Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Måste bara skriva till er tjejer för jag är GLAD idag ... Har fått beviljat TUL!!!!!! Yipeeee! Äntligen! Den 2 mars bär det av. Är i v 38+5 något då. Känns bara så bra. Shit vad jag slitit för detta. Och jag får en av Sveriges absolut bästa obstretiker (skrivit många böcker osv). Så nu kan bara inget gå fel. Haha!

Nu är det sportlov här nere i GBG men vi har inte kommit iväg till stugan (långt till närmaste BB). Får göra små utflykter varje dag istället. Skridskor,badpalats och morfar ska ta med A. till en slalombacke här i närheten.

******KRAMAR OM ER ALLA*******
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-02-15 19:16:16 följande:
    Ååååh vad skönt vännen!! :D Va glad jag blir! Herreguuuud de är ju snart dags för dig också.. Småland, du, Färnevik, Längtan och jag. puh! Lång väntan.. jag börjar lessna nu!

Men vad SKÖNT att höra av dig!! Hur e allt annars?

{#emotions_dlg.flower}
    Tjena vännen! ja nu drar det ihop sig för ett helt gäng till. Längtar efter att föda nu. Haha! Det trodde jag aldrig jag skulle säga. Men detta är INTE roligt längre. Sofias sprakar så o imagen så det gör rikigt ont.

Vet du? Något litet säger mig att detta är en pojke. HAha! Det hade just varit snyggt. Annars är det världens starkaste tjej typ. Pippi... Ska höra med den duktiga läkaren om hon har lust att ta en extra koll. Det sår på kallelsen med stora bokstäver: VI GÖR INGEN KÖNSBESTÄMNING...Haha! Jag ligga där med ett bauta kikarsikte. Mannen ska vara med och både spana och försöka övertala henne att kolla. Men tror du inte man borde se ganska tydligt så sent?

Ska bli så himla spännande- Samtidigt lite läskigt. Vad är det jag ska få se därinne. Har fått lite nojjor senaste tiden. Tankar som kommer och går. Typ barnet har säkert läpp-gomspalt osv. tarmarna på magen. Det kan de ju faktiskt missa på UL . Eller har jag fel? Alltså kan man se mjukvävnad på UL?

Måste bara lägga in magbild. Har du någon ny på G? HUr gick det med skidorna har ni kommit iväg? Hur mår du själv? Något nytt om igångsättningen? Har du fått tid?
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2011-02-15 19:44:33 följande:
    Stor bautakram till dig Happiness. Nu är det nära...
    Tack tjejen! ja nu är det nära *nostalgi-tänker-tillbaka* Helt otroligt..

Kram till dig hoppas du och TED mår bra *kram*

Tycker du inte att vi får ta och träffas någon vacker vårdag i Slottskogen? Först ska det banats dock
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 11:30:06 följande:
    Glukosbelastningen gick bra, men fyyyyy va söt den var! Som outspädd saft utan smak! Ingen diabetes här, bara en tjockisbebis i min mage!

Kollade om de kunde ta bltr när jag ändå var på VC men nopp det kunde dom inte! Har haft sådan huvudvärk i 3 dagar nu. Fick knata över till BM som klämde in mig. Supergulliga! 130/85 i tryck, spår av äggvita och protein, dock gått upp 1,8 kg på 4 dagar! Inte konstigt att jag känner mig som en svullen gris i ansiktet! Blir det värre under helgen blir det förlossningen med tanke på att de flesta symtomen inte är riktigt bra..

Annat fall bli det läkaren på måndag!
    Åh vad skönt Småland att du slapp diabetes. Visst smakade den vedervärdigt.....Men då är det så att du har en liten knubbis i magen . Mysigt!
    Ja huvudvärk kan väl vara ett dåligt tecken i komb med det andra. Vad säger de om trycket? Hos mig verkar det som de tar de ganska lugnt vid högt blodtryck. Man ska komma upp väldigt högt innan de lyfter på ögonbrynet.

Haha gris! Här har du en till. Så hemskt att se bilder på sig själv. Vem är det där ? Väldigt vad hon är fet i ansiktet

Tänk om det blir förlossning snart då för din del. Så spännande! Annars är det Pinklove som är först ut eller?
    Kram
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-17 11:57:07 följande:
    Kul att höra om tillväxten! Gisses vad han växer!!! Verkligen så det knakar! Skrattande Vid samma tidpunkt vägde våran bebis 2000g, lite större alltså, och hade då gått upp ca 800g på 4½ vecka.

Ser fram emot mitt TUL i morgon! Sist hade bebis vuxit ca 340g på 2 veckor, hoppas faktiskt på lite större ökning nu även om det var helt ok även sist. Men minst 2,7 måste hon allt väga i morgon! (om jag får bestämma, alltså. helst 1-2hg mer! Oskyldig)
    Lycka till imorgon på TUL:t. Detta ska bli kul! Om du får önska Färnevik.Vad skulle det vara då en liten flicka eller en stor flicka?

Åh detta är så himla roligt alltså. Vi ligger som ett pärlband i BF. Hade du fått tid för igångsättning. Som det är nu har vi ju ingen aning om vem som kommer föda först. Du,Smålnad...eftersom jag inte varit inne på länge vet jag inte hur det går för Pinklove. Någon som vet?
  • Happiness

Var inne och kollade på BF-listan. Kolbodatjej ligger ju också i startgroparna..men det var ett tag sen hon var inne också eller?

Grattis Sofy till lyckat TUL !

Och LÄNGTAN det är snart dax för dig också. Shit vad tiden har runnit iväg det senaste. jag har verkligen noll koll nu. Ska sitta klistrad i tråden för att verkligen följa detta drama. Det är ju så många på tur nu.

FÄRNEVIK: Har tänkt på dig mycket. Mår du bättre nu? Känns som att sjukvården har kunnat erbjuda dig en massa bra saker. Underbart! man får jobba lite och tjata och så men så helt plötsligt träffar man på en vänlig själ eller flera.

• Happiness
    sugar: Grattis till ditt fina VUL....vilken gullig liten du har i din mage. Så roligt att läsa om dina och bebisens framsteg

Jag tyckte man kände en sån sger varje gång man fick ett VUL och allt såg fint ut....har du fler inbokade?
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2011-02-17 12:12:58 följande:

Happi:

Ja tiden ruuuuusar verkligen iväg.. snart är man i mål, vare sig man vill eller inte :D ha ha..

Så skönt och så skrämmande...nä allvarligt talat så skulle jag kunna föda imorogn om det så skulle vara. Är så trött på dessa krämpor. Hur går det för dig, du har också en bjässe i din mage eller?

Tur att vi fött innan. Gick din förra förlossning bra?
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-17 12:22:14 följande:
    Tack!

Jag vill numera ha en stor bebis. Oskyldig På ngt vis är min förstfödda ngt slags ideal för mig, och fast än jag vet att alla bebisar är olika, så tror jag ändå på ngt sätt att jag ska få en likadan till, eller önskar det iaf. En skallig kerub med stora blå ögon och ca 4,5kg tung... Flört Eller åtminstone 4kg. Men så kommer det ju inte att bli den här gången.

Om det är möjligt, dvs livmodertappen är tillräckligt mogen, så blir det igångsättning efter 38 fulla veckor. (datum för bedömning får jag förhoppningsvis i morgon, det borde bli runt 10:e mars... men när sedan själva igångsättningen isf blir beror på hur det ser ut med platser på förlossningen mm) Iaf, den här bebisen beräknas väga ca 3,5 vid bf, och eftersom hon förhoppningsvis föds 10-14 dagar tidigare, kanske vi pratar om runt 3,1-3,2kg... En pyttebebis ju, när man haft en 4,6:a tidigare!

Har inte hört ngt av pinklove på länge tror jag, jag är ändå inne och läser dagligen... Det finns ytterligare några högre upp på bf-listan som borde ha fått redan...?
    Ok stor bebis.. ja jag har läst om att de verkligen trycker på och hjälper till på ett bra sätt. Tycker det är skönt att veta att man faktiskt har förmågan att föda ett så stort barn. Då känns allt lite lättare tycker jag.

Jag tror din dotter kommer bli väldigt lik stora syster bara en aningens mindre. . Och det gör ju faktiskt ingenting. Du får en en kerub till....såååå spännande Färnevik när vi ligger där med våra små töser. man blir tårögd. Som sagt vi har ju verkligen kämpat både du och jag under våra graviditeter. Snart ska vi casha ut .

Är så glad för att du verkar så himla stark och fokuserad nu. Visst är vi taggade. 38 veckor är ju perfekt då är lungorna helt mogna och fina. Men jag tror ändå inte du får en pyttebebis. Din kropp gömmer den lite...Skulle våga gissa på 3500. Vem vet den kan ju hämta ikapp MYCKET på slutet. Den beöver ju inte nödvändigtvis följa statistiken menar jag, med ett visst exakt gram-antal i veckan.

Har också kollat BF-listan: Ska vi göra som i MF-tråden. " Tjejer vi inte hört något från" och sätta de underst? För att få lite bättre koll?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma