• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2010-10-23 19:14:54 följande:
    Har käkat makaroner och falukorv och jobbar nu på ostbågar och saft. Sicken glamorös lördag det blev...
    Sitter på soffan och är super mätt haha o jag väntar bara tillsbarnen ska sova så tar vi fram en film lägger ossner och dricker cola ochtar fram godisskålen fram oxå.
    Sen ska jag bädda sängen till en nybäddad ren säng ochducha och lägga min i sängen och försöka övertala sambon haha okej behöver inte övertala men kanske liten avsugning och våta drömmar med honom
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Kan inte bli en bättre LÖRDAG hahaha

• färnik

Jag vill också ha saft och godis och ostbågar och chips osv! Men det kommer upp lika fort igen, jag kan bara äta nyttiga grejer, allt som är fettigt/kryddigt/sött spyr jag av. Orättvist jag vill också ha godsaker! men kanske gör det att jag går upp lite mindre den här graviditeten än förra!  Flört

• 3 barns mamma84
    färnik skrev 2010-10-23 19:31:34 följande:
    Jag vill också ha saft och godis och ostbågar och chips osv! Men det kommer upp lika fort igen, jag kan bara äta nyttiga grejer, allt som är fettigt/kryddigt/sött spyr jag av. Orättvist jag vill också ha godsaker! men kanske gör det att jag går upp lite mindre den här graviditeten än förra!  Flört
    Hehehe jag har left denna gravid som nyttig och onyttig och har gått upp 15 kg alltså dubbel så mindre än med andra

1:a 25 kg
    2:a 24 kg
    3:a 15 kg v 29+6
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-23 19:27:40 följande:
    Sitter på soffan och är super mätt haha o jag väntar bara tillsbarnen ska sova så tar vi fram en film lägger ossner och dricker cola ochtar fram godisskålen fram oxå.
    Sen ska jag bädda sängen till en nybäddad ren säng ochducha och lägga min i sängen och försöka övertala sambon haha okej behöver inte övertala men kanske liten avsugning och våta drömmar med honom
    men 2barnsmamma84.. VILKA detaljer... HAHA, du är inte klok hihi...

Här har vi redan invaderat godispåsen me barnen, å den rök nästan hela ;)
    nu längtar jag redan efter att barnen ska sova sött i sina sängar utan problem, så vi kan njuta av kvällen me serier o kanske nån film =)))

Min tanke är också att låta älsklingen fota mig i nya vardagsrummet som min älskling har fixat ALLT i, o ja inrett lite hihi så läckert rum kan ju inte bli misslyckade bilder, riiight

Ja, vi får se va som händer =)

har haft en städdag idag, bäddade sphjälsängen i vårat rum nu som dexter sovit i.. som han sover i OM han inte sover middag i sin säng (går upp) 

Ja nu är de fint... ett tag, tills de börjar samlas kläder o leksaker överallt :
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) prins 2007, Prins 2009 & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-23 19:33:50 följande:
    Hehehe jag har left denna gravid som nyttig och onyttig och har gått upp 15 kg alltså dubbel så mindre än med andra

1:a 25 kg
    2:a 24 kg
    3:a 15 kg v 29+6
    tjohooo ja ligger efter dig i denna graviditet 

1.a 17,8
    2.a ca 12-14?? måste fråga bm.
    3.e 14 29+5
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) prins 2007, Prins 2009 & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-23 19:43:15 följande:
    tjohooo ja ligger efter dig i denna graviditet 

1.a 17,8
    2.a ca 12-14?? måste fråga bm.
    3.e 14 29+5
    ååh ja då ligger du efter mig hihi
    Men ska vi säga att vi kanske kommer gå upp ca 2-4 kg till innan denna graviditet är över.
    Hoppas inte men kan vara så.

Vadå man måste ju dela med sig om sin lördags kväll hahaha var det inte värre då vi alla skulle ha sex skrattar tänk vi alla (knullade/älskade/pippade/lekte kaniner) samma dag sammatid eller iaf samma månad och samma tider eller olika tider på dyngnen hahaha vi alla är ju gravid ingen är oskyldig hahaha
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-23 19:49:09 följande:
    ååh ja då ligger du efter mig hihi
    Men ska vi säga att vi kanske kommer gå upp ca 2-4 kg till innan denna graviditet är över.
    Hoppas inte men kan vara så.

Vadå man måste ju dela med sig om sin lördags kväll hahaha var det inte värre då vi alla skulle ha sex skrattar tänk vi alla (knullade/älskade/pippade/lekte kaniner) samma dag sammatid eller iaf samma månad och samma tider eller olika tider på dyngnen hahaha vi alla är ju gravid ingen är oskyldig hahaha
    ja jag tänkte mer på att ja ligger efter dig denna graviditet med 1kg
    men det du säger är mycket troligt, min bm trodde ja skulle gå upp nått kilo till iaf innan detta va över =) å de e ju nu barnet lägger på sig massor.

haha, ja du har väldigt rätt i de du säger, alla har ju done it, för att va där vi är nu... men blow job kanske inte direkt va de vi gjorde hihi..  men vem vet, man kanske blir gravid på de viset oxå *skrattar*

• 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-23 21:08:08 följande:
    ja jag tänkte mer på att ja ligger efter dig denna graviditet med 1kg
    men det du säger är mycket troligt, min bm trodde ja skulle gå upp nått kilo till iaf innan detta va över =) å de e ju nu barnet lägger på sig massor.

haha, ja du har väldigt rätt i de du säger, alla har ju done it, för att va där vi är nu... men blow job kanske inte direkt va de vi gjorde hihi..  men vem vet, man kanske blir gravid på de viset oxå *skrattar*

Skattar så jag pissar på mig
  • Mabaja

Jag slutade tyvärr på +11 kg i min graviditet! Ville inte bli tvåsiffrig!

Men något imponerande var att det var 6-7 kg som "plockades" ur kroppen iom Wilda, blodförlust och moderkaka under förlossningen men när jag kom hem hade jag gått ner 4... Hade tänkt ställa mig på vågen imorgon för att se hur det ser ut viktmässigt två veckor efter men nu har jag inte gått på toa på en vecka så det är ju bara att glömma! :)

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma