färnik skrev 2011-02-17 12:22:14 följande:
Tack!
Jag vill numera ha en stor bebis.

På ngt vis är min förstfödda ngt slags ideal för mig, och fast än jag vet att alla bebisar är olika, så tror jag ändå på ngt sätt att jag ska få en likadan till, eller önskar det iaf. En skallig kerub med stora blå ögon och ca 4,5kg tung...

Eller åtminstone 4kg. Men så kommer det ju inte att bli den här gången.
Om det är möjligt, dvs livmodertappen är tillräckligt mogen, så blir det igångsättning efter 38 fulla veckor. (datum för bedömning får jag förhoppningsvis i morgon, det borde bli runt 10:e mars... men när sedan själva igångsättningen isf blir beror på hur det ser ut med platser på förlossningen mm) Iaf, den här bebisen beräknas väga ca 3,5 vid bf, och eftersom hon förhoppningsvis föds 10-14 dagar tidigare, kanske vi pratar om runt 3,1-3,2kg... En pyttebebis ju, när man haft en 4,6:a tidigare!
Har inte hört ngt av pinklove på länge tror jag, jag är ändå inne och läser dagligen... Det finns ytterligare några högre upp på bf-listan som borde ha fått redan...?
Ok stor bebis.. ja jag har läst om att de verkligen trycker på och hjälper till på ett bra sätt. Tycker det är skönt att veta att man faktiskt har förmågan att föda ett så stort barn. Då känns allt lite lättare tycker jag.
Jag tror din dotter kommer bli väldigt lik stora syster bara en aningens mindre.

. Och det gör ju faktiskt ingenting. Du får en en kerub till....såååå spännande Färnevik när vi ligger där med våra små töser. man blir tårögd. Som sagt vi har ju verkligen kämpat både du och jag under våra graviditeter. Snart ska vi casha ut

.
Är så glad för att du verkar så himla stark och fokuserad nu. Visst är vi taggade.

38 veckor är ju perfekt då är lungorna helt mogna och fina. Men jag tror ändå inte du får en pyttebebis. Din kropp gömmer den lite...Skulle våga gissa på 3500. Vem vet den kan ju hämta ikapp MYCKET på slutet. Den beöver ju inte nödvändigtvis följa statistiken menar jag, med ett visst exakt gram-antal i veckan.
Har också kollat BF-listan: Ska vi göra som i MF-tråden. " Tjejer vi inte hört något från" och sätta de underst? För att få lite bättre koll?