• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Ebebis08

Fick missfall 23/3 -10 .. blev gravid direkt efter så nu har vi bara 67 dagar kvar till pyrets ankomst! Helt underbart! :)

• kajsalisa

Hej Ebebis! Visst finns du på vår bf-lista sedan tidigare? (länk finns i trådstarten) Visst är det spännande?! Jag har 70 dagar kvar. Vi får väl se vilken sida av nyår det blir för oss två... ;)

• 3 barns mamma84
    Ebebis08 skrev 2010-10-23 13:34:43 följande:
    Fick missfall 23/3 -10 .. blev gravid direkt efter så nu har vi bara 67 dagar kvar till pyrets ankomst! Helt underbart! :)
    Beklagar men stort grattis till er igen
    Jag fick MA 15/12-09 blev gravid direkt o har bara 59 dagar kvar
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2010-10-23 14:18:31 följande:
    Hej Ebebis! Visst finns du på vår bf-lista sedan tidigare? (länk finns i trådstarten) Visst är det spännande?! Jag har 70 dagar kvar. Vi får väl se vilken sida av nyår det blir för oss två... ;)
    Ni får innan 2011 slår in
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon

själv har man väl 69 dagar kvar, V 31 (30+0) idag =)

inte lång tid innan man får åka in på bb.. gud, va spännande, hoppas de går lika bra som sist bara...

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) prins 2007, Prins 2009 & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • färnik
    sofy skrev 2010-10-23 13:32:56 följande:
    Någon här som provat angelsound? Vart hittade ni hjärtljuden i v 14-15? De jag fick in lät som hmm.. tunga fotsteg eller som ett svoschande typ.. som pickade på me 148 slag i minuten.. äre hjärtat de eller navelsträngen? Hur låter den?
    Jag hittade, och gjorde fortfarande i v 17 som var sist jag provade, ljuden alldeles precis över hårfästet sas...

En gång har jag fått in hjärtat perfekt, då lät det som en galopperande minihäst på hårt underlagFlört, men de andra två gångerna har jag bara hört hjärtslagen genom navelsträngen, då låter det  lite svochande (blodets flöde). Samma sak när jag lyssnade hos bm, hon fick inte in helt klara starka hjärtljud, men det brukar man enligt henne inte få såpass tidigt. Och det spelar ingen roll vad man hör, det är barnets hjärtslag oavsett...

(sen kan man få in sitt eget blodflöde också utåt ljumskarna, låter likadant som navelsträngen fast avsevärt långsammare: i takt med ens eget hjärta.)

Har du köpt dig en angelsound, Sofy, eller lånat?
  • sofy
    färnik skrev 2010-10-23 16:28:47 följande:
    Jag hittade, och gjorde fortfarande i v 17 som var sist jag provade, ljuden alldeles precis över hårfästet sas...

En gång har jag fått in hjärtat perfekt, då lät det som en galopperande minihäst på hårt underlagFlört, men de andra två gångerna har jag bara hört hjärtslagen genom navelsträngen, då låter det  lite svochande (blodets flöde). Samma sak när jag lyssnade hos bm, hon fick inte in helt klara starka hjärtljud, men det brukar man enligt henne inte få såpass tidigt. Och det spelar ingen roll vad man hör, det är barnets hjärtslag oavsett...

(sen kan man få in sitt eget blodflöde också utåt ljumskarna, låter likadant som navelsträngen fast avsevärt långsammare: i takt med ens eget hjärta.)

Har du köpt dig en angelsound, Sofy, eller lånat?
    Aaah okej.. hm! För jag har provat ÖVERALLT men de jag får in är hm, ungefär 3-4 cm under naveln, och liiite åt vänster där liksom. Men inte långt ut alls åt sidan. Och jag klockade de pickande jag hörde o de va 148 slag i minuten igår, idag har jag inte klockat men hörde samma sak ungefär på samma ställe.. de låter typ "swosch swosch swoosch" hela tiden, alltså som tunga fotsteg o dom är jämna o snabba.. inte bara ett sus.. de har ja också hört men de tror ja är navelsträngen..

(Och där jag får in hjärtljuden är där BM hade dopplern i måndags på KUB o såg bebisen o även där jag känner "bubbel" ibland.. hm!)

Jag har lånat av en FL vän som bor precis i närheten :)
  • kajsalisa

Aj! Lillfisen envisas med att sparka långt ner i magen idag, på blåsan. Det brukar den aldrig göra...

• mallanis
    färnik skrev 2010-10-23 12:39:03 följande:
    Jag la ut ul-bild med bildtexten "Älskade, efterlängtade lilla syskon! " De flesta (alla?) vet om att vi försökt och kämpat länge för det här, men inte så många visste att jag var gravid just nu. Flört

Känns iaf skönt att nu vet alla varför jag är sjukskriven och mår dåligt. Innan har folk reagerat när de ngn enstaka gång träffat mig med "Gud, hur ser du ut!?!" (trött, blek och oändligt sliten), men nu vet de iaf varför.
    Det var gulligt skrivet ! När man ska lägga ut på FB så vill man ju gärna vara lite försiktig, jag vet ju själv att när man försöker bli gravid och får missfall är man ju känslig på det som skrivs om graviditeter. Och har därför själv funderat på hur jag skulle vilja skriva (OM vi nu kommer dit ;) ) men som du skrev tycker jag var fin fint!  Och skönt att vänner och bekanta förstår varför du är trött och sliten =)
    Tredje gången gillt!?
  • kajsalisa

Har käkat makaroner och falukorv och jobbar nu på ostbågar och saft. Sicken glamorös lördag det blev...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma