• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

ah, tack för tipset. får köpa dem istället

Har funderat på vår UL-bild och vår bebis näsa... är det normalt att den är så stor haha, och sa huvudet vara extremt stort i min vecka?

• Smålands jänta i storstaden

Jaha nu har jag surfat runt ännu mer och nu är jag inne på bugaboo IGEN! Hittade en nederlänsk sida där de va sjukt mycket billigare än här i sverige! Camelon men både sitt och ligginsatts, regnskydd, myggnät, adapter till babyskydd, paraply mot solen 8000 för allt inklusive frakt! Antingen har jag räknat helt fel eller så är de sjukt mycket billigare där!! kan kanske bli en sånn, måste förhandla med svärmor först !

• Odetta
    Happiness skrev 2010-10-22 15:01:52 följande:
    Säger som du...härligt att få se din "lille" på en större bild . Grattis en gång till! han växer och har det bra i din mage ODD. Men vart barkar det hän månne? En rikigt stor kille! Frisk och stark

Ok..så moderkakan kan alltså påverka tappen? Antar att det blir ett tryck där. Finns det risk för att den öppnar sig eller vad är sambandet?
     Vad underbart att du utan problem fick komma hela gravididteten ut. man blir så lycklig när saker flyter på utan hang ups. Håller med dig...det blir svårt för MVC läkaren att neka till remiss. Sen får vi se hur nästa instans ställer sig till saken. De har väl rätt att neka antar jag. MVC läkaren är en väldigt speciell kvinna. Hon basar för alla BM i vår stad och det är inte utan att det märks . Militärisk, men ändå med ett visst rättvisepatos tänk. Rättvise i den bemärkelsen att hon ska göra sitt jobba efter alla lagar och regler minutiöst. Hon gör INGA undantag....men ja det blir svårt för henne att neka . Frågan om det inte skulle bli ett större "tjänstefel" än att säga ja. Och på rätt sida är hon MYCKET noga med att vara.
    Nåde den BM som inte gör som hon säger .

Vad skönt att allt ser bra ut ODD. Nu tar vi hand på, att denna helg ska vi bara njuta av våra magar och inte tänka på annat än våra små därinne. Sofia och...ja din stora kille. Flört
    Hej vännen!

Sitter i Sthm hos svärföräldrarna så tittar bara in en snabbis.

Moderkakan påverkar inte tappen på något sätt, bara det att om den ligger för eller för lågt blir det ju problem med förlossningen. ligger den helt för måste man bli snittad för då är utgången blockerad och ligger den bara delvis för så vet jag faktiskt inte vad dem gör...tror att blödningsrisken blir mycket större....men vet inte om man får föda normalt eller inte.

så dem vill hålla koll på att den flyttar bort lite från tappen, som den ligger nu skulle den komma lite i kläm vid förlossningen och det är ju inget bra tyvärr. Tycker det är lite läskigt det hela för jag vill inte bli snittad, men att gå igenom en riskförlossning låter inte heller så lockande (då väljer jag nog hellre snitt ändå). Men läkaren sa att det är gott om tid för den att flytta på sig, så det håller vi tummarna för

Nu ska jag gå och vara social igen....KRAM!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja

Odd: Jag tror 26e blir jättebra. Ska kolla upp tider och så, har bara kollat dagarna! Har ju inga "lektioner" utan ska gå på tvåornas bara för att fräscha upp det hela, jag har heeelt glömt bort vad det handlar om! haha. men kommer vara i skolan iaf!

Ser att ni pratar järntabletter. Jag har ulcerös kolit, vilket gör att jag måste käka järntabletter emellanåt då det är blödande inflammation i tjocktarmen. Nu efter förlossningen hade jag ett hb på 95 så ska börja med järntabletter så fort min mage vaknat till liv igen. Den har tagit semester ordentligt! De järntabletter jag använder är duroferon, och det är endast för att de vet jag att min kropp kan ta upp men jag blir ju förstoppad så det heter duga!

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe80

190 dagar kvar till förlossningen, så idag firas det med stora berättardagen

Ska börja ringa runt till släkt och vänner nu och ikväll får tjejkompisarna veta, ska bli jätteskoj!!!

Men offentligt på Facebook får vänta ett tag...

• 3 barns mamma84

muffe:blir en rolig dag idag haha alla kommer dö av lycka

Idag har jag 53 dagar eller 59 dagar kvar
    Idag känns det inte kul alls i magen får illa e lös i magen och känner mig urk idag på alla sätt o viss
    E så trött oxå.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • färnik
    Muffe80 skrev 2010-10-23 09:00:24 följande:
    Jag väntade med Facebook tills efter RUL, dvs i torsdags! Många kommentarer blir det, en del rätt förvånade. Glad

Usch, idag måste vi försöka städa lite, ska ha släktkalas för maken i morgon... Hur ska jag orka, både städandet och kalaset... =/ Jag som bara vill ligga i sängen egentligen...
  • mallanis
    Muffe80 skrev 2010-10-23 09:00:24 följande:
    190 dagar kvar till förlossningen, så idag firas det med stora berättardagen

Ska börja ringa runt till släkt och vänner nu och ikväll får tjejkompisarna veta, ska bli jätteskoj!!!

Härligt! Vilken milstolpe =) Muffe!

Färnevik- Ja har inte tänkt att berätta för jobbet för än efter RUL så FB får nog vänta ännu längre ;) Jag kommer nog skriva det lite kryptiskt om vi kommer dit, Hur gjorde du lade ut en bild?
    Tredje gången gillt!?
  • färnik
    mallanis skrev 2010-10-23 11:12:44 följande:
    Färnevik-  FB får nog vänta ännu längre ;) Jag kommer nog skriva det lite kryptiskt om vi kommer dit, Hur gjorde du lade ut en bild?
    Jag la ut ul-bild med bildtexten "Älskade, efterlängtade lilla syskon! " De flesta (alla?) vet om att vi försökt och kämpat länge för det här, men inte så många visste att jag var gravid just nu. Flört

Känns iaf skönt att nu vet alla varför jag är sjukskriven och mår dåligt. Innan har folk reagerat när de ngn enstaka gång träffat mig med "Gud, hur ser du ut!?!" (trött, blek och oändligt sliten), men nu vet de iaf varför.
  • sofy

Någon här som provat angelsound? Vart hittade ni hjärtljuden i v 14-15? De jag fick in lät som hmm.. tunga fotsteg eller som ett svoschande typ.. som pickade på me 148 slag i minuten.. äre hjärtat de eller navelsträngen? Hur låter den?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma