• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-25 14:21:23 följande:
     Men snart är det förlossningen som gäller istället för gyn vilket känns skönt! V 22 (21+1) idag wihhiiii!
    Från vilken vecka är det förlossningen som gäller? har tänkt ställa den frågan förut, men glömt. Flört
  • Smålands jänta i storstaden

Förnevik: här sa dom till mig att 22 fulla veckor är förlossningen men som jag fattar det så är det lite olika vart i landet man bor. Men oftast ringer man ju innan man åker så då får man ju veta vart man tillhör IFALL det skulle behövas!

• kajsalisa

Fy f-n vilket fruktansvärt avslut på jobbdagen. Liten flicka fastklämd under spårvagnen när jag kommer till hållplatsen. 100 år innan ambulans och brandkår var på plats, 400 m från Sahlgrenska. Hur är det ens möjligt att det kan ta så lång tid? Såg bara hennes lilla bleka arm sticka ut... Vid liv när dom plockade fram henne, kunde inte avgöra om det var en elev från vår skola eller inte. Undrar hur det gick sen? Mår illa och är helt skakis...

• Mabaja

Hej tjejer!
    Löning idag så tog med min man till Stinsen för lite shopping! Prio 1 var amnings-bh, har bara en jag införskaffat. Det gick ju sisådär! Slutade med att de fick beställa en, då stl inte fanns vilket är förståeligt då det är 75H!!! Helt galet. haha. Så på måndag tisdag får jag min andra jag kan använda!
    Sen prio 2 var regnkläder så man kan ta massor av promenader även vid regn! Blev en storlek större än vanligt eftersom tuttarna är dolly parton och magen i likhet med lastbilschaffis! haha. Så imorgon kan det få regna hur mycket det vill för nu är jag redo!

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-10-25 17:17:08 följande:
    Fy f-n vilket fruktansvärt avslut på jobbdagen. Liten flicka fastklämd under spårvagnen när jag kommer till hållplatsen. 100 år innan ambulans och brandkår var på plats, 400 m från Sahlgrenska. Hur är det ens möjligt att det kan ta så lång tid? Såg bara hennes lilla bleka arm sticka ut... Vid liv när dom plockade fram henne, kunde inte avgöra om det var en elev från vår skola eller inte. Undrar hur det gick sen? Mår illa och är helt skakis...
    Men herregud! :( Så hemskt. Hon var född 1999 står de i artikeln, ska följa uppdateringarna sen och se hur de går, men USCH!

Massa kramar till dig!

www.gp.se/nyheter/goteborg/1.476331-flicka-fastklamd-under-sparvagn

www.dn.se/nyheter/sverige/person-pakord-av-sparvagn-i-goteborg-1.1195884
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-10-25 15:38:26 följande:
    Nu blir jag fundersam ang. Detta med högt Hb....jag har ju ätit Albyl Minor. Ska jag börja med det igen då?

ODD: Äter du forfarande Trombyl? Hur länge ska du göra det? Och är det för att hålla nere Hb? Kollar dom dig så att du inte ligger för högt. tycker du BM borde hojta till om det ligger på 140 (i förebyggande syfte?) Tex äta just mindre järn...usch nä nu bleb det jobbigt åt andra hållet
    Hej hopp!

Japp, jag äter fortfarande slaviskt mina Trombyl...ska göra så till v36 är det tänkt, men vi får se. Jag fick ju min igångsättning godkänd och tidigast sätter dem väl igång i v37+0...så då borde jag sluta med Trombylen i v35+0 (dem rekomenderar 2 veckor innan)

Trombylen håller _inte_ hb nere utan dem äter jag ju pga upprepade mf och teorin om microproppar och immunförsvaret. Däremot så låter jag bli järnrik kost och ser till att få i mig mycket kalcium. Just nu äter jag dock en multivitamin som tyvärr innehåller järn, men jag har kollat och jag ligger just nu runt 138 i hb så det har kännts ok. Men jag ska tillbaks till BM i morgon så får vi se hur det ser ut. Har mitt hb stigit så slutar jag med multivitaminet.

Har du 140 i hb efter några dagars uppehåll med blutsaft skulle jag nog skippa blutsaften helt. efter v21 brukar hb för dem flesta sjunka så du kan ju se om det gör det för dig också. Sjunker ditt hb kan du nog gott dricka lite blutsaft om dagen sedan, men sjunker det inte så skulle jag nog låta bli.

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • kajsalisa

Dom säger inget mer på nyheterna än att läget är allvarligt. Har fått bekräftat att hon går på skolan där jag jobbar...

• sofy
    kajsalisa skrev 2010-10-25 19:33:15 följande:
    Dom säger inget mer på nyheterna än att läget är allvarligt. Har fått bekräftat att hon går på skolan där jag jobbar...
    Allvarligt är iallafall "bättre" än kritiskt.. Men ja, fy.. Hoppas hon klarar sig iallafall! Hemskt..
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-25 19:33:15 följande:
    Bedrövligt var inne och läste på aftonbladet och GP. Förstår att du är chockad Kajsa-Lisa. Ett litet barn liksom. Han som körde verkar väldigt uppriven. Stackarn! Hans liv ölär ju bli förstört också. Tur i oturen att det var med en läk. ombord. Tycker synd om dig kajsa att du fick se detta elände.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma