• MCT79

Plus igen efter mf/ma

plutten02 skrev 2011-07-11 19:52:40 följande:
    Tog ett test ikväll med testlagret... OCH det är två streck om man kollar med en lampa eller genom ett fönster, Så det är ganska svagt. Kan inte fånga det på bild. Tar ett nytt i morgon bitti. Visar det klart streck så man kan se med blotta ögat gör jag ett till cb i morgon bitti med.
    åhh håller tummarna!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-07-11 18:41:44 följande:
    MCT det är mycket vanligare om man har enäggstvillingar att en försvinner. Du har två hinnsäckar, två foster som inte delar något. Med andra ord två foster helt oberoende av varandra. Hur vanligt är det att ett foster försvinner i magen? Så tänk positivt, du har haft dina missfall och just nu har du två lenare foster i magen. Det kommer att gå super bra :)
    *suger i mig och försöker slappna av*
  • MCT79
    Evve81 skrev 2011-07-11 20:43:45 följande:
    Mabaja: Ja för endel kanske det inte existerar att nåt kan hända och det är väl kasnke inte fel att upplysa om det MEN innan man kommer till läkaren har de ju kollat journalen och där finns ju även missfall med om man varit till doktorn.

Jag är allt lite nervös inför morgondagen...... Ska bli intressant att veta hur stor bebisen är nu!
    Spännande nu Prommis! Snart kommer den! =)
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-07-12 07:30:29 följande:
    Nä jag väntar nog till torsdag nu och testar igen. Får att höja HCG niverna lite till om det nu är så. Då borde det vara starkare om det inte är MA eller MF igen.

Har två barn sen innan och dom har jag plussat starkt med veckan efter BIM, men då har jag med haft koll när jag hade BIM...

----

Såg nu på billigatester att digitala finns i två pack med... Glad Får väl beställa där nästa vecka igen kanske. Jag gill dom digitala.
    Fasen vad skumt... som jag skrev till dig igår har jag aldrig fått plus på CB om testlagret varit negativt, jag har däremot fått negativt på det digitala fast jag ftt plus på det andra. Tror som Sugar skriver att det digitiala behöver mer hormoner för att ge utslag.

Sen KAN det ju tyvärr också vara en såndär kemisk graviditet.. när jag plussade och fick mf i aug/sept förra året fick jag bara svaga plus som sedan var helt borta när blödningen kom... månaden efter plussade jag igen men allt bara upprepade sig.. Håller tummarna för att så inte är fallet med dig!

kram!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-07-12 08:40:14 följande:
    Ja så var det ju för mig med. Svaga plus förra gången jag blev gravid men sen var testen negativa när blödningen kom.
    Min gissning är att ägget befruktas men aldrig riktigt fäster när det blir så... en del teorier är att blodförtunnande skulle äka blodgenomströmningen i livmoderslemhinnan och därmed fäster ägget bättre...
    Sen vet jag att det också finns de som har en blödningsrubbning dvs de koagulerar blodet lite för bra. Det som kan hända då är att när ägget borrar ner sig i slemhinnan uppfattar kroppen det som ett sår och försöker läka det, ägget stöts bort och det blir ett tidigt missfall...
  • MCT79
    maria204 skrev 2011-07-12 08:45:09 följande:
    Nu är vår dotter här! Det gick snabbt o bra. Ligger o tar det lugnt på bb. Skriver mer när jag kommer hem.
    Oj missade ditt inlägg!
    Stort grattis till er dotter!!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-07-12 09:39:25 följande:
    Men med mina två andra har jag också väntat en vecka lite mer innan jag testat, så det kanske är därför jag fått starka pluss på engång då
    Japp! Bara vänta och se... =)
  • MCT79

MEN GE MIG MAT NUUUUUU! Hur är det möjligt att gå från "knappt hungrig" till "jag dör om jag inte får mat NU!" på tre minuter?! Va??

Laxen i ugnen tar sin rediga tid på sig! jag knaprar gurka och mår mer och mer illa... blir klaaaaaaar!!!

• MCT79

Nu är jag mätt och trevlig igen....

• MCT79
    Bellas7 skrev 2011-07-12 16:55:36 följande:
    MCT det lär bli värre hehe vänta du bara :)
    Ps ät dubbel folsyra och järn redan nu
    Du är så upplyftande! ;P  Dubbelt järn? Jag som knappt kan skita som det är.....
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma