• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Jag ska träffa en läkare idag på mvc, dock inte där min bm jobbar, endast för att ha ska förlänga min sjulskrivning vilket han som gjorde vul förra veckan inte kunde göra. Nu har jag haft en ganska jobbig helg med mycket SD och mensvärk, tror ni att läkaren kan kolla tappen eller måste jag ta kontakt med min BM för det!?

• PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 08:36:58 följande:
    Blod i avföringen är det vanligt med graviditet ?
    Eller kan det vara jerntabletterna som gör detta att man tror det är rött som blod ???
    Vaknade likom kl 4 i natt med magsmärtor eller sd o var tungen att gå till toaletten o sket som fan o mår piss ..
    O troddedet var en annan färg bara
    ring och fråga din bm om det, så det inte är något som är fel.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) prins 2007, Prins 2009 & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 12:16:14 följande:
    Man kan inte vara sugen va Tungan ute

se.babycenter.com/video/pregnancy/labor-and-b.../

haha. visa sambon, de e otroligt va vi får stå ut med .. =) Smärtan alltså..  Men sen får vi ju upp den mest värdefullaste skapelsen i historien på våra magarHjärta Den magiska stunden skulle ja vilja uppleva jämt =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) prins 2007, Prins 2009 & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)

Grrrr jag blir så arg!!! Nu när jag fixat att sambons pappa skulle köra mig till läkaren så hade de bokat in mig på fel dag!!?? 150% säker på att jag fick tid måndag kl 13 men så säger de att tiden är på tisdag! Att ta sig ur sängen just nu är tillräckligt obehagligt och jag får massor med SD! Nu ska jag tillbaka imorgon bara för att få sjukskrivningen förlängd! Jag blir så ARG! Man ska inte bråka med en gravid kvinna, det borde dom veta!!!!!

• färnik

Men fy vad jobbigt smålandsjänta! Särskilt med tanke på dina problem... Förstår att du blir vansinnig, det hade jag också blivit! Känns ju tillräckligt jobbigt att ta sig till läkaren bara för att få förlängd sjukskrivning...

Själv är jag också lite arg och orolig och fundersam, såg på internetbanken att jag fått pengar från försäkringskassan, men bara knappt hälften av vad jag borde fått. Varför? Ska jag inte få mer? Ska de ge avslag på min sjukskrivning? Hur ska vi klara oss då, jag är absolut inte i skick till att göra ngt annat än att ligga i sängen ju, men behöver lik förbannat pengarna... Har inte fått ngt besked på papper ännu, så jag väntar väl med att ringa dem tills jag fått det, där kanske det finns en förklaring... Är så jobbigt att ringa dem, så jag gör det inte gärna i onödan!

Surt färnevik! Hur mycket är det man får när man är sjukskriven? 80% av lönen? Om man har OB så får man inget av det va? Men inte kan de bara låta bli att betala ut utan att meddela dig? Här ser sambon till att jobba lite extra så att det inte märks så mycket!

• sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-25 13:31:29 följande:
    Grrrr jag blir så arg!!! Nu när jag fixat att sambons pappa skulle köra mig till läkaren så hade de bokat in mig på fel dag!!?? 150% säker på att jag fick tid måndag kl 13 men så säger de att tiden är på tisdag! Att ta sig ur sängen just nu är tillräckligt obehagligt och jag får massor med SD! Nu ska jag tillbaka imorgon bara för att få sjukskrivningen förlängd! Jag blir så ARG! Man ska inte bråka med en gravid kvinna, det borde dom veta!!!!!
    Men fyfan :( Inge vidare de där! När ska du på återbesök på sjukan då, för SD osv?

Har inte fått någon mer tid för att kolla tappen, tänkte kolla med läkaren idag, morr... Tänker kolla med honom imorgon istället och hoppas på att få någon mer tid för att se så det ser bra ut. Men iof så kanske han bara sjukskriver mig 1 månad till och efter det så blir det ny koll. Återstår att se när jag väl kommer dit! Men snart är det förlossningen som gäller istället för gyn vilket känns skönt! V 22 (21+1) idag wihhiiii!

• Happiness

Hej tjejer!

Har sovit så dåligt inatt. I vanliga kan jag få slängar av magkatarr om jag stressar mycket och dricker mycket kaffe osv. Inatt kom den tillbaka hade Omiprazol hemma men det vågade jag inte ta. Fy 17! Novalucid och Gaveskon hjälper inte ett smack för mig. Rimgde BM på morognen och Losec Mups kan man tydligen ta. Så nu har jag klämt i mig det. Det konstiga är ju att den verksamma substansen i Losec Mups är just Omiprazol. Jaja jag gör bara som BM säger det blir lugnast så . Måste ju få i mig lite koffein också så jag har köpt lite koffein tabletter. Annars får jag migrän pga koffeinbristen. Haha vilka I-lands problem.

Sen sa hon att man träffar bara BM var 3 vecka. Det tycker jag låter sällan. Men jag fick en tid i mitten på november nu. Vet ni i vilken vecka de börjar mäta SF?

Har varit och lämnat blod för TSH, fritt T4 och TPO (igen). USK passade på att ta Hb. Det låg på 140. Herregud jag blev helt chockad trodde det var lågt eller så är det blutsaften som hjälpt. Har inte tagit den på 3 dagar nu för jag blir så kass i magen. Men vem var det som skrev i tråden att det var inte bra att ha för högt Hb heller. Var det du ODD? Vad var anledningen till det?

Sockret låg på 6 något och det är OK. Blodtrycket på 115/75 så det är perfekt. Skönt!

Bebisen har inte rört på sig det minsta på hela lrdag kväll och hela söndag. Och inte nu heller..börjar bli lite orolig. Är det så för er också, att barnet bara kan ligga stilla i en två dygn (v20-21)? För att sen få fart igen?

Berättade för sonens fritidsfröken att vi väntar en flicka..hon sa att det faktiskt är lite annorlunda mot pojkarna (hon har en flicka och en pojke). Kanske hon menar att man kommer att stå sin dotter närmare.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma