackade med UL-BM om det med till växt igår. Ja sa att i värsta fall så får jag ta det privat om ajg inte kan få det på annat sätt. När det gäller tillväxt och för att man ska få en uppfattning av hur stort fostret kan bli..då ska man tydligen mäta innan allt hull läggs på alltså rek. hon vecka 28 och 32. Då får man en kurva som tydligen ska täcka in. Jag tycker det låter lite lite för en graf det är ju bara 2 markörer...men men. Får se vad de säger. SF måttet räknas för en del också eftersom jag har något att jämföra med. Ligger jag stadigt på översta kurvan eller strax över sen...v25 och jag inte får TUL. Då gör jag det privat på Mama Mia. Kostar bara 450 kr och det får bli i  vecka 32.....

I am waiting

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma