• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Har ingen aning om mitt hb Happiness, är så dålig på att komma ihåg sånt. Hon mätte inte det idag alls, så det var någon månad sen...

• Muffe80

min bm sa åt mig att sluta med folsyra nu nämligen och gå över till mitt val kvinna men de tabletterna är så sjukt stora och jag spyr av bara smaken av dem...urk. kan inte ens dela dem för de går inte ner ändå.

• kajsalisa

Smålandsjänta; det där med barnvagn beror ju helt på. Ska du köpa ny vagn så behöver du vara ute i god tid. Leveranstiden kan vara upp till 10 veckor... Sen så kan jag tipsa om att titta runt ordentligt i affärer så småningom och fundera över vilka behov ni har. Smidig stadsvagn, rejäl 4-hjuling, mjuklift, hårdlift, går den in i bilen osv. Jag var totalt inställd på en vagn som jag gillade ända tills jag fick hjälp på babyproffsen. Vagnen jag tänkt mig var alldeles för bred över bakhjulen för min smak och kändes lite skranglig nästan, så jag fick tänka om helt...

• Smålands jänta i storstaden

Jo vår bebis är ju beräknad komma 5 mars men det finns stor risk att den kommer tidigare, så från februari vill vi ju ha vagnen hemma IFALL han kommer lite tidigare. Vi kommer beställa en ny, dock har vi inte bestämmt oss för vilken vi vill ha. Men jag har ju ingen aning om hur lång tid det tar att få hem den och sånnt!

Kajsalisa: vist har du beställt en teutonia fun från mypram? Har du fått hem den ännu? Är inne på den nämligen eftersom vi inte kommer hinna få hem en beyou! innan det är dax för liten!

• kajsalisa

Yes, Teutonia Fun från Mypram blev det! Får den v 48, så jag hoppas att vår bebis inte har alltför bråttom. Bf 1 januari... ;) Även om jag inte fått vagnen än så har Mypram varit väldigt bra hittills. Snabba uppdateringar på mailen och svar samma dag när jag mailat någon fråga...

Kajsa: hur långt innan beställde du den? Var ni och tittade och klämmde på den innan? Har mest tittat på nätet och är osäker på om jag kommer kunna åka till någon butik och kolla på den ligger ju konstant annars får jag så otroligt mycket sammandragningar. Funkar den på grusväg lika så som inne i stan? Vi kommer ju vara på landet några månader i sommar men vill ändå ha en smidig för att ha i stan resten av året!

• kajsalisa

Ja, jag har klämt på den. Jag tyckte att den kändes betydligt mer stabil än Brio Sing som vi tittade på från början. Rejäl, men utan att bli klumpig och supersmidig. Vet inte riktigt hur det skulle funka på grusväg, vi bor ju mitt i centrala Göteborg...

• fröken SJ
    Muffe80 skrev 2010-10-22 18:13:45 följande:
    min bm sa åt mig att sluta med folsyra nu nämligen och gå över till mitt val kvinna men de tabletterna är så sjukt stora och jag spyr av bara smaken av dem...urk. kan inte ens dela dem för de går inte ner ändå.
    Det va likadant för mig med dom tabletterna så jag bytte till ACO:s KViNNA ist.En liten lila och vit burk med lila lock och MYCKET mindre tabletter.
  • toksnippa
    fröken SJ skrev 2010-10-22 19:29:34 följande:
    Det va likadant för mig med dom tabletterna så jag bytte till ACO:s KViNNA ist.En liten lila och vit burk med lila lock och MYCKET mindre tabletter.
    dem äter jag också! Dem är mycket mindre än de övriga "mittval"-varianterna.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma