• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Jamen sådär ja... så står katronplommondrycken på kylning.... mums. not..

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    Alicia 72 skrev 2011-07-13 20:30:43 följande:
    Min räddning är att ha massa linfrön i filen på morgonen. Ett gott och lätt sätt att hålla fart på magen!
    ¨
    Ett tips för er som precis som jag mår illa av niferexen - för mig funkar det att ta kapseln precis innan jag går och lägger mig tillsammans med ett stort glas vatten. Då känner jag inte alls av den!

ALicia
    Ja filmjölk i sig brukar jag bli dålig i magen av... ska ta ett glas ikväll innan jag lägger mig.. lite svårdoserat bara... antar att det är lite laktosöverkänslighet sådär..=)
  • MCT79

Tänker på dig idag Mabaja! Snart får du se hjärtat picka! :D

• MCT79

Oj... jag ringde gyn sthlm i jakobsberg, drog min story kort och sa att jag är galet orolig och vill ha ett VUL... Det är stängt i jakobsberg i tre veckor och totalt fullbokat på st.göran.... "meeeen.... en sån där grej går ju fort.... jag klämmer in dig här!"

TACK!!  Supertrevlig, hon frågade hur jag mådde och förstod verkligen min oro! Rätt människa på rätt plats!!

• MCT79
    MissT skrev 2011-07-14 09:04:28 följande:
    Åhh sådana personer skulle man vilja stöta på mer av .
    Vad bra att hon tog dig på allvar så du får komma in och göra ett vul.
    Tror och hoppas att är allt precis som det ska där inne i magen
    Ja eller hur, henne skulle man klonat! =) Så skönt med människor som inte är så s-tans stelbenta!

Jag hoppas också allt är bra!
  • MCT79
    Mmmbop skrev 2011-07-14 09:14:15 följande:
    Oj, underbart!

Själv oroar jag mig bara mer och mer för MA, jag mår för bra... Inte illa alls längre, känner mig piggare i kroppen. Bara ömma bröst och lite molvärk kvar och jag är bara i vecka 6+5. Det är INTE normalt. Vid den här tiden ska man väl få mer och mer symptom och inte mindre och mindre.

INTE kul...

Inga tider får jag heller.

Ultragyn sa att jag skulle återkomma nästa vecka.

Kul semester.
    Jag har inte heller mkt symtom MmmBop... inte mkt alls. Ömma bröst (igår var de nästan inte ömma alls, idag mer) Har inte varit jättetrött förrän egentligen sista 2-3 dagarna... har klart mindre illamående än när jag var i new york.. då mådde jag hemskt illa men i princip helt borta.... (6+2 när jag kom hem)

Har du provat ringa det som det tipsades om igår? Stället i Västerås och på hötorget?
  • MCT79
    Mmmbop skrev 2011-07-14 09:23:13 följande:
    Vilka på Hötorget? Försöker med ultraljudsbarnmorskorna nu... Telefonkö
    Södertälje www.oxbackskliniken.se/

Täby www.vardguiden.se/Hitta-vard-och-omsorg/Hitta-vard-och-omsorg/Kontaktkort/
    Hötroget www.citygyn.se/
     Gyn Stockholm ( har alltid fått komma fort dit och det är dit jag fick tid på tisdag) Finns på fyra olika ställen www.gynstockholm.se/sida.asp%20sjukhus

Ibland inbillar jag mig att det är lite lättare att söka i utkanterna av stan... de flesta ringer till centrala ställen men om du har semester så kan du ju förflytta dig till utkanterna? Sen är det ju semestrar och det blir automatiskt svårare...

Kram!
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-07-14 09:58:21 följande:
    Tjohoo, härligt! När fick du tid?
    På tisdag 15,20!
  • MCT79

Det är ju kul att man orkar vara vaken tre timmar i stöten!!! Demon Har precis sovit en timme igen! Å på måndag är semestern slut och man ska jobba igen! WOHO! NOT!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma