• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-25 20:14:56 följande:
    Jag kör pekfingervalsen. Haha! Så fruktansvärt långsam alltså Ajaj kapten ska dricka ( kulörta drinkar med paraplyer i sen ) mycket. Järnrik mat ska jag hålla mig ifrån nu.
    Hahaha, jag har hört om den ;) Jag vet inte va ja kör isåfall.. haha! Åååh gött de lät då.. drinkar! ;)

Ja fast om du äter de så kan du dricka mjölk innan, de funkar. Annars sa min BM åt mig o dricka maaassa vatten eller så för o trycka ner de :) Hur har du legat i HB innan?
  • Happiness

usch är så himla orolig...barnet har inte rört sig idag heller. Suck vad tröttsamt. jag bara vägrar att skafa mig ett sånt där angel-sound för då kommer jag väl ha den klistrad på kroppen .

Hur går det för dig med apparaturen Sofy? Fick du någon ordning på ljuden?

Hon låg med huvudet nere och fötterna upp..men hon måste ha ändrat läge. Mannen lovade att försöka väcka henne sen . Han har sina knep sa han....förbereder mig på en omskakad mage och mycket far-dotter snack

• sofy
    Happiness skrev 2010-10-25 20:19:22 följande:
    usch är så himla orolig...barnet har inte rört sig idag heller. Suck vad tröttsamt. jag bara vägrar att skafa mig ett sånt där angel-sound för då kommer jag väl ha den klistrad på kroppen .

Hur går det för dig med apparaturen Sofy? Fick du någon ordning på ljuden?

Hon låg med huvudet nere och fötterna upp..men hon måste ha ändrat läge. Mannen lovade att försöka väcka henne sen . Han har sina knep sa han....förbereder mig på en omskakad mage och mycket far-dotter snack
    Nämen.. inget alls? Drick iskallt vatten! Haha jora ja försökte mig på de senast i lördags trorja de va men jag vet inte om de är hjärtljud jag hör, har ju bakåtvänd livmoder så kanske är svårare då, läste de nånstans.. dock lät de ju me jämna "slag" men a, äeh.. jag orkar inte prova mer haha, inget tålamod o allt e nog bra därinne :) No need 2 worrie!
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-25 20:18:43 följande:
    Hahaha, jag har hört om den ;) Jag vet inte va ja kör isåfall.. haha! Åååh gött de lät då.. drinkar! ;)

Ja fast om du äter de så kan du dricka mjölk innan, de funkar. Annars sa min BM åt mig o dricka maaassa vatten eller så för o trycka ner de :) Hur har du legat i HB innan?
    Ja vad ska jag säga....De har bara tagit det en gång denna graviditeten och då var det 120 (tror jag). Ska gå bakåt i tråden och leta upp det. Så något har gjort att det rusat i höjden. men det är klart vi äter faktiskt bra här hemma 8baby-spenat och stuff) Det är ju mannen som oftast står i köket och då blir det bra. För det kan ju inte vara alla MC donalds besöken. Haha!
  • Happiness
    Sofy: Ska genast dricka svin kallt vatten Va bakåtvänd livmoder????? Vad är det? Haha...du slutar aldrig att förundra mig Sofia..*blink blink*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-10-25 20:26:52 följande:
    Sofy: Ska genast dricka svin kallt vatten Va bakåtvänd livmoder????? Vad är det? Haha...du slutar aldrig att förundra mig Sofia..*blink blink*
    Ett glas iskall juice är nästan bätte...eller saft! Det kalla brukar väcka dem och sockret ger dem små en liten kick också. Så drick iskall saft eller så, vänta några minuter (kanske 10) och lägg dig ner en stund.

Här brukar det ta 10-15 minuter efter att jag ätit / druckit innan lillebror sätter igång med sin jumpa
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness

Mycket praktiskt att ha denna tråd som anteckningsblock. Letade lite längre bak och hittade mitt Hb från 28 juli. Det låg på 134. Så det var ju helt Ok redan då. Haha . Jag är ju för rolig,varför börjar jag med Blutsaft nu liksom???? Knasfia....antagligen något som ligger och släpar från grav. med sonen då det var lågt då och då. Var nere på110 och fick ta Dueferon.

Herregud snacka om att skrämma upp sig själv i onödan.

Skickar några varma kramar och tankar till dig rontgen...KRAMKRAM!Hjärta

• Happiness
    Odetta skrev 2010-10-25 20:31:54 följande:
    Ett glas iskall juice är nästan bätte...eller saft! Det kalla brukar väcka dem och sockret ger dem små en liten kick också. Så drick iskall saft eller så, vänta några minuter (kanske 10) och lägg dig ner en stund.

Här brukar det ta 10-15 minuter efter att jag ätit / druckit innan lillebror sätter igång med sin jumpa
    Absolut det ska jag göra. Mamma gillar mycket socker (mycket)= dotter gillar socker. .
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-25 20:26:52 följande:
    Hahaha, ja den är retroflekterad = bakvänd.. lika vanligt som o va vänsterhänt (som jag också är..) hahaha! ;) Den ligger alltså mer mot ryggen än framåt..
  • kajsalisa

Happiness; läste någonstans att om man gör övningen plankan så brukar bebisen börja röra på sig. Vet inte om det funkar, men det kan ju vara värt att prova.... Angående spårvagnar och tjejen som blev påkörd så är det HELT SJUKT. Hon låg med hela kroppen under spårvagnen. Snacka änglavakt!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma