• MCT79

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-07-12 19:18:23 följande:
    Har hänt mig med

Sugar: Håller med, mådde också skit psykiskt ibörjan.
    plutten02 skrev 2011-07-11 21:03:42 följande:
    En liten fråga, sitter och funderra lite inför morgon dagens tester... Om jag nu som räknar från mitt MF eller från ÄL så borde jag vara någonstans mellan vecka 5-6. Borde CB digitala då visa 2-3 veckor eller 1-2 veckor???
    Mitt visade gravid 3+ då, 24 dagar efter ÄL.
    Jag trodde du hade ett MA telgebo?
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    Evve81 skrev 2011-07-12 20:51:19 följande:
    Ägna mig en tanke imorgon bitti när jag dricker sockerdrink till frukost hos bm och att efterföljande värden är bra!. BLÄHHHHH. Rena döden med min halsbränna.
    Nom nom nom! ;)
  • MCT79

Har en sån grönjäääävlig växtvärk...(tror jag) det är som om att nån försöker slita av ligament i ljumskar och det molar över hela livmodern.... sitter jag ner ihopsjunken är det bättre... så fort jag reser mig...gaah!

Hade INTE såhär mkt förra gången, kan man redan märka av sån skillnad för att det är två?

• MCT79
    Mabaja skrev 2011-07-12 21:17:25 följande:
    MCT: Tänk vad lugnt och skönt vi får det i november när det bara är vi nyplussade kvar! :)
    Kyss
  • MCT79

Ignore ignore ignore...

SoMa72 skrev 2011-07-12 21:36:54 följande:
    Coolers, då är jag bara några veckor efter
    Ja vi är en rätt samlad tropp! Spännande!
  • MCT79
    Safireee skrev 2011-07-13 09:29:18 följande:
    Urk, jag har också haft jätteont i ligamenten alla mina 5 graviditeter. Det har faktiskt varit mitt första gravtecken som kommit nån vecka efter ÄL! Kan tänka mig att det blir mycket värre när man väntar två! Förvånad

Under första graviditeten fick jag ont när jag satt helt still också. Satt på föreläsning i skolan, visste inte att jag var gravid och det kändes som att någon körde in ett spjut i magen och vred om. Undrade lite lätt om jag fått cystor eller nåt... Men det var bara Molly. Solig
    Då är det säkert som det ska... vad knäpp man är... när det gör ont.. nojjar man över det.. när det slutar... ja då är det fel...  hahah! Skrattande
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-07-13 09:41:38 följande:
    MCT, hohoho du kommer få DUBBELT så mycket av allt! Ojojoj!
    Men du vet, du kommer få dubbelt så mycket utdelning i slutändan! Så äre! 
    Mmm... dubbelt så många bajsblöjor, spyor, tvätt, skrik...... fast kanske också dubbelt så många leenden och skratt..=)
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-07-13 09:53:04 följande:
    Ja, förmodligen blir det ännu bättre utdelning än så! Tänk när de kan börja leka ihop! Då kan du luta dig tillbaks med en kopp kaffe och pusta ut... för då behöver du inte underhålla dem varje sekund, de kan ju leka med varandra!
    Sant.. har inte tänkt på det där....

Funderade lite häromkvällen... undrar vad som är "jobbigast"? Att ha två i samma ålder med samma behov samtidigt.. eller att ha en tvååring och ett spädbarn som båda pockar på uppmärksamhet med har helt olika behov....  det _känns_ som det borde vara svårare med det senare.. att man blir mer splittrad?
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-07-13 10:04:16 följande:
    Jag håller med dig. Även om det blir mkt bajsblöjor och förmodligen superlite sömn ett tag så blir det nog kanon efter bara 1-2 år.
    Tänk vad smidigt och stimulerande att kunna gå på barnaktiviteter som passar perfekt till BÅDA barnen! (det är få flerbarnsföräldrar förunnat) De kommer kanske inte alls gilla samma saker när de blir äldre (de kommer ju snarare vara som syskon eftersom det är tvåäggs) men när de är små borde de stimuleras av samma saker vid samma tidpunkt. Skitbra ju!

Jag och min sambo vill ha barn tätt (om vi kan) av anledningen att de kommer kunna ha så stor glädje av varann då. Det kommer dina VERKLIGEN kunna ha! Från dag 1, typ!
    Ooooom det går vägen... vågar inte drömma än! =)
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-07-13 11:24:17 följande:
    Nu har jag skrivit två långa inlägg till dig som bara försvann... HATA MIN JOBBDATOR!!!!
    Såååja...luuugn och fiiin......*backar sakta...*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma