• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2011-06-25 22:25:55 följande:
    Nej han är inte rädd för grannen! tycker bara att det är dålig stil att pappa inte står upp för oss!
    Kunde itne hålla med dig mera!
    Jahajaaa....
  • MCT79
    kalmar brud skrev 2011-06-26 07:10:24 följande:
    Nu är vi på NY kula igen. Efter det tidiga MF 5 Juni. Vi hade mys 22 Juni på kvällen. Utslag på ÄL test 23 Juni, på eftermiddagen. Så vi borde ha träffat. ÄL borde varit 24 någon gång.

BIM 8 -10 JULI någongång
    Spännande, jag håller tummarna för dig!
    Här har du systertråden där vi väntar på plus... eller vi.. jag har ju plusssat...igen..  men det finns många där som går igenom samma sak som du just nu!
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html
    Jahajaaa....
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-26 16:29:29 följande:
    Lite dumt skrivet det du skrev '' Jag har fött ett barn på "rätt" sätt '' jag har också fött barn men med 2 sätt och båda är föda barn.
    Jag tror inte Mabaja menade så... utan vaginalt..  Moderkakan kommer ju ut i samband med förlossningen så det är livmodern som kan brista efter flera snitt.
    Den behöver inte ens brista i samband med förlossning utan kan brista när livmodern växer. Vet att min moster efter tre snitt blev avrådd från fler barn då hennes livmodervägg var så tunn. Nu blev de ett fjärde men i samband med det snittet trasades livmodern sönder pga de tunna väggarna och man fick operera bort den. Hon fick höra att hon hade tur att den brast under "kontrollerade" former..
    Jahajaaa....
  • MCT79

Hihi jag vet inte riktigt vilken tråd jag hör till längre, jag är nyplussad, ska inte ha barn i sommar/höst och har inte fått barn men jag skriver här!

Måste få ur mig det bara! Jag har ju ett VUL i morgon kl 13 påd et lilla stället där jag gjorde första utredningen. 5+1 då gissar jag... jag gör det mest för att se att det inte sitter i äggledaren innan jag åker till NY på onsdag!

Idag ramlade det dessutom ner en kallelse i brevlåda från Ultragyn Danderyd om VUL fredag den 8:e juli!!  WOHO!! Om allt går vägen är jag 6+4 då.... hoppas jag får fortsätta göra flera där sen!

Jahajaaa....
  • MCT79
    Evve81 skrev 2011-06-27 16:43:49 följande:
    MCT: Spännande!

Sugar: Villervalla rean är nog på villervalla.se eller .com

Imorgon har vi lite barn på jobbet så jag har tagit KOMP så jag är ledig imorrn, Känns verkligen skönt för nu är det tungt att jobba
    Det kan jag tänka mig att det är!! Såg hur mina kollegor led mot slutet.... Hur länge till ska du jobba?
    Jahajaaa....
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-06-27 16:47:23 följande:
    Åh vad spännande! Ojojoj vad jag hoppas att allt går vägen nu! Jag kommer verkligen tänka på dig MASSOR imorrn kl 13, och hålla tummarna så att händerna vitnar. Nu måste det fanimej gå bra! CAUSE YOURE WORTH IT, GODDAMMIT!

Fan vad gött att du får extra övervakning nu! Det hade jag också, och det var det jag kunde klamra mig fast vid när rädslan och nojorna kom farande, vilket de gjorde OFTA i början. Om de nu får för sig att inte bjussa på så många fler tidiga VUL kan du ju alltid leta upp någon privat mottagning, det borde väl finnas en hel del sådana i närheten av där du bor?

Kramelikram!
    Taaaaack!!

Ja han sa på telefon (läkaren alltså) att jag skulle följas tätare, så det hoppas jag! Annars får jag rota runt! Fick tips om Octaviakliniken också... sämsta tänkbaratid efter julhelgen att leta VUL-tider gissar jag! Mycket semestrar och så!
    Jahajaaa....
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-06-27 17:01:32 följande:
    Jag fick VUL typ varannan vecka.. vilket kändes som ett lagomt intervall för mig.
    Några av ultraljuden bokade jag dock privat, dels för att sjukhuset inte ville kolla förrän i vecka 8+ vilket kändes fruktansvärt långt bort, dels för att jag inte uppnått åldern för KB-test på sjukhuset. Så mitt första var i 6+2 privat, sedan 8+3 sjukhuset, 9+5 sjukhuset, 11+5 sjukhuset och 12+2 privat (KUB-test).
    Men det var nog inte förrän vid RUL i vecka 18 som jag vågade börja hoppas på riktigt.. det tar tid att våga hoppas när man gått igenom flera missfall.

Om det är dåligt med tider i sommar kan du ju alltid boka lite tider privat redan nu och sedan boka av dem om du inte känner att det behövs när det närmar sig, eller om sjukhuset hör av sig med fler gratis-VUL.
    Ja varannan vore skönt!!
    Jahajaaa....
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-06-27 17:29:46 följande:
    Var till MVC idag och lämnade urinprov och blev lite skärrad när en vik BM ville tala med mig om provet, tänkte att shit nu är det nåt fel. Provet var svårbedömt pga vita blodkroppar och skulle skickas in igen för urinodling, nästan i stort sett alla urinprov jag tatt hittills i denna graviditet har skickat på odling och alla har vart negativa. Jag frågade BM vad vita blodkroppar kan bero på och hon sa att det vara vara fel på njurarna vet du om du har det eller känner du att nåt känns annorlunda? Nej inget, svider lite ibland, lite mörkare urin, behöver inte trycka ut strålen som förr och jag jar ju lite mer tryckkänsla i underlivet men det hör ju inte till njurarna förstås och har väl med graviditeten att göra. Hon såg lite bekymras ut ang trycket i underlivet men sa inget mer om det. Hon sa också att vissa har bara vita blodkroppar i urinen när de är gravida utan att nåt är fel. Det ska skickas på odling imorgon och svar skulle komma på onsdag och de hör av sig om det skulle vara nåt.

Men nån som vet vad vita blodkroppar är och vad det sjutton kan bero på? Hade ingen nitrit så nån misstanke om UVI fanns inte, utan det skickas på odling för att stickan var svår att bedöma på MVC.
    Vita blodkroppar i urinen betyder ofta att det finns en infektion i "området". Man kan ha en urinrörskatarr som ger sveda utan att det finns bakterier i urinen.. men man får vita blodkroppar. Ofta beror det på virus och därför ser man inget på odlingen. Det går ju inte heller att behandla då utan kroppen läker ut det själv.

Det KAN också betyda att man har en inflammation högre upp i urinvägarna, typ njurarna men då brukar man märka av det på fler sätt. Det gör ONT.

Bra att de kollar upp dig!
    Jahajaaa....
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-06-27 17:51:49 följande:
    Tack för svar, du är en klippa. På vilket sätt gör en inflammation ont, får man vrålont alltså? Jag har ju innan jag blev gravid känt av att jag ibland får trycka på för att kunna kissa ibland för att jag är så kissnödig så att det liksom blir en sorts blockering och ibland bara är det så. Jag har haft det så i flera år och sökt för det men det är ingen som tar mig på allvar utan säger bara tryck inte på, låt det rinna bara och gå inte på toa stup i ett som kvinnor ofta gör. Jag undrar om det vara nåt fel på mina njurar, min pappa har ju problem med den är typiska åldern alltså prostata.

Jag känner inte sveda alltid, det kommer då och då och alltid efter jag haft sex, precis som att jag skulle ha en liten spricka eller nåt litet litet sår vid urinröret typ.
    Hur lång tid kan det ta att läka ut en urinrörskatarr för kroppen? Jag har ju haft dessa vita blodkroppar i urinen nu ända sedan inskrivningen på MVC den 18 mars.
    Det kan ta lååång tid, särskilt om man är gravid gissar jag... slemhinnorna är ju redan känsligare och jag gissar att deras motståndskraft är sämre som gravid...

Att du får trycka på tror jag inte har med njurarna att göra... man märker inte av njurarna så mycket...=) Förrän man får infektioner eller inflammationer i dem...
    Ibland kan jag tycka det "går trögt" också... brukar underlätta om jag ändrar vinkel på bäckenet bara, typ lutar mig bakåt/framåt etc...  provat det?
    Jahajaaa....
  • MCT79
    Evve81 skrev 2011-06-27 20:08:34 följande:
    Jag ska jobba denna vecka och nästa. Känns verkligen som att jag inte gör en kanon insats på jobbet. Usch ibland lider jag nästan med mina kollegor som måste jobba med mig

Telge: Så hade ju från början när jag kissade att det knappt kom nåt utan att man fick luta sig framåt eller så MEN det har gått över. Kan ju vara bebis som trycker på nåt.

Jag har fortfarande emellanåt sdamma smärta i magen som jag hade i helgen men det går ju över efter ett tag när jag sitter ner så jag är ju inte alls intresserad av utflykter mm just för tillfället för om det behövs vill jag kunna sätta mig......
    Äh ta det lugnt... de förstår säkert. Det brukar vara en själv som har dåligt samvete....=)
    Jahajaaa....
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma